Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Skal man vælge Pellux 100 eller Pellux 200.

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
Jens1973
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 29 aug 2015 19:31
Mit fyr: Pellux 100.
Areal: 178
Brændsel: Varga træpiller.
Fremviser gerne i postnummer: 4750
Dagligt forbrug: Alt for meget.
Givet likes: 74 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: Skal man vælge Pellux 100 eller Pellux 200.

Indlæg af Jens1973 » 01 jul 2016 20:26

Det lyder bestemt ikke positivt :(
Hvad har du af ekstraudstyr på den? Iltstyring, røgsuger mm?


danskgaarden
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 02 jan 2010 17:19

Re: Skal man vælge Pellux 100 eller Pellux 200.

Indlæg af danskgaarden » 01 jul 2016 20:43

Jeg har iltstyring men de mente jo også jeg skulle ha suger på men jeg fik jo lige skorstensfejeren til at måle træk og det var ok. Har du købt noget fyr?

Jens1973
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 29 aug 2015 19:31
Mit fyr: Pellux 100.
Areal: 178
Brændsel: Varga træpiller.
Fremviser gerne i postnummer: 4750
Dagligt forbrug: Alt for meget.
Givet likes: 74 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: Skal man vælge Pellux 100 eller Pellux 200.

Indlæg af Jens1973 » 01 jul 2016 20:59

Nej ikke endnu. Tæt på. Ligger lige i en snak med min vvs'er. Han vil have 4000.- mere for arbejdet hvis jeg selv bestiller fyret. Synes jeg ikke er ok.

xkfc

Re: Skal man vælge Pellux 100 eller Pellux 200.

Indlæg af xkfc » 01 jul 2016 21:19

Jens1973 skrev:Nej ikke endnu. Tæt på. Ligger lige i en snak med min vvs'er. Han vil have 4000.- mere for arbejdet hvis jeg selv bestiller fyret. Synes jeg ikke er ok.
På en måde ikke, og alligevel! Fortjenesten på fyret er jo ofte indregnet i en samlet løsning.
Til gengæld (hvis du køber fyret ved smeden) får du jo også en god reklamationsret direkte ved montøren.. Det er ikke så sjældent at læse et indlæg med folk der køber anlægget selv, og så bagefter klager over manglende service, og klager over at de f.eks. skal sende en styring ind og mangle varme i en periode, men det er jo det de har købt. :oops:

Hvis du får en samlet løsning har du jo også betalt for at smeden har alle reservedele på lager, og at han sætter dig ind i hvordan fyret virker. :great:

GDS løsninger kan jeg kun anbefale folk der før har haft pillefyr/stoker og som er meget praktisk anlagt..

Jens1973
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 29 aug 2015 19:31
Mit fyr: Pellux 100.
Areal: 178
Brændsel: Varga træpiller.
Fremviser gerne i postnummer: 4750
Dagligt forbrug: Alt for meget.
Givet likes: 74 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: Skal man vælge Pellux 100 eller Pellux 200.

Indlæg af Jens1973 » 01 jul 2016 21:35

Du har ret Kenneth. Jeg har bare haft en rigtig god dialog med Allan fra hedestoker. Han har været så flink. Og han har givet mig et godt tilbud. Og jeg vil ikke gøre nogen sure.


xkfc

Re: Skal man vælge Pellux 100 eller Pellux 200.

Indlæg af xkfc » 01 jul 2016 23:23

Det har jeg fuld forståelse for, du må jo vælge det der giver den bedste mavefornemmelse, det er jo noget du gerne skulle have fornøjelse at de næste mange mange år.
Måske Allan kan anbefale en montør?

Jeg har også købt igennem Allan, og da smeden kom og skulle montere det kunne han berette at han da kunne have solgt helt samme fyr til samme pris. Jeg anede desværre ikke at den lokale smed solgte samme fyr, jeg blev bare forelsket da en arbejdskollega kunne se grafer og styre fyret, fra ude midt i nordsøen, så da jeg kom hjem en uge senere stod fyret klar til montering :oops: rask må det gå, inden man kan nå at ombestemme sig. icon_cheesygrin.gif
Heldigvis havde smeden total renoveret alt VVS i hytten 10 år tidligere, så jeg slap for sure miner og ekstra gebyr. :great:


Besvar