Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ekstra magasin dårlig udnyttelse

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Jakob83jensen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 60
Tilmeldt: 05 mar 2013 19:56
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 130 + 50 garage
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9760
Geografisk sted: 9760

Re: Ekstra magasin dårlig udnyttelse

Indlæg af Jakob83jensen » 08 feb 2016 19:03

Nej min peller opfyld står til None.. min er ikke tcnet 2


pendec

Re: Ekstra magasin dårlig udnyttelse

Indlæg af pendec » 08 feb 2016 19:21

Undskyld jeg siger det men er det ikke så ringe at man er der, hvor man beder om pengene tilbage for det ekstra magasin?

Det kan da ikke se ud som billederne og som Brandsen siger at tyngdekraften ikke er gennemtænkt i produktet? Så må det da være en ommer, og det kan da kun betyde at MGM må tage det retur, for det ser sgu ringe ud.

Kosmic
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
Mit fyr: MGM15 Comfort
Areal: 300+
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Donslund
Givet likes: 25 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: Ekstra magasin dårlig udnyttelse

Indlæg af Kosmic » 08 feb 2016 23:09

Jeg har tidligere lagt et par indlæg ind om samme emne.
http://stokerpro.dk/viewtopic.php?f=208 ... 4&start=10
Jeg kan se at du har fået skåret et stort hul mellem magasinerne. Med mine tricks har jeg bevaret det smalle cirka 10 centimeter høje hul.
Når sneglen løber tør er der omkring en pose (16 kg) tilbage +/-

Jeg leger med ideen om at få fat i et stort stykke stof, eller retter elastikstof. Det skal hæftes fast foroven i magasinerne. Tanken er at man skal kunne fylde magasinerne helt op som nu, men når de løber tør vil elastikken løfte sig op og hælde pillerne over mod sneglehullet. Håber I forstår.

nielshm
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 117
Tilmeldt: 27 jan 2009 20:24
Mit fyr: MGM Comfort 15 Kw
Areal: 260
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7480
Årligt forbrug: 8 tons
Modtaget likes: 1 gang

Re: Ekstra magasin dårlig udnyttelse

Indlæg af nielshm » 09 feb 2016 06:50

Kosmic skrev:Jeg har tidligere lagt et par indlæg ind om samme emne.
http://stokerpro.dk/viewtopic.php?f=208 ... 4&start=10
Jeg kan se at du har fået skåret et stort hul mellem magasinerne. Med mine tricks har jeg bevaret det smalle cirka 10 centimeter høje hul.
Når sneglen løber tør er der omkring en pose (16 kg) tilbage +/-

Jeg leger med ideen om at få fat i et stort stykke stof, eller retter elastikstof. Det skal hæftes fast foroven i magasinerne. Tanken er at man skal kunne fylde magasinerne helt op som nu, men når de løber tør vil elastikken løfte sig op og hælde pillerne over mod sneglehullet. Håber I forstår.
Din forslag med elastikker er ikke så dumt. Hvis nu vi arbejder videre med den, men laver en hængslet plade med relativt kraftige fjedre nedenunder? Når magasinet fyldes, så låses klemmes pladen ned og låses fast.
Efter påfyldning, så udløses fjedrene, og pladen vil løfte sig mere og mere efter som der bliver tømt.
Det får jeg lyst til at prøve.

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: Ekstra magasin dårlig udnyttelse

Indlæg af Brandsen » 09 feb 2016 08:43

Halløj i forum,

Elastisk stof vil næppe fungere, det mister hurtig elasticiteten når det er belastet,
det kan de fleste mænd bekræfte, ved at kontrollere elastikken i underbukserne 8)
Fjedre lyder mere som en mulig løsning.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: Ekstra magasin dårlig udnyttelse

Indlæg af Zarge » 09 feb 2016 14:31

Vil det ikke være svært at få til at slutte ordentlig tæt i siderne, så der ikke falder en piller om bag pladen/kiler sig fast i siden...

Kosmic
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
Mit fyr: MGM15 Comfort
Areal: 300+
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Donslund
Givet likes: 25 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: Ekstra magasin dårlig udnyttelse

Indlæg af Kosmic » 09 feb 2016 22:30

Udover den trekantede profil, som jeg beskrev i den anden tråd, så har jeg lagt denne aluminiumsplade i fra kanten mellem magasinerne. Desuden har jeg faktisk taget en side fra en stationær PC (!!!) og lagt i ekstramagasinet. Den ene ende ligger på kanten i bunden af hullet, mens pladen er tiltet lige nok til at pillerne glider ned. Det vil sige 6-7 centimeter til bunden i fjerneste side.
Jeg har også tænkt på alskens fjederbelastede plader m.m., men problemet er at kanterne bliver "utætte" når de rejser sig.

Tjoh - det kan godt være at et elastikstof vil miste elasticiteten over tid, selvom jeg tror at herretrusserne mister sine på grund af vask :lol:

Derfor drejer mine nuværende ideer sig om en slags sejldug, eller stoffet fra brugte airbags. Sy stoffet til så det passer til magasinernes forskellige kantede hjørner, og tilskåret således at det fastgøres med en kantprofil omkring sneglehullet. Tilsvarende skal stoffet tilpasses så det gøres fast i toppen af magasinerne. Dernæst skal Georg Gearløs finde en flok gummistropper af passende styrke og gøre dem fast på ydersiden af posen blandt andet ved hjælp af lasker til styring. Ubelastet skal posen udgøre en tragt direkte ned mod sneglehullet, mens det skal folde sig helt ud i magasinet når den en fuld af piller. Desuden skal stoffet folde sig således at folderne ikke fanger pillerne undervejs som den strammer til. Jeg tænker mig en system af mindre elastikker på ydersiden.
He-he, I know, det er nok lidt langt ude for at hente den sidste pose piller, men der går jo sport i det icon_cheesygrin.gif


Besvar