Pellux 100 Problemknuser faldskakt

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
Allan1575
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 460
Tilmeldt: 08 mar 2012 20:02
Mit fyr: Vølund Pellux 100 med Ilt-Styring
Areal: 180
Brændsel: BARLINEK 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Årligt forbrug: 5,5 ton
Geografisk sted: Hobro
Blevet takket: 9 gange

Pellux 100 Problemknuser faldskakt

Indlæg af Allan1575 »

Denmark skrev:Det er underligt at mit ikke har været stoppet en eneste gang , og jeg har intet ændret

Jeg har ikke hævet start dosis tiden fra de 50sek til højere , skulle man hæve den til 65sek konsekvent eller var det sådan noget lala på dit fyr Allan ?
Det anbefaler de at alle gør...... Måske noget info på deres hjemmeside ville være på sin plads :roll:

Starbak
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 10
Tilmeldt: 26 jan 2014 10:01

Pellux 100 Problemknuser faldskakt

Indlæg af Starbak »

Nå for lige at runde den her af, kontaktede jeg Vølund igår, faktisk OK service og ja, rådet var at klippe af gitter (jeg fjernede dog mit helt), så ser vi om nogle dage om pillerne skøjter ud i askeskuffe - hvilket jeg ikke tror de vil gøre. Ved et tilfælde kom vi ind på firmware revisioner og det viste sig at jeg har fået leveret en styring med lidt ældre firmware i, som Vølund vil komme og opdatere UB - i realiteten kunne de være fløjtendes ligeglad og jeg ganske uvidende, hvis ikke support fyren selv var kommet ind på emnet(Så hvor utroligt det end lydder, begynder jeg at finde lidt retfærdighed i at betale lidt mere, god service er ikke ligefrem det vi sviner mest med i lille Danmark).. .... :wink:

/Michael - Frederikshavn
Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
11
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Pellux 100 Problemknuser faldskakt

Indlæg af Ugelvig »

Dejligt lige at få en tilbagemelding her. Som sagt før, har jeg ikke det famøse gitter på min brænder og jeg skøjter altså ikke i træpiller i asken, selvom både opstartsmængde og tilføring er højere end standard.
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)
Brugeravatar
Stoklund
Stoker V
Stoker V
11
Indlæg: 155
Tilmeldt: 08 mar 2013 21:32
Mit fyr: Vølund Pellux 100 m/ilt
Areal: 230
Brændsel: Varga 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 9850
Dagligt forbrug: 22 kg.
Årligt forbrug: 10 t.
Geografisk sted: Hirtshals
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 10 gange

Pellux 100 Problemknuser faldskakt

Indlæg af Stoklund »

Starbak skrev:Nå for lige at runde den her af, kontaktede jeg Vølund igår, faktisk OK service og ja, rådet var at klippe af gitter (jeg fjernede dog mit helt), så ser vi om nogle dage om pillerne skøjter ud i askeskuffe - hvilket jeg ikke tror de vil gøre. Ved et tilfælde kom vi ind på firmware revisioner og det viste sig at jeg har fået leveret en styring med lidt ældre firmware i, som Vølund vil komme og opdatere UB - i realiteten kunne de være fløjtendes ligeglad og jeg ganske uvidende, hvis ikke support fyren selv var kommet ind på emnet(Så hvor utroligt det end lydder, begynder jeg at finde lidt retfærdighed i at betale lidt mere, god service er ikke ligefrem det vi sviner mest med i lille Danmark).. .... :wink:

/Michael - Frederikshavn
SUPER info Michael :great: Hvilken firmware version køre du med nu? og ved du hvad den nye version hedder?

/René
Starbak
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 10
Tilmeldt: 26 jan 2014 10:01

Pellux 100 Problemknuser faldskakt

Indlæg af Starbak »

Firmware i mit fyr er følgende:

Varme system 1.23
Brænder modul 8.07
Tilpasning 10.05
Kerne 1.12

Hvilket revisons nummer ny firmware har,og til hvillet modul, ved jeg ikke, men mon ikke Vølund holder ord og kontakter mig.
Har dog ingen anelse om tidshorisonten på det, så nu får de lige en chance, men jeg skal poste info, så snart jeg har haft besøg :)

/Michael

Brugeravatar
Stoklund
Stoker V
Stoker V
11
Indlæg: 155
Tilmeldt: 08 mar 2013 21:32
Mit fyr: Vølund Pellux 100 m/ilt
Areal: 230
Brændsel: Varga 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 9850
Dagligt forbrug: 22 kg.
Årligt forbrug: 10 t.
Geografisk sted: Hirtshals
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 10 gange

Pellux 100 Problemknuser faldskakt

Indlæg af Stoklund »

Starbak skrev:Firmware i mit fyr er følgende:

Varme system 1.23
Brænder modul 8.07
Tilpasning 10.05
Kerne 1.12

Hvilket revisons nummer ny firmware har,og til hvillet modul, ved jeg ikke, men mon ikke Vølund holder ord og kontakter mig.
Har dog ingen anelse om tidshorisonten på det, så nu får de lige en chance, men jeg skal poste info, så snart jeg har haft besøg :)

/Michael
Klasse :great: samme model her. Skal selv have besøg af dem inden for 14 dage grundet defekt ilt-sonde (og en software der køre sit eget liv). Så jeg vil da lige bede ham om at tage bærbaren med, så han kan opdatere min 8)

/René
Starbak
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 10
Tilmeldt: 26 jan 2014 10:01

Pellux 100 Problemknuser faldskakt

Indlæg af Starbak »

Lydder spændende René, høre gerne hvad du får ud af besøget :great:

Jeg tvivler på at jeg får besøg inden for 14 dage, det skulle undre mig, da det jo ikke er et decideret nedbrud :wink:

Men lad os holde tråden varm, så må vi se hvad der kommer ud af det icon_cheesygrin.gif

/Michael
Brugeravatar
Stoklund
Stoker V
Stoker V
11
Indlæg: 155
Tilmeldt: 08 mar 2013 21:32
Mit fyr: Vølund Pellux 100 m/ilt
Areal: 230
Brændsel: Varga 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 9850
Dagligt forbrug: 22 kg.
Årligt forbrug: 10 t.
Geografisk sted: Hirtshals
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 10 gange

Pellux 100 Problemknuser faldskakt

Indlæg af Stoklund »

Starbak skrev:Lydder spændende René, høre gerne hvad du får ud af besøget :great:

Jeg tvivler på at jeg får besøg inden for 14 dage, det skulle undre mig, da det jo ikke er et decideret nedbrud :wink:

Men lad os holde tråden varm, så må vi se hvad der kommer ud af det icon_cheesygrin.gif

/Michael
:great:
Ole Larsen
Stoker VII
Stoker VII
11
Indlæg: 266
Tilmeldt: 22 feb 2013 21:52
Mit fyr: Pellux 100 m. iltstyring
Areal: ca. 180 i 3 plan
Brændsel: Agrol 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9220
Årligt forbrug: i omegnen af 6 T.
Geografisk sted: Aalborg ø
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Pellux 100 Problemknuser faldskakt

Indlæg af Ole Larsen »

Hej.
For ikke lige at skulle rode rundt i menyerne, hvor finder i lige firmvaren henne :oops:
Starbak
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 10
Tilmeldt: 26 jan 2014 10:01

Pellux 100 Problemknuser faldskakt

Indlæg af Starbak »

I hoved menu, under punkt "I" :)

Besvar