Flexsnegl til ekstern hjemmebygget magasin

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
mattiassonne
Stoker III
Stoker III
9
Indlæg: 85
Tilmeldt: 16 jan 2015 17:17
Mit fyr: MGM Comfort 25
Areal: 299
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3700
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Flexsnegl til ekstern hjemmebygget magasin

Indlæg af mattiassonne »

dannidines skrev:Hejsa,

Bare nysgerrig - hvad starter/stopper din ext. snegl?! Altså "hvordan vurderer den hvor mange piller der skal fyldes i magasinet?!"

Mangler bare snegl hoved + magasin blev malet hvid også - men godt setup :)
På MGM'en er der indbygget en føler i bunden af magasinet. Så i det den melder tom, kan man sætte den op til at give strøm til en ekstern snegl eller et sugeanlæg. Alt efter hvilken snegl man har, kan den sættes til at køre fra 5-60 minutter tror jeg det er. Den snegl jeg har, kommer vidst fra en ret stor brænder, så jeg har den bare kørende i 10 minutter, så kommer der ca 10 kg ud.

dannidines

Re: Flexsnegl til ekstern hjemmebygget magasin

Indlæg af dannidines »

Hejsa igen,

Super smart - det giver en nem mulighed for pilleflytning som du har lavet.

Jeg har selv et RTB (NBE) som jeg er SUPER glad for! Men må indrømme de MGM virker til at værd nogle ret gennemførte fyr - kunne rigtig godt tænke mig at se et til sammenligning.
mattiassonne skrev:På MGM'en er der indbygget en føler i bunden af magasinet. Så i det den melder tom, kan man sætte den op til at give strøm til en ekstern snegl eller et sugeanlæg. Alt efter hvilken snegl man har, kan den sættes til at køre fra 5-60 minutter tror jeg det er. Den snegl jeg har, kommer vidst fra en ret stor brænder, så jeg har den bare kørende i 10 minutter, så kommer der ca 10 kg ud.
Brugeravatar
Bagger
Stoker X
Stoker X
17
Indlæg: 472
Tilmeldt: 12 jan 2007 01:18
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 170 + 75kvm værksted
Dagligt forbrug: Ukendt
Årligt forbrug: Ukendt
Blevet takket: 6 gange

Re: Flexsnegl til ekstern hjemmebygget magasin

Indlæg af Bagger »

Nu har jeg haft mit kørende et par måneder, og må altså sige det er et røvkedeligt fyr... Der sker ikke en skid.. Det vildeste man kan er at lade være med at fylde piller på... Så kan man hælde på og trykke på knappen, for derefter at gå ind og kede sig noget mere... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Men apropos maling af setuppet, ved du karsten [tag]mgmone[/tag] hvilken ral kode den hvide er? Har lidt tilstødende udstyr jeg gerne ville have malet i samme farve..
mgmone
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 577
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Blevet takket: 61 gange

Re: Flexsnegl til ekstern hjemmebygget magasin

Indlæg af mgmone »

Hej
Den hvide farve er RAL 9002, de grå inder låger og de originale eksterne fylde snegle er RAL 7037
Hilsen Karsten
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk

Besvar