Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pellux Compact - driftstop (mangler erfaring...)

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
Besvar
Peter H
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16 okt 2020 15:08

Pellux Compact - driftstop (mangler erfaring...)

Indlæg af Peter H » 16 okt 2020 15:57

Hej alle....

Jeg har lige købt et dødsbo med et 3 år gammelt Pellux Compact pillefyr. Den forhenværende ejer var syg, så naboerne "passede fyret" for ham, men desværre ikke mere end at fylde piller i magasinet. Heldigvis fik jeg den lokale Vølund ekspert til at gå fyret igennem i sidste uge, og bl.a. var kedlen ikke blevet rengjort i umindelige tider, turbolatorene var groet helt fast osv. Men han fik det fixet og fik fyret til at køre.....

I midlertid er det sgu' lidt ustabilt og stopper 4-8 gange i døgnet p.g.a. "manglende brændsel".... den lokale Vølund ekspert siger det evt. kan være fordi de piller, der er i magasinet og i fyrrummet er en smule fugtige. Så jeg hentede 2 poser "No Name" 6 mm piller i Jem og Ufix, for at prøve nogle andre. Men jeg får stadig det samme resultat: driftstop p.g.a. "manglende brændsel".....

Jeg har læst her på forummet om de "fixes" der er for Pellux 100 / 200 med den slags problem, men Compact er efter sigende en helt anden slags fisk. Er der no'en der genkender problemet og kender løsningen? Og er Pellux Compact kritisk med pillernes type / fabrikat?

På forhånd tak!

Peter/.


Besvar