Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Justere luft / pillemængde ?

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
nemocharley

Justere luft / pillemængde ?

Indlæg af nemocharley » 30 sep 2013 20:13

æh nej....

men jeg spurgt om netop dette ved både forhandler og producent, de siger samstemmende at pellmax ikke skal have shunt. Forhandler havde samme setpunkt og setup som jeg - og det havde kørt siden 2008.


Denmark
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 okt 2012 10:51
Mit fyr: Vølund pellux 100
Areal: 170+100garage
Brændsel: Jerome 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 8970
Dagligt forbrug: 22kg
Årligt forbrug: 4700kg
Geografisk sted: Norup
Kontakt:

Justere luft / pillemængde ?

Indlæg af Denmark » 30 sep 2013 20:24

Ingen blandeventil, det skal der ikke være på en pellux,deter måske derfor at den står til 60 grader som standard, jeg havde sat min på 50 grader , men har nu sat den op på 55grader , måske jeg skal hæve den til de 60 grader de stod på ?

Jeg sad bare og kiggede på hvordan pumpen starter og stopper og tænkte hvordan den ka være den kører som den gør ,jeg har varmtvandspriotering på mit , og den står til 55grader som anbefalet , dvs at det kun er pumpen som pumper vandet i vvb som kører indtil at vvb har nået de 55 grader, så tænder pumpen til centralvarmen , og hvis kedeltemp er sat til 65 grader/auto så stopper fyret når vvb er oppe i temp , de kedlen så også har nået de 65grader,
Når så den kommer ned på 60grader i kedeltemp så slukker centralvarmepumpen igen,
Så jeg tænkte bare at det var bedre udnyttelse af varmen at den kørte til den var længere nede i temp

Besvar