Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pellux 100: MØGfyr!

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
Besvar
nemocharley

Pellux 100: MØGfyr!

Indlæg af nemocharley » 13 dec 2013 13:42

de burde lave det fejlfrie fyr til 15k.......


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Pellux 100: MØGfyr!

Indlæg af Landlyst » 13 dec 2013 14:48

newpas skrev:Ikea har et problem med lidt for lang en snor i 29 mill lamper og tilbagekalder disse! Sammenlignet med denne service hvad synes i så lige at vølund burde gøre??
Hvad er det for noget du henviser til? Den der er kommet frem i dag hvor det er en baby som er blevet kvalt i en løs ledning? :shock: For dem tilbagekalder de ikke, men opfordre folk til at kontrollere at ledningen ikke kan nås af et lille barn og at de sidder fast, man kan så hente et "sikkerhedssæt" i ikea, indeholdende skilte med advarsler og noget lim værk til at fastgøre ledningen....

Så her skulle Vølund vel tilbyde folk at hente en skævbider? :shock: Og måske noget plaster til fumelfingre icon_cheesygrin.gif Og måske nogle skilte med advarsler....


Ps IRONI KAN forekomme.... 8)

uffev
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 97
Tilmeldt: 05 feb 2012 20:35
Mit fyr: OPOP BS20 16KW woody
Areal: 147
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: himmerland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Pellux 100: MØGfyr!

Indlæg af uffev » 13 dec 2013 17:39

Ugelvig skrev:Hvorfor ikke bare afmontere den rist? Den findes jo ikke på PB20 udgaven (ej heller Iwabo Villa S2). Så det er jo noget, der er kommet til ved den "samlede" pakke og PB20 MAX udgaven.

Ingen tvivl, det er pisseirreterende, at stå op til et koldt hus. Har prøvet det én gang, før Atmos'en kom til, og det er sgu ikke særlig sjovt.

At den smelter slangen er bestemt ikke et godt tegn, det er jo en sikkerhedsfunktion, så det rigtige er at tage fat i enten montøren/leverandøren eller producenten. Og det ville jeg heller ikke være tilfreds med. Både sikkerhedsmæssigt og velfærdsmæssigt.

Men som jeg kan forstå på de andre Pellux 100 ejere, er der ganske ligetil, at lave den ændring?! Men jo, det burde være gjort fra Vølund/Nibes side af.

nå den er der ellers på min PB20 :shock:
og den havde samme problem så tror vølund udemærket vidste om problemet før de satte pellux 100 på markedet :?

risten er til for og bremse pillerne så de ikke ryger i askeskuffen, men piller kan sætte sig iklemme når risten vipper tilbage
jeg bukkede den nederste række i 45 grader frem mod herden og den har ikke gjordt det siden
men kan også skylles den eksterne snegl da den ikke doserer ens, kommer i klumper af 2 gange, jeg tror det skylle at sneglen skal doserer ud af siden af røret for og ramme røret på pillebrænder (det er den pillebeholder fra vølund af jeg har)
16 kw OPOP BS20. nu med komp. rens :great: :great:

http://stokercloud.dk/dev/showmain.php? ... nshjem1912#

mchlbk
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12 feb 2013 23:00
Mit fyr: Luft/vand Vølund F2120 + VVM310
Areal: 270 m2
Brændsel: Varmepumpe + brænde til hygge
Årligt forbrug: Endnu ukendt.
Geografisk sted: Odsherred
Givet likes: 30 gange
Modtaget likes: 7 gange

Pellux 100: MØGfyr!

Indlæg af mchlbk » 13 dec 2013 19:55

Så kører det igen.

Der var et eller andet elektronisk der var dødt som følge af 'branden', men det er nu lavet midlertidigt, så fyret kan køre indtil nye dele bliver leveret fra Vølund.

Iflg. montøren må vi ikke bukke eller klippe i risten, så ryger garantien. Han var godt klar over at nogle gør det alligevel og også at nogle Vølundansatte anbefaler det, men iflg. ham mister man altså garantien ved at gøre det.

uffev
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 97
Tilmeldt: 05 feb 2012 20:35
Mit fyr: OPOP BS20 16KW woody
Areal: 147
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: himmerland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Pellux 100: MØGfyr!

Indlæg af uffev » 13 dec 2013 20:31

håber ikke det er overophedningssikringen der er gået til :shock:
for så er der jo ingen ting der stopper den hvis den smelter slangen igen også er der bål og brand i dit fyrrum
for han lavede jo nok ingen ændring ved den rist siden man hverken må klippe eller bukke i den ????? :?
16 kw OPOP BS20. nu med komp. rens :great: :great:

http://stokercloud.dk/dev/showmain.php? ... nshjem1912#


zimba1
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 26
Tilmeldt: 15 mar 2013 18:32
Mit fyr: baxi MG15+
Areal: 150
Brændsel: træpiller

Pellux 100: MØGfyr!

Indlæg af zimba1 » 13 dec 2013 20:40

det var da en fornuftig montør :great: , hvis Vølund har lavet noget lort så må og skal de selv ordne deres fejlkonstruktioner
det er da fuldstændigt latterligt at man selv skal til at flette svejsetråd og andre lappeløsninger.

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Pellux 100: MØGfyr!

Indlæg af Ugelvig » 16 dec 2013 07:47

uffev skrev:nå den er der ellers på min PB20 :shock:
og den havde samme problem så tror vølund udemærket vidste om problemet før de satte pellux 100 på markedet :?

risten er til for og bremse pillerne så de ikke ryger i askeskuffen, men piller kan sætte sig iklemme når risten vipper tilbage
jeg bukkede den nederste række i 45 grader frem mod herden og den har ikke gjordt det siden
men kan også skylles den eksterne snegl da den ikke doserer ens, kommer i klumper af 2 gange, jeg tror det skylle at sneglen skal doserer ud af siden af røret for og ramme røret på pillebrænder (det er den pillebeholder fra vølund af jeg har)
Det var jeg ikke klar over. De PB20'ere jeg har set, har alle været uden "fanggitteret".

Som jeg har skrevet før, kan montering af smelteslangen have betydning for, hvordan pillerne lander i røret og derved give en bro. Slangen skal være så stejl som muligt og så glat/stram som muligt.
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

mchlbk
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12 feb 2013 23:00
Mit fyr: Luft/vand Vølund F2120 + VVM310
Areal: 270 m2
Brændsel: Varmepumpe + brænde til hygge
Årligt forbrug: Endnu ukendt.
Geografisk sted: Odsherred
Givet likes: 30 gange
Modtaget likes: 7 gange

Pellux 100: MØGfyr!

Indlæg af mchlbk » 21 dec 2013 23:26

Så har også Vølund været forbi og studere vidunderet.

Han skiftede en elektronisk dims, som havde taget skade af varmen og fortalte, at når den brænder tilbage er det fordi den ikke får luft nok. Den oprindelige Vølund-mand målte ellers, at der var tilstrækkelig luft, men den nye ændrede luften så den nu står til min 22 og max 52. Hvis det sker igen kan vi prøve at øge den en smule mere.

Iflg. ham er Vølund godt klar over problemet med risten, der stopper pillerne. Der arbejdes på en løsning.

Han gav mig en reserverist som jeg var velkommen til at eksperimentere med. Iflg. ham ryger garantien ikke hvis man piller ved risten, heller ikke hvis man fjerner den helt.

Siden uheldet har fyret kørt upåklageligt.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Pellux 100: MØGfyr!

Indlæg af Landlyst » 22 dec 2013 08:34

mchlbk skrev:Så har også Vølund været forbi og studere vidunderet.

Han skiftede en elektronisk dims, som havde taget skade af varmen og fortalte, at når den brænder tilbage er det fordi den ikke får luft nok. Den oprindelige Vølund-mand målte ellers, at der var tilstrækkelig luft, men den nye ændrede luften så den nu står til min 22 og max 52. Hvis det sker igen kan vi prøve at øge den en smule mere.

Iflg. ham er Vølund godt klar over problemet med risten, der stopper pillerne. Der arbejdes på en løsning.

Han gav mig en reserverist som jeg var velkommen til at eksperimentere med. Iflg. ham ryger garantien ikke hvis man piller ved risten, heller ikke hvis man fjerner den helt.

Siden uheldet har fyret kørt upåklageligt.
Og det fik du så lige på skrift? :great:

mchlbk
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12 feb 2013 23:00
Mit fyr: Luft/vand Vølund F2120 + VVM310
Areal: 270 m2
Brændsel: Varmepumpe + brænde til hygge
Årligt forbrug: Endnu ukendt.
Geografisk sted: Odsherred
Givet likes: 30 gange
Modtaget likes: 7 gange

Pellux 100: MØGfyr!

Indlæg af mchlbk » 22 dec 2013 20:24

Nix!

Forvirringen er total.


Besvar