Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Vølund lærer af sine fejl. Pellux 100.

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
Besvar
oxen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 41
Tilmeldt: 28 sep 2012 17:45
Mit fyr: Pellux 100
Areal: 150
Brændsel: German Pellets/Barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Geografisk sted: Holbæk, Sjælland

Vølund lærer af sine fejl. Pellux 100.

Indlæg af oxen » 12 feb 2014 20:36

Hej derude funnyanimation28.gif

Så er pillebanditten monteret og kører bare derudaf....og det bliver den forhåbentlig ved med.
MEN - det kunne jo også være at de har fulgt med herinde, for netop punkterne som Allan M så fortræffeligt har beskrevet og illustreret er nu blevet rettet fra fabrikken.
Pkt. 1 - pillebremsen. Det lille spjæld ved indgangen fra faldskakten er nu ændret til et meget let og åbent gitter, der svinger meget let. Man kan faktisk puste det i svingning selvom det er meget åbent i gitteret. Det kan NÆSTEN ikke sættet sig fast new9 - så nu skulle det ikke være nødvendigt at trykke eller presse det.
Pkt. 2. - ændre menu. Ved optænding var indstillingen tidligere angivet til 50, og Allan foreslog 100. Nu er den fabriksindstillet til 70 ( ja,ja man skal jo bestemme lidt selv new4 ). Og det kører lige i øjet den har ikke misset en eneste optænding. smiley140.gif

Alt er i den skønneste orden, og jeg har intet ekstra monteret. Så nu følger jeg nøje med i forbrug, aske og drift.....for at holde øje med om det (meget mod min vilje :) ) skulle blive nødvendigt at montere et eller andet new16

Såå, lige nu kan jeg ikke brokke mig over noget, desværre, men det skal nok komme. smiley121.gif

høres snart derude/ oxen


Maskinmesteren
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 11 aug 2013 08:13

Vølund lærer af sine fejl. Pellux 100.

Indlæg af Maskinmesteren » 12 feb 2014 20:46

Det fyr skal du nok blive glad for ;) tillykke med det.

Ole Larsen
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 266
Tilmeldt: 22 feb 2013 21:52
Mit fyr: Pellux 100 m. iltstyring
Areal: ca. 180 i 3 plan
Brændsel: Agrol 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9220
Årligt forbrug: i omegnen af 6 T.
Geografisk sted: Aalborg ø
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Vølund lærer af sine fejl. Pellux 100.

Indlæg af Ole Larsen » 13 feb 2014 14:55

jæs my bojs.
teløke mæ æ fyr do

nemocharley

Vølund lærer af sine fejl. Pellux 100.

Indlæg af nemocharley » 13 feb 2014 15:30

tillykke med pelluxen :)

oxen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 41
Tilmeldt: 28 sep 2012 17:45
Mit fyr: Pellux 100
Areal: 150
Brændsel: German Pellets/Barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Geografisk sted: Holbæk, Sjælland

Vølund lærer af sine fejl. Pellux 100.

Indlæg af oxen » 16 feb 2014 20:47

Fortsættelse.....
"Pelle" har nu kørt i 5 dage. Og træerne vokser ikke ind i himlen-og dog. Der har været én dag, hvor alle Allan M´s fejl opstod.
Ophobning af piller i fald-skakten. Jeg kiggede efter på Allans fotos og kunne se, at der var noget jeg havde misforstået-det er ikke gitteret han retter til. Det er den bremseplade der sidder allerforrest i fald-skakten. Den har nu fået et ordentlig gok. Jeg har justeret pillemængden til 100, idet der er en hel del piller i asken. Jeg har en fornemmelse af, at de 70 som Vølund har rettet menuen til ikke er nok. Det betyder, at der ikke kommer ild. Så starter den renseprogram inden ny opstart, og her skubbes de u-antændte piller ned i asken og der kaldes på nye i optændingsprocessen.
Med de nye indstillinger har Pelle nu kørt i to dage uden anmærkninger :great: Såå, mon ikke det var det :roll:

Høres new1b


Rossen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 02 dec 2013 13:21
Mit fyr: Pellux 100 med PB20 MAX brænder
Areal: 170
Fremviser gerne i postnummer: 3630
Geografisk sted: 3630 Jægerspris

Vølund lærer af sine fejl. Pellux 100.

Indlæg af Rossen » 06 mar 2014 13:12

Hej,

Jeg havde de samme problemer med tilstopning af rør pga. vippepladen som pillerne falder ned på. Jeg ringede til dansk varme service som havde installeret det og de kom med en ny vippeplade som ikke kan sætte sig fast. Og nu har fyret kørt lige siden i 2 mdr. uden stop.
Så der er en løsning på det :-)

Se : Pellux 100: MØGfyr!
For billeder mm :-)

nemocharley

Vølund lærer af sine fejl. Pellux 100.

Indlæg af nemocharley » 06 mar 2014 14:27

:great:


Besvar