Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Adgang til mit MGM fyr fra internettet - hvad skal der til?

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Besvar
Pneus2
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 27
Tilmeldt: 21 maj 2013 18:50
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 150+30
Brændsel: TPI Supreme
Årligt forbrug: 3,5
Geografisk sted: Haslev
Modtaget likes: 1 gang

Adgang til mit MGM fyr fra internettet - hvad skal der til?

Indlæg af Pneus2 » 17 mar 2014 14:30

Det er jo ren luksus at kunne overvåge fyret fra PC´en uden at skulle trampe gennem meterhøje snedriver :) over i udhuset for at se hvordan det står til. Kunne man så ovenikøbet få hældt sækkene på og tømt asken fra PC´en også..... arrhh, det ville nok være lidt kedeligt.

Anyway, jeg mangler lige at kunne styre fyret fra mobilen. Jeg ved, at det kan lade sig gøre, men hvad skal der til??

Et eller andet med at kunne fange IP-adressen på hjemmenetværket - og dernæst IP-adressen på fyret.... tror jeg nok.

Nogen derude, der har en løsning - behøver vel ikke være MGM specifik, da den del af opsætningen må være rimelig uafhængig af fyrets type.

P.t. er fyret via netværkskabel koblet på en trådløs extension til min router. Det var alternativet til at trække et laaangt kabel.


Blinky
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 155
Tilmeldt: 29 okt 2012 01:26
Mit fyr: MGM Comfort 15 KW
Areal: 200 + 60
Brændsel: DLG Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7100
Årligt forbrug: ca. 8 ton.
Geografisk sted: Vejle
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 10 gange

Adgang til mit MGM fyr fra internettet - hvad skal der til?

Indlæg af Blinky » 17 mar 2014 16:22

Se nærmere her:
viewtopic.php?f=208&t=18811&p=209184#p209184
For ekstern adgang over internettet skal du kalde op til din IP adresse. ( ikke fyrets) (Det kan ikke afprøves hjemmefra)
Routeren skal sætte op så den accepterer dette ( firewall)
Hvis du ikke har fast IP adresse skal du være forberedt på, at den kan ændre sig over tid, men det er jo let at rep. på.

Besvar