Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

PB20 Fejl:22

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
Besvar
Shuffla
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 13 okt 2019 16:23

PB20 Fejl:22

Indlæg af Shuffla » 13 okt 2019 16:47

Hej!

Jeg har et hus med et Pellux 200 og dertil hørende PB20 brænder.
Jeg har lige haft det skilt ad og renset inden vi starter fyringssæsonen, men efter at have samlet hele pivetøjet igen, melder min
brænder fejl [22] "Fejl Snegl" eller sådan noget. Sneglemotoren kører fint når den får strøm direkte fra en stikk. og den kører da også lige
kortvarigt når jeg genstarter Pellux'en. Jeg regner med at ringe til Vølund i morgen når de har åben for telefonisk henvendelse, men tænkte
at jeg også lige ville stille spørgsmålet herinde. Det kunne jo være at der var en hurtig og nem løsning jeg kunne prøve af i løbet af aftenen ;)
Fyret har - efter jeg har pillet ved div. indstillinger som f.eks. hvor lang tid den venter med at gå i fejl under opstart hvis den ikke umiddelbart ser en flamme, og mængden af piller den smider efter brænderen - kørt upåklageligt de sidste par år.

Håber der er nogen kloge hoveder der ude der kan hjælpe!


Shuffla
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 13 okt 2019 16:23

Re: PB20 Fejl:22

Indlæg af Shuffla » 15 okt 2019 18:05

Opdatering:
Vølunds tekniske hotline var ikke til meget hjælp. Ham teknikeren jeg snakkede med havde aldrig hørt om en brænder der opførte sig som min. Hans råd var at køre en testsekvens via servicemenuen på brænderen, men det kan man kun hvis brænderen er i "pause"-perioden, og det kan den ikke komme i så længe den melder fejl.

Så nu prøver jeg at ringe til dem i morgen indenfor åbningstiden igen, og se om de kan guide mig til hvordan jeg kommer udenom den blokering.

mchlbk
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12 feb 2013 23:00
Mit fyr: Luft/vand Vølund F2120 + VVM310
Areal: 270 m2
Brændsel: Varmepumpe + brænde til hygge
Årligt forbrug: Endnu ukendt.
Geografisk sted: Odsherred
Givet likes: 30 gange
Modtaget likes: 7 gange

Re: PB20 Fejl:22

Indlæg af mchlbk » 16 okt 2019 19:04

Det var da irriterende.

Der er et forum på Facebook for Pelluxejere, det er lidt mere aktivt end her.


Besvar