Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

MGM Comfort Lux på Fyn?

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Besvar
Bockhaus
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 17 aug 2015 21:17
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 350
Brændsel: Halm
Fremviser gerne i postnummer: 5871
Årligt forbrug: +50

MGM Comfort Lux på Fyn?

Indlæg af Bockhaus » 27 aug 2015 07:11

Hej
Jeg har gang i flere tråde på Stokerpro, nu også under MGM.
Det ser ud til, at der er mange gode fyr at komme efter, så hvad skal man vælge. MGM ser interessant ud.
Jeg skal bruge et fuldautomatisk anlæg i 15 eller 25kW modellen til mine 350-400m2 middelisolerede stuehus fra 1920.
Jeg vil rigtig gerne se et anlæg i drift, om muligt med sugeanlæg.
Vil nogen lægge fyrrum til? Det skal være på Fyn og gerne Østfyn.

Jeppe


Ravagen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 58
Tilmeldt: 09 sep 2014 13:06
Mit fyr: MGM comfort lux 15
Areal: 196
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5772
Geografisk sted: Kværndrup

Re: MGM Comfort Lux på Fyn?

Indlæg af Ravagen » 23 sep 2015 09:07

Vi har et mgm comfort lux 15 i Kværndrup på midtfyn.
Du er velkommen til at komme og se det. Tekniske spørgsmål kan vi ikke svare på dog :-)
Det kører bare stille og roligt

jesperkr
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 03 okt 2015 19:50

Re: MGM Comfort Lux på Fyn?

Indlæg af jesperkr » 03 okt 2015 19:54

Jeg har et MGM Comfort 25 med sugeanlæg i Kerteminde du gerne må se. Det er dog ikke et lux.

mikkellunde5450
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 06 okt 2015 12:44
Mit fyr: Gas geminox thi 5-25
Areal: 180 + 40 planlagt
Brændsel: Naturgas
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 2600 m3
Geografisk sted: Otterup

Re: MGM Comfort Lux på Fyn?

Indlæg af mikkellunde5450 » 06 okt 2015 19:56

Hej
jesper kr
Jeg har lige et par spørgsmål hvis du har lyst at svare på dem.
Jeg havde planlagt at installere et mgm 15 med sug på 17 meter med 2 meter løft tror du det bliver et problem med kapaciteten på sug?.
Mellem bryggers og hus er der bare en normal inderdør, støjer det meget? Jeg ville være ked af at vågne om natten på grund af det.
Mvh Mikkel

jesperkr
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 03 okt 2015 19:50

Re: MGM Comfort Lux på Fyn?

Indlæg af jesperkr » 29 okt 2015 21:41

17 meter tror jeg godt det kan. Har testet gennem en 20m slange og det gik fint. Der bliver nok noget med filter rens da du ike vil kunne tåle så stort et ydelses tab på sugeren som ved kortere rørføring.
Sugeren kan stilles til pause perioder, altså du kan definere at den ikke skal kunne kører mellem bestemte klokkeslæt. Sugeren selv larmer en del, men du kan jo placerer den ude ved pillerne 17m væk så vil det da hjælpe.
Systemet består af en suger, en sugecyklon med klap og et suge stykke til at sætte i pillelageret.
Hvis man starter ved pillelageret, så forbindes der en slange her fra og til cyklonen. Cyklonen forbindes med en anden slange til suge siden på pille sugeren. Pillesugerens udblæsning føres tilbage til sugestykket på pillelageret hvor det skal behjælpe at pillerne bliver rystet løs og løber til, samt at evt støv ender i lageret og ikke ude i rummet.
Det betyder at du ender med et 2 strengs system hvis du vil have pillesugeren i et andet område end fyret.
Jeg er ret sikker på at du kan klare dig uden at køre luften fra sugeren retur, men fidusen er at du have sugeren væk fra fyret hvis det står indenfor.

Det korte svar: Ja, det larmer en del.


Besvar