Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

MGM Comfort 15

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Besvar
Allan bruno andersen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10 jun 2015 19:12

MGM Comfort 15

Indlæg af Allan bruno andersen » 10 jun 2015 19:24

Hej folkens, er blevet anbefalet af en nabo at kigge her inde da der skulle være en kæmpe videnbase.

Så vil høre om der er nogen af jer der har en idé om hvad jeg skal prøve for at optimere mine forældres nyindkøbte MGM.
Det soder skueglasset til i løbet af et par timer. Der ligger ca en kopfuld uafbrændte piller i askeskuffen i løbet af en uge (kører 4,5 timer i døgnet) Og så tager det piller ind hvert 15 sekund hele tiden mens det kører.

Håber nogle af jer kloge hoveder kan hjælpe

Mvh
Allan


Alex fs
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 663
Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
Mit fyr: MGM comfort 15
Areal: 164
Brændsel: Træpiller + brændrn
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 25 gange

Re: MGM Comfort 15

Indlæg af Alex fs » 11 jun 2015 06:26

Hej
Skueglasset vil sode til, men tjek gerne lågernes tæthed.
Prøv at se om den smider piller udover kanten, når den kører piller ind til opstart, så kan du justere slisken derefter.
Prøv også at zætte nedluknings tiden op, så har den lidt længere tid til at brænde ud.
Fyret tager altid piller ind hvert 10.sekund, uanset hvor mange kw det kører med.
Landmand og Jølrøv' af guds nåde

Allan bruno andersen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10 jun 2015 19:12

Re: MGM Comfort 15

Indlæg af Allan bruno andersen » 11 jun 2015 09:01

Ok, vil lige prøve at lave de justeringer. Men troede at iltstyringen ville gøre den ikke sodede.
Burde den ikke stoppe for tilførslen af piller når den er nået op i temperatur? Ved at den kørte de første to dage uden nedlukning, hvor den brugte 5 poser (den stod som installatøren satte den) hvorefter vi satte den ned til at køre 4,5 timer fordelt på to perioder.
Håber ikke jeg spørger for dumt, men har ikke den vilde forstand på pille fyr ☺

mgmone
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 575
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Modtaget likes: 60 gange

Re: MGM Comfort 15

Indlæg af mgmone » 11 jun 2015 10:02

Hej
Den dossere piller 4 x pr minut når den er i drift, mængden hver gang afhænger af ydelse og pillernes kvalitet, når fyret er på drift temp kører den modulerende drift for at opretholde temperaturen, skue glasset kan holdes ren hvis der klippes en cm af den paknings ring er der bag glasset, herved kommer der en lille luftstrøm ind mod forbrændingen og det undgås at gasser møder glasset ,afkøles og sætter sig på glasset.
Hilsen Karsten
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Re: MGM Comfort 15

Indlæg af newpas » 11 jun 2015 15:18

Smart trick det med pakning! :great:


Allan bruno andersen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10 jun 2015 19:12

Re: MGM Comfort 15

Indlæg af Allan bruno andersen » 11 jun 2015 18:41

Jeg siger tusind tak for gode råd og tips til en rookie ☺

Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Re: MGM Comfort 15

Indlæg af Flemmingth » 11 jun 2015 21:00

mgmone skrev: skue glasset kan holdes ren hvis der klippes en cm af den paknings ring er der bag glasset, herved kommer der en lille luftstrøm ind mod forbrændingen og det undgås at gasser møder glasset ,afkøles og sætter sig på glasset.
Hilsen Karsten
Det holder sikkert skueglasset rent, men da luften kommer ind over bålet, er det falsk luft til iltsonden.

Jeg har også forsøgt diverse ting for at holde skueglasset rent, bl.a. to lag glas med en tyk pakningsring mellem ("termorude"), fordi et koldt skueglas med forbindelse til forbrændingskammeret uværgeligt vil sode til.

Jeg opgav hurtigt, for hvad skal man egentlig med et skueglas når man har iltstyring ? ?
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt


Besvar