Side 5 af 5

Re: MGM Data logger til TCNET2 controller

: 06 jan 2019 17:12
af eeyore
Prøv at åbne en command prompt og skriv følgende og post resultatet her (erstat 192.168.1.50 med din ip):

nslookup 192.168.1.50

Re: MGM Data logger til TCNET2 controller

: 06 jan 2019 19:20
af thermik
eeyore skrev: 06 jan 2019 17:12 Prøv at åbne en command prompt og skriv følgende og post resultatet her (erstat 192.168.1.50 med din ip):

nslookup 192.168.1.50
Den skriver: UniFiSecurityGateway3P can't find 192.168.1.6: Non-existent domain

så det er nok noget med min router men hvorfor når det er på samme netværk ?

Re: MGM Data logger til TCNET2 controller

: 06 jan 2019 19:24
af eeyore
Ja det ser ud til at du har et DNS problem på dit netværk.
Måske kan dette løse det?
https://community.ubnt.com/t5/UniFi-Rou ... 743#M95553

Hvis du har sat din dhcp server til at benytte en ekstern DNS som f.eks. google 8.8.8.8 eller din client manuelt har DNS sat til dette, virker det heller ikke da en ekstern DNS ikke kan resolve på dit lokale netværk.

Re: MGM Data logger til TCNET2 controller

: 06 jan 2019 19:32
af thermik
eeyore skrev: 06 jan 2019 19:24 Ja det ser ud til at du har et DNS problem på dit netværk.
Måske kan dette løse det?
https://community.ubnt.com/t5/UniFi-Rou ... 743#M95553

Hvis du har sat din dhcp server til at benytte en ekstern DNS som f.eks. google 8.8.8.8 eller din client manuelt har DNS sat til dette, virker det heller ikke da en ekstern DNS ikke kan resolve på dit lokale netværk.
Hvorfor kan jeg så få forbindelse med v1 ?

Re: MGM Data logger til TCNET2 controller

: 06 jan 2019 20:04
af eeyore
Fordi den ikke brugte dns lookup til at verificere ip og hostname. Du burde kunne bruge V2 og så bruge samme placering som v1 eller ændre stien i excel