Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Stort pilleforbrug

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
Besvar
Mancity1989
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24 feb 2020 20:33

Stort pilleforbrug

Indlæg af Mancity1989 » 24 feb 2020 20:44

Hej.

Jeg har et pellux 100 fyr som er et par år gammelt.
Synes pille forbruget er stukket lidt af det sidste stykke tid.
En palle piller holder knap 3 uger.
Fik skiftet styring på den sidste år pga der var nogle ting på display der ikke kunne trykkes på.
Mit hus er godt nok 220kvm men okay isoleret. Og stort set ingen varme på første sal.
Når fyret køre synes jeg næsten sneglen føre piller ind konstant. Der går mellem 15-17 sek. kører den piller ind igen. Forstår ikke den skal kører så tit. Har prøvet at skrue ned for dosis hvor man skriver afvejet mængde ind men synes ikke det ændre noget.
Er der noget bestemt jeg kan ændre på så der ikke konstant bliver ført piller ind? Det burde vel ikke være nødvendigt.

På forhånd tak


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Stort pilleforbrug

Indlæg af Lintz » 24 feb 2020 21:04

Mancity1989 skrev:
24 feb 2020 20:44
Hej.

Jeg har et pellux 100 fyr som er et par år gammelt.
Synes pille forbruget er stukket lidt af det sidste stykke tid.
En palle piller holder knap 3 uger.
Fik skiftet styring på den sidste år pga der var nogle ting på display der ikke kunne trykkes på.
Mit hus er godt nok 220kvm men okay isoleret. Og stort set ingen varme på første sal.
Når fyret køre synes jeg næsten sneglen føre piller ind konstant. Der går mellem 15-17 sek. kører den piller ind igen. Forstår ikke den skal kører så tit. Har prøvet at skrue ned for dosis hvor man skriver afvejet mængde ind men synes ikke det ændre noget.
Er der noget bestemt jeg kan ændre på så der ikke konstant bliver ført piller ind? Det burde vel ikke være nødvendigt.

På forhånd tak
Hej og velkommen til.

Syntes at info er lidt for vag til at der kan svares ordentlig. :?

Knap 3 uger - Er det 18 dage, måske 19 ?

Hvor meget er der på dine paller - 860 kg, 960 kg, Eller ?

Hvor meget er det "stukket af"?

Er det inden for den sidste uges tid eller mere det er stukket af. Husk på at vi har haft megen blæst. Det kan godt have stor indflydelse på forbruget. Både ved afkøling af huset men også via øget træk i skorsten. Har du trækstabilisator på ?

Du forstår ikke at sneglen kører så tit - Er det fordi fyret kører på (næsten) fuld kraft - Hvis den gør det er det jo ikke så mærkeligt at den skal have "noget til føden"
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Stort pilleforbrug

Indlæg af triumph » 25 feb 2020 15:00

Har du tænkt over stormvejret.
Har du trækstabilisator ( Kan ikke huske hvor dan det er med pellux, og røgsugere)

autoole
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 25 jan 2022 15:43

Re: Stort pilleforbrug

Indlæg af autoole » 25 jan 2022 16:27

Hej, måske lidt sent, men har du renset sider i kedlen for slagger, og renset de 6 rør under topdækslet med stålbørsten. Det har stor indvirkning på forbruget. Mit fyr kører en røggas temp. før rens på 175-200 grader, og efter rens, 100 grader, med deraf mindre forbrug. det er vigtigt at rørene er rene, og retarderne rene for aske.


Besvar