kan ikke rense røgkanaler

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
Besvar
Bakkebryg
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 3
Tilmeldt: 05 feb 2013 12:16

kan ikke rense røgkanaler

Indlæg af Bakkebryg »

Jeg har et problem med at rense mine røgkanaler på pelluxen. problemet består i, at den bøjle der normalt bare er til at vippe op i lodret, ikke vil lade sig rokke! Derfor kan jeg af gode grunde ikke komme til. Kan den tvangstyres til den når lodret?, eller er der andre der har et godt bud. :(

Joergen
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 25
Tilmeldt: 12 okt 2013 22:18

kan ikke rense røgkanaler

Indlæg af Joergen »

Ja den kan godt lidt stramt, men du kan gå ind i(mener det er kedelmenu ) der er et punkt man manuel kan starte rensemotor så stoppe den når den står i lodret position jeg bruger selv den procedure
Bakkebryg
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 3
Tilmeldt: 05 feb 2013 12:16

kan ikke rense røgkanaler

Indlæg af Bakkebryg »

Jeg har lige haft fat i Vølund. De kunne ikke hjælpe pr. Telefon. Det virkede ikke at tvangsstyre den,den vil ikke rokke sig. Har ellers uden problemer kunne rejse den med fingrende en gang om ugen, når jeg rensede. Nu må jeg vente og se, hvad de finder ud af, når deres tekniker har været her. Der er heldigvis stadig garanti på.
Denmark
Stoker VI
Stoker VI
11
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 okt 2012 10:51
Mit fyr: Vølund pellux 100
Areal: 170+100garage
Brændsel: Jerome 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 8970
Dagligt forbrug: 22kg
Årligt forbrug: 4700kg
Geografisk sted: Norup
Kontakt:

kan ikke rense røgkanaler

Indlæg af Denmark »

Af med låget , den står sikkert bare helt lige på "krumtappen " som bliver trukket af motoren ,
Min gjorde det inden jeg monterede fyret mens jeg lige ville prøve at trække dem op så kunne jeg ikke gøre det,
Men da jeg top toppen af skulle den bare lige drejes lidt i motoren så den igen kunne dreje rundt
Jan1303
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30 mar 2013 15:40

kan ikke rense røgkanaler

Indlæg af Jan1303 »

Min rensemekanisme havde sat sig fast. Der sidder et led ved løftemekanismen forbundet med en aksel til motoren hvor der også er et led. Ledet ved løftedimsen havde sat sig fast om akslen så motoren ikke kunne trække det rundt. Ps det sidder i højre side. Vølund kom og skiftede det, samt min styring som havde det med at gå i sort når fyret var stoppet i ca. 5 - 10 min. men det har selvfølgelig ikke noget med løftedimsen at gøre. Er ellers glad for fyret. :)

Besvar