Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

MGM-easy, nogen kender den?

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Givet likes: 26 gange
Modtaget likes: 44 gange
Kontakt:

Re: MGM-easy, nogen kender den?

Indlæg af H.S » 06 okt 2018 15:18

6 / 8 mm jeg tror om 1 til 2 år så er der ikke mange der levere 8 mm i høj kvalitet da i næsten alle andre lande bruges 6 mm
Så faktisk mener det er Heatless der er lidt dyrre med deres 8 mm
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190


pendec

Re: MGM-easy, nogen kender den?

Indlæg af pendec » 22 okt 2018 16:56

MichaelK skrev:
06 okt 2018 02:16
Til Pendec vil Jeg ønske held og lykke med det nye fyr, og håber det må bringe Dig varme
i huset i mange år fremover icon_cheesygrin.gif :great:
Så bliver det jul 2 gange i år :) Karsten har bragt de gode nyheder, den er på vej og det bliver et pillefyr :wink: , installationen er på næste fredag, så rigtig spændt og hvad man ellers kan være nu. :) :great:

pendec

Re: MGM-easy, nogen kender den?

Indlæg af pendec » 01 nov 2018 22:11

Så er jeg MGM-easy ejer, og det gamle er skrot, næsten. Karsten var så flink og kigge forbi her til aften og stille den på plads, så nu kører jeg allerede på nyt fyr, og troede jeg skulle sove uroligt fordi han ville sætte op imorgen, nu kan jeg sove lidt uroligt fordi jeg ved det nye lige skal køres til, og jeg skal sove inat :)

Men ser super ud, udover rummet måske ikke er det reneste, så er der en flot hvid kasse derude nu.

mattiassonne
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 85
Tilmeldt: 16 jan 2015 17:17
Mit fyr: MGM Comfort 25
Areal: 299
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3700
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 11 gange

Re: MGM-easy, nogen kender den?

Indlæg af mattiassonne » 01 nov 2018 22:14

pendec skrev:
01 nov 2018 22:11
Så er jeg MGM-easy ejer, og det gamle er skrot, næsten. Karsten var så flink og kigge forbi her til aften og stille den på plads, så nu kører jeg allerede på nyt fyr, og troede jeg skulle sove uroligt fordi han ville sætte op imorgen, nu kan jeg sove lidt uroligt fordi jeg ved det nye lige skal køres til, og jeg skal sove inat :)

Men ser super ud, udover rummet måske ikke er det reneste, så er der en flot hvid kasse derude nu.
Spændende!!!!

Der kommer vel nogle billeder på et tidspunkt? Specielt er jeg nysgerrig på rensningen af brænderskålen, for der var også noget automatisk ikke? Og det synes jeg umiddelbart ikke jeg kunne se på billeder hvordan virkede..

pendec

Re: MGM-easy, nogen kender den?

Indlæg af pendec » 01 nov 2018 22:19

mattiassonne skrev:
01 nov 2018 22:14
Spændende!!!!

Der kommer vel nogle billeder på et tidspunkt? Specielt er jeg nysgerrig på rensningen af brænderskålen, for der var også noget automatisk ikke? Og det synes jeg umiddelbart ikke jeg kunne se på billeder hvordan virkede..
Jo der er auto-rens med her, har set den køre frem og tilbage men præcis hvad det gør, må jeg har til gode. Der er i hvert fald en automatik som kører ved herden. Måske kan jeg fange det på en YT video på et tidspunkt.

Her er det første billede efter installationen er udført, Karsten var super hurtigt, og jeg havde så heller ikke bedt om noget vildt, og nu må jeg se om jeg kan få gjort bedre rent efter denne oplevelse, Karsten forklarede jeg helt sikkert ville kunne holde rummet pænere nu.
installeret1.jpg


pendec

Re: MGM-easy, nogen kender den?

Indlæg af pendec » 01 nov 2018 22:53

Og her lidt af min nye automatiske overvågning (kamera sat foran display)
drift1.JPG
Og sådan får jeg kamera sat foran :)
20181101_225420.jpg
Og ja, den kan ikke gå online (endnu) Samme estimat på levering som til de andre MGM modeller.


Besvar