Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

mgm juniour reg ikke silo tom

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Besvar
mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

mgm juniour reg ikke silo tom

Indlæg af mrjyden » 26 dec 2014 19:45

har rodet med min nye mgm juniour og nu er silo tom men den viser ikke der skal påfydes piller den modulere bare vidre hvad skyldes dette er der andre der har haft dette problem


FullSizeRender[1].jpg
Vedhæftede filer
FullSizeRender[2].jpg


Jens
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Givet likes: 75 gange
Modtaget likes: 60 gange

mgm juniour reg ikke silo tom

Indlæg af Jens » 27 dec 2014 18:19

Efter hvad jeg har hørt, så er funktionen med en meddelelse på skærmen om lavt pilleniveau, ikke implementeret endnu. Så er der som sådan ikke nogen fejl i din styring :great:
Men det havde da absolut været rart med en melding om lavt niveau. Har du pc tilkoblet, så kan du se på "indgange" : Indgang 4 = 0 betyder lavt niveau, - er indgang 4 = 1, så er der piller foran føleren.
Du kan selvfølgelig også se det på skærmen på fyret, men så er det nemmere at kigge i magasinet. :)
Jeg går ud fra styring er identisk på junior og 15 Comfort, når de begge er med luftmassemåler.
Til gengæld, så tror jeg at funktionen med ekstern fyldesnegl/vacuumfyldning virker som den skal, når der er lavt niveau, - det er blot meldingen på skærmen, som mangler.
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !

mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

mgm juniour reg ikke silo tom

Indlæg af mrjyden » 27 dec 2014 18:54

der skal bare en software opdatering til så virker det den kommer snart har snakket med karsten nu her i aften så det er ingen problem

Lion_61
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 01 jan 2015 17:37
Mit fyr: MGM Comfort 15 kW, August 2014

mgm juniour reg ikke silo tom

Indlæg af Lion_61 » 01 jan 2015 18:50

da "mit" 15KW comfort fyr blev installeret i sommers fik jeg den forklaring at fyret ville stoppe intelligent hvis niveauet kom under føleren, og automatisk fortsætte driften, når der blev påfyldt igen. Men som i ovenstående oplever jeg at fyret kører videre indtil sneglen er blotlagt og fyret er "burned-out".

mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

mgm juniour reg ikke silo tom

Indlæg af mrjyden » 03 jan 2015 18:42

jamen så er jeg da ikke den eneste der har oplevet dette men som karsten sagde til mig i tlf så skal der bare en opdatering til så skulle det gerne være rette og køre igen den anden mgm juniour jeg havde uden luftmasse måler stoppe godt nok når den kom ned til føler men det gør den nye ikke men som sagt er det bare en opdatering den kommer nok snart


Besvar