Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Start/stop af Pellux100

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
Kimhornung
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 10 maj 2014 21:31

Start/stop af Pellux100

Indlæg af Kimhornung » 12 jun 2014 21:12

Hej
Så har jeg fået monteret det nye (opdateret) display til det de kalder "wide" display. Med opdateringen skal der ligge en lus imellem klemme 37 og 38 eller man kan sætte en termostat eller andet til at bryde og dermed stoppe fyret. Det der sker når den bliver brudt så går fyret hen og brænder ud og går i pause så det starter først når klemmerne bliver sluttet igen det var den gode nyhed men har så været ude for at fyret har været i pause og fik besked på at kører igen og det var fint men lige som det havde taget piller ind så gik den i pause igen af termostaten ( det var et forsøg jeg har lavet for at se hvordan det virkede) og begyndte at brænde ud uden der havde været ild i de piller den lige havde taget ind så det vil sige at næste gang det starter så ryger de ned i askeskuffen ikke godt. Har snakket med vølund om det er rigtigt at den ikke skal kører cyklus færdig inden den brænder ud altså kører fyret i temp og så der efter stoppe igen det mente han også det skulle være sådan men han skulle lige snakke med nogle folk og vende tilbage. Kommer tilbage med en melding når jeg ved mere.


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Start/stop af Pellux100

Indlæg af HR LUCCA » 12 jun 2014 22:39

På et Scotte kan man i styringen sætte en forsinkelse feks på 10 min ,det burde også kunne laves på et Pellux , hvis ikke må det kunne lade sig gøre og lave en forsinkelse over klemmerne :wink:

mchlbk
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12 feb 2013 23:00
Mit fyr: Luft/vand Vølund F2120 + VVM310
Areal: 270 m2
Brændsel: Varmepumpe + brænde til hygge
Årligt forbrug: Endnu ukendt.
Geografisk sted: Odsherred
Givet likes: 30 gange
Modtaget likes: 7 gange

Start/stop af Pellux100

Indlæg af mchlbk » 17 jun 2014 19:44

Smart at det kan lade sig gøre, men lidt fjollet at hælde en hel skål piller ud - sker det hver gang eller var det kun i din test?

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Start/stop af Pellux100

Indlæg af Zarge » 17 jun 2014 21:56

I praksis er det vel ikke noget egentlig problem... Indgangen er vel mest beregnet til en termostat, og den har jo oftest en hysterese, så den netop ikke tænde/slukker hele tiden.. :-)

Kimhornung
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 10 maj 2014 21:31

Start/stop af Pellux100

Indlæg af Kimhornung » 18 jun 2014 19:18

Hej
Det var bare i testen men har snakket med Vølund og de siger at det er lavet sådan at den brænder ud ligeså snart at kredsen bliver brudt så dermed kører den ikke cyklussen færdig evt. op til setpunkt.

det virker fint har kørt med det i en lille uge nu over en termostat der at sat i VVB så nu kan det stå stille op til 16 timer hvis solen tillader det :-)


Kimhornung
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 10 maj 2014 21:31

Start/stop af Pellux100

Indlæg af Kimhornung » 09 okt 2014 23:59

Hej
Der er kommet en opdateret styring de kalder WIDE styring den har en on/OFF udgang hvor man så kan sætte et tidsur på og derved få det til at stoppe og starte når man vil. Har det selv og det virker. Udgangen for bare fyret til at stoppe som om at det er i temperatur og starter op som normalt.


Besvar