MGM comfort

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Besvar
Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 53 gange

MGM comfort

Indlæg af Flammen »

jeg er pt fyrpasser hos en ven som er udenlands i 5 uger. han fik installeret et mgm comfort 2 uger inden afrejse. huset vil jeg anslå være på ca 135m2, og alle radiatorer er sat til ca 14 grader, blot som frostsikring.

da jeg kommer ud og kigger til det idag (1. gang :oops: ) kører det ikke. i displayet står "mangler piller" sådan en klaphat, tænker jeg. han kunne sq godt have fyldt magasinet inden afrejse. jeg flår låget op, og kan konstaterer at magasinet er godt halv fyldt. wtf.... i min iver for at åbne magasinet, fik jeg trykket på nødstoppet... sådan noget nymodens pjat, er der ikke fin nok længere at trække stikket ud!!
i displayet står der nu nødstop/overkogssikring aktiveret. nødstoppet forstår jeg godt, men hvorfor skriver den også overkogssikring er aktiveret???
selv om fyret ikke kan afleverer ret meget varme pga huset er sat på frostsikring, så burde det kunne regulerer hurtigt nok ned og evt gå i pausestop, eller....? kedeltemp er sat til 68gr. kan kedeltemp stige så meget ved nedlukning, at overkogssikringen bliver aktiveret?
og hvorfor skriver den "mangler piller" når magasinet er over halvt fyldt?

har tænkt en del over det, og fået den tanke at nødstop og overkogssikring måske deler samme indgang på printet

er der nogle som kan forklare de fejlmeddelser, og ikke mindst hvorfor

att Ulrik. hvorfor har mgm ikke sit eget underfora i pillefyr? indlægene jeg har kunne finde om mgm er under stoker/benekov, men det er jo ingen af delene

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

MGM comfort

Indlæg af Ulrik »

Flammen skrev:att Ulrik. hvorfor har mgm ikke sit eget underfora i pillefyr? indlægene jeg har kunne finde om mgm er under stoker/benekov, men det er jo ingen af delene
Tja, man har været så smart at kalde 2 forskellige anlæg for MGM.
Den første blev solgt via Sanistål. Mener de kaldte den MGM 15 afhængig af størrelsen.
Dette fyr er/var et stokerfyr produceret af benekov.

Så begynder Liagro at sælge et anlæg de kalder MGM Comfort.
Det må jo være en ny model af den gamle MGM 15. Men nej, her har man lavet et helt nyt anlæg men næsten samme navn.
Dette anlæg hører under kategorien Pillefyr. Det er ikke Benekov der producerer det.
Derfor hører dette IKKE til i Benekov kategorien og er flyttet til Andre Pillefyr.
Det bliver nu solgt af: http://www.mgm-pillefyr.dk/

Vi opretter ikke bare lige nye kategorier.
Det kommer først når der er postet en del anlæg om emnet.
MvH Ulrik©
Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 53 gange

MGM comfort

Indlæg af Flammen »

okay :great: . det er nu uheldigt med navnesammenfaldet på de anlæg.

i ovenstående glemte jeg at nævne, det er en anden pille anlæget er justeret ind med, ved installationen
mgmone
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 577
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Blevet takket: 61 gange

MGM comfort

Indlæg af mgmone »

Hej
Nødstop og overkog deler sikkerheds indgang på print, derfor den dobbelte fejl melding. Når nødstoppet er drejet ud, skal du trykke enter og start herefter vil fyret automatisk starte efter at have kørt sikkerheds proceduren igennem.
Føleren i tank for ekstern fylde system kan stilles til til forskellig følsomhed, er std sat til at slukke fyret i god tid før snegl er tom således at man efter genopfyld blot trykker start og ikke skal vente på at fylde sneglen op før start, du er velkommen til at ringe på 2868 7360 næste gang du er hos fyret så kan vi stille tommelder til anden følsomhed.
Hilsen Karsten
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk
Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 53 gange

MGM comfort

Indlæg af Flammen »

mgmone » 11 Nov 2012, 11:16 skrev:Hej
Nødstop og overkog deler sikkerheds indgang på print, derfor den dobbelte fejl melding. Når nødstoppet er drejet ud, skal du trykke enter og start herefter vil fyret automatisk starte efter at have kørt sikkerheds proceduren igennem.
Føleren i tank for ekstern fylde system kan stilles til til forskellig følsomhed, er std sat til at slukke fyret i god tid før snegl er tom således at man efter genopfyld blot trykker start og ikke skal vente på at fylde sneglen op før start, du er velkommen til at ringe på 2868 7360 næste gang du er hos fyret så kan vi stille tommelder til anden følsomhed.
Hilsen Karsten
okay, det forklarer jo det hele.
har lige tilset anlæget, og det køre fint. jeg køre derud igen lidt senere idag, så der ringer jeg måske. er det ikke lidt ubehøvlet at ringe til en servicemontør en søndag? nå, jeg gør det alligevel nu jeg har fået budet :)

Slettet 12854

MGM comfort

Indlæg af Slettet 12854 »

Det er jo bare super service...
Hellere finde årsag til fejl nu og ikke midt i Januar når det er pisse koldt.
Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 53 gange

MGM comfort

Indlæg af Flammen »

det er rigtigt. det behøver nu ikke være i weekenden, for jeg tror nu nok at installatørene har rigelige lange arbejdsdage i forvejen.
problemet er at huset står tomt i 1 mdr, og jeg kun kommer forbi et par gange i ugen. pludselig er frosten der jo, så skal det jo helst virke

Besvar