Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

trækstabilisator

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
Besvar
Ole Larsen
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 266
Tilmeldt: 22 feb 2013 21:52
Mit fyr: Pellux 100 m. iltstyring
Areal: ca. 180 i 3 plan
Brændsel: Agrol 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9220
Årligt forbrug: i omegnen af 6 T.
Geografisk sted: Aalborg ø
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

trækstabilisator

Indlæg af Ole Larsen » 13 jan 2014 21:03

Hvis du kikker i højre side under den grønne linie står der antal af indlæg icon_cheesygrin.gif


Ole Larsen
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 266
Tilmeldt: 22 feb 2013 21:52
Mit fyr: Pellux 100 m. iltstyring
Areal: ca. 180 i 3 plan
Brændsel: Agrol 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9220
Årligt forbrug: i omegnen af 6 T.
Geografisk sted: Aalborg ø
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

trækstabilisator

Indlæg af Ole Larsen » 13 jan 2014 21:06

PS i den rubrik kan du også se ikoner til www. samt albumssssss

Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 57 gange

trækstabilisator

Indlæg af godsejeren » 13 jan 2014 21:11

oxen skrev:Hej godsejer
Spørgsmålet kunne ligeså godt høre hjemme i en anden tråd, men du skriver at man skal have haft 20 indlæg før man kan sende en PB :shock: . Hvis vi er enige om at en PB blot er en mail til et bestemt medlem, man gerne vil i kontakt med, så lyder det da helt vildt, at det er kravet new22 .
Dvs. at man melder sig ind, ser et andet medlem, der dyrker det samme spørgsmål som du selv, men du kan ikke få kontakt. Så det er bare om at få fyret nogen ligegyldige indlæg af ellers kan jeg ikke få kontakt med mr. X. Det lyder da vildt. Det har jeg aldrig oplevet før. Jeg ville feks. gerne i kontakt med et medlem, der har en pillefætter som jeg påtænker og vil gerne se og tale. Det kan jeg ikke ..... det kan jo tage flere år at komme op på 20 indlæg.
Er det virkelig rigtigt???? new19

Oxen
Vi er helt enige om det er træls at man ikke kan skrive pb inden de tyve indlæg jeg har læst et eller andet sted hvorfor men kan ikke huske det. Men det kan Ulrik sikkert svare på
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk

mchlbk
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12 feb 2013 23:00
Mit fyr: Luft/vand Vølund F2120 + VVM310
Areal: 270 m2
Brændsel: Varmepumpe + brænde til hygge
Årligt forbrug: Endnu ukendt.
Geografisk sted: Odsherred
Givet likes: 30 gange
Modtaget likes: 7 gange

trækstabilisator

Indlæg af mchlbk » 13 jan 2014 21:39

Det er også min oplevelse, at når brændeovnen i stueetagen er tændt, er trækstabilisatoren i fyrrummet i kælderen på overarbejde. Og det er godt, for så suger skorstenen ikke røgen ud af fyret før tid.

Selvom brændeovnen i stueetagen ikke er tændt vil dens utætheder ikke fungere ordentligt som trækstabilisator. Trækstabilisatoren skal sidde i fyrrummet sammen med fyret, så den kan lede et for stort undertryk i skorstenen udenom brænderen, hvor forbrændingen skal have lov til at løbe til ende for at få maximal effektivitet.

Det undrer mig, at Vølund ikke anbefaler trækstabilisator. Jeg ville ikke undværre min.

(Det skal siges, at min skorsten er 9-10 meter høj. Med en mindre skorsten er det måske mindre vigtigt?)

oxen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 41
Tilmeldt: 28 sep 2012 17:45
Mit fyr: Pellux 100
Areal: 150
Brændsel: German Pellets/Barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Geografisk sted: Holbæk, Sjælland

trækstabilisator

Indlæg af oxen » 13 jan 2014 21:46

Tak Ole
Ja, så har jeg også set det, juhuu. Nu er jeg snart ved at være en haj herinde :great:
Og jeg har også fået profil - nu går det stærkt - og pb'en er skrevet og sendt icon_cheesygrin.gif .
Og så kan jeg da tilføje at en Vølund-sælger, som jeg har talt med i dag forklarede, at grunden til at man har taget TS ud af monteringspakken er, at man mener at TS tager det tryk, der skal være i skorstenen. Hvis der skulle være en gevinst ville det kun være på dage med meget stærk vind, der som regel giver et højere tryk, og dermed også større "sug" med øget forbrænding. På sådanne dage ville man kunne sænke trykket i skorstenen. Men resten af året "ødelægger" TS trykket - derfor ikke TS.

oxen


Kruse
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 783
Tilmeldt: 12 apr 2010 21:14
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 230
Geografisk sted: tarm
Givet likes: 32 gange
Modtaget likes: 25 gange

trækstabilisator

Indlæg af Kruse » 13 jan 2014 22:02

Det giver jo stadig ikke mening... TS fjerner jo ikke trækket men regulere trækket ned til det den er indstilt til. Vis trækker en dag er lavt er TS lukket.
Livet er et spil, du ved du taber!
Hvordan vil du spille?

pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

trækstabilisator

Indlæg af pso » 25 jan 2014 19:37

Den Vølund sælger er virkelig en typisk sælger der vrøvler løs uden at have sat sig ordentlig ind i tingene.


Besvar