Hej igen.. Jeg skrev til dig i en anden tråd Niels, angående det at justere på tiderne..
Grunden til jeg nævnte det var, at jeg fik en prøve på ca. 500kg træpiller, af meget tvivlsom kvalitet. Til gengæld var de meget billige!
Jeg havde så store problemer med slagger, at selvom den kørte rens, så sad der en prop af slagger tilbage i brænderskålen. Jeg fiflede lidt med det, og tænkte at renseperioden skulle ned.. Som et forsøg, satte jeg den ned til 3 timer, og ville så leve med det ekstra forbrug til optænding osv. når nu pillerne var så billige..
Det virkede også upåklageligt, og den kunne sagtens rense nu.
Problemet lå i, at da det var så koldt, så fik de endnu hyppigere stop/rens/start perioder, temmelig stor indflydelse på driftstemperaturen.. Den kunne jo rask væk trække den fra 65 grader og ned til midt i 30'erne på den relativt korte tidsperiode.
Stod så og kiggede på fyret da den lavede sådan en sekvens, og det tog sku alligevel lang tid. Min burnout tid, stod standard til 600 sekunder, hvilket jo er 10 minutter. Herefter rens (det tager jo ikke længe), Så opstartstjek (den var også lang, og guderne må vide hvad den laver i det tidsrum), for derefter at føde piller og tænde.. Jeg hamrede bare tiderne ned, og tænkte jeg ville se hvad det havde af indflydelse.. Det kører overraskende hurtigt nu, og den trækker slet ikke fyret ned på samme måde.. Men det er en balancesag, som jeg tænker man kan justere lidt efter udetemp., da det jo immervæk koster lidt piller i askeskuffen..