Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Fejlkode 37 rensefejl

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
Ole Larsen
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 266
Tilmeldt: 22 feb 2013 21:52
Mit fyr: Pellux 100 m. iltstyring
Areal: ca. 180 i 3 plan
Brændsel: Agrol 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9220
Årligt forbrug: i omegnen af 6 T.
Geografisk sted: Aalborg ø
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Fejlkode 37 rensefejl

Indlæg af Ole Larsen » 11 feb 2014 12:07

Vil prøve ved næste rengøring. ;0)


Zigga
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 15 sep 2018 08:37

Re: Fejlkode 37 rensefejl

Indlæg af Zigga » 20 sep 2018 09:18

Fejl fundet :-) :-). Kablet fra 24 volt styring til aktuator (??) sad løst, så ingen spænding til motor. Kører fint nu...... Tak for mulige andre løsninger

roemeren
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27 okt 2018 19:35

Re: Fejlkode 37 rensefejl

Indlæg af roemeren » 27 okt 2018 19:47

Joergen skrev:
09 feb 2014 21:30
Hej
Jeg har også haft fejlkode 37 rensefejl på min pellux 100 et par gange
ved min er det helt sikkert fordi motoren døjer med at trække det,man kan faktisk høre motoren går helt i knæ
Jeg gør så det at jeg åbner lugen holder microkontakt i låge inde starter fyret,så starter den med rensning slipper microkontakt når pladen er kørt i yderste stilling så gør jeg hele pladen godt rent så der ikke sidder slagger og diverse ting på pladen,så plejer det at virke.Hold microkontakt inde igen efter rensning og start så kører pladen tilbage til udgangstilling.Så lukker jeg lågen og starter op forfra så plejer det at virke.
Jeg synes der er mange små problemer med Pellux 100,da jeg fik mit var der modul fejl til rensemotor,så der måtte et nyt i
Jeg købet også iltstyring til mit.Det er nu også ved at drille.Nu vil kunvise ca 15% iltindhold i fri luft,da den var ny var det ca 21% som det skal være.Jeg synes det er mærkeligt at man ikke kan kalibrere iltsonde.Jeg skal ha fat i Vølund til at se på det,jeg synes generelt det er begyndt at køre anderledes end da det var ny.
Synes ikke rigtig jeg er tilfreds med det generelt :(

MVH
Jørgen
Med fare for at det bare er mig der både er blind og dum, hvor sidder den kontakt præcis? Jeg synes ikke jeg kan finde den noget sted på lågen til fyret?

(Er klar over det er en meget gammel tråd, men har samme udfordring lige nu, så håber at være heldig alligevel :) )


Besvar