Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Begyndt og buldre

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
meier
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 118
Tilmeldt: 27 nov 2012 23:53
Mit fyr: MGM Junior 2013 model
Areal: 128
Brændsel: 8mm Piller
Dagligt forbrug: 16kg
Geografisk sted: Frederikshavn
Givet likes: 4 gange

Re: Begyndt og buldre

Indlæg af meier » 09 nov 2015 18:11

Pudsigt - Mit fyr (MrJydens gamle) har et stykke plade monteret foran indsugningen - Det har det kørt med 1 år uden problemos - dvs ved opstart buldre det kortvarigt når det modulerer op ...men kun 1-2 minutter on of ca - ellers ikke noget. Det har kørt med 8mm agrol

Jeg skifter så til GP 6 mm -og vejer af de vejer betydeligt mere nemlig 205gr pr min mod de 161gr Agrol vejede - indstiller dette - Men nu har jeg buldren i tide og utide...pga slagger eksperimenterere jeg med at sætte luften ned..sætte brændværdien til 5,3 osv - buldren buldren og mere buldren..

GP skriver til mig at der ikke er noget galt med pillerne, blir nervøs for om der er noget galt med fyr og prøver, at brænde 3 sække 8mm fra harald nyborg - og vupti ingen buldren (dvs som det var lige lidt i opstart) - kun lidt slagger .... HMMMMMMM

Prøver så Harald Nyborgs 6mm afvejer og til min forundring vejer de ca det samme som 8mm (what-hvorfor vejer GP såmeget mere ??)

...og også med Harald Nyborgs 6mm køre fyret bare... samme luft som altid lidt buldre i opstart, INGEN slagger ....


Det er lidt et mysterie - MEN måske at den buldren der er med GP ..gør at når det buldre/pulserer brænder så varmt at der kommer slagger ??
Go Weekend ....
___________________________

Nu med grillbakke luftsolfanger:
viewtopic.php?f=121&t=22432


mgmone
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 575
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Modtaget likes: 60 gange

Re: Begyndt og buldre

Indlæg af mgmone » 09 nov 2015 19:13

Bulren
Skyldes resonans der opstår pga mangel på luft, så det hjælper ikke at skrue ned for luften.
Hilsen Karsten
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk

meier
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 118
Tilmeldt: 27 nov 2012 23:53
Mit fyr: MGM Junior 2013 model
Areal: 128
Brændsel: 8mm Piller
Dagligt forbrug: 16kg
Geografisk sted: Frederikshavn
Givet likes: 4 gange

Re: Begyndt og buldre

Indlæg af meier » 10 nov 2015 11:07

Ok - men hvis jeg fx når det buldre sætter en finger for en del af indsugning stopper det... Men syns det virker som om "bålet" går i "jet" mode altså brænder meget vildere når det buldre... Men måske der så kan være sammenhæng med at fyret får lidt for mange piller...

Talte med GP idag og han anbefalede man gav den 10-15% færre piller en afvejet..så det prøver jeg.

Hvad med i andre med buldrende...Har i prøver med mere luft så ??????
Eller mindre mængde piller??
Go Weekend ....
___________________________

Nu med grillbakke luftsolfanger:
viewtopic.php?f=121&t=22432


Besvar