Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Tændingsfejl

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Besvar
Lehmann
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 65
Tilmeldt: 08 mar 2011 08:43
Mit fyr: MGM Comfort
Areal: 230
Brændsel: DLG træpiller
Dagligt forbrug: ukendt
Årligt forbrug: Ukendt
Geografisk sted: Ringsted

Tændingsfejl

Indlæg af Lehmann » 10 maj 2014 20:23

Mit MGM 15 comfort er lidt over et år gammelt og jeg er begyndt at opleve tændingsfejl, men kun når fyret er helt koldt. Hårtørreren kører på fuld hammer i laaang tid men der sker intet.
Det sjove ved det er at når så fyret har kørt en rens, så starter det efterfølgende omgående, hver gang og der er det jo stadig koldt :roll:
Fyret har aldrig haft tændingsfejl når kedlen er varm, men nu nærmer tiden sig for timer styring så jeg må hellere få det fikset.

Hvordan renser man tænderen jeg tænker at der sidder en slagge i vejen eller noget?


mgmone
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 575
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Modtaget likes: 60 gange

Tændingsfejl

Indlæg af mgmone » 11 maj 2014 12:42

Hej
Efter et år kan det være god ide at tage brænder rørert op og rense hullerne, er de nederste 2 rækker delvist lukkede kan den have svært ved optænding, når brænderen er ude kan du starte tænding i test menu, så skal du kunne mærke at den blæser ud af tænd røret efter ca 20 sec skal der blive så varmt at du ikke kan have fingerne der. Hvis der er "tvebakker" i din aske, stilles din rensetid ned med ca 2 timer, da "tvebakker" kan blokerer for tændingen. Hjælper dette ikke må du ringe på 2868 7360
Hilsen Karsten
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk

Besvar