Fyrattest

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
Besvar
cph5
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 3
Tilmeldt: 09 sep 2012 08:11

Fyrattest

Indlæg af cph5 »

Hej med jer alle.
Jeg er i gang med at købe et pellux 200 i polen, og er i den forbindelse blevet bedt om at skaffe en attest til skorstensfejeren.
Er der nogle derude som vil være rar at vise hvordan sådanne attest ser ud, så jeg kan sikre mig at den følger med, eller er der andre der har handlet dernede og ved om den følger med.
Hilsen cph5

Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
12
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 10 gange

Fyrattest

Indlæg af hensan »

Når du opstiller et fyr anlæg skal der medfølge en prøveattest som viser at anlægget er testet og opfylder krav til udledning.

Du kan læse om kravet her: http://www.mst.dk/Borger/luft/Braendeov ... tivlister/

Et eksempel på en prøve attest for et Pellux 200 på en Nibe kedel kan ses her: http://www.danskvarmeservice.dk/dyn/fil ... ux_200.pdf

Prøveattesten er ikke specifik på serie nummer men på anlæg type. Hvis du derfor har en attest kan du tage kopier til alle de andre tilsvarende anlæg.

Hvis du har attesten i et sprog andet end dansk så spørg din skorstensfejer FØR du køber om han vil acceptere denne attest.
cph5
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 3
Tilmeldt: 09 sep 2012 08:11

Fyrattest

Indlæg af cph5 »

Hej Hensan.
Du skal have mange tak for hjælpen. Så skulle der ikke være nogle problemer med at hente fyret i polen. Iøvrigt er det ca. kr. 9000 billigere end det billigste tilbud her i landet.
Hilsen Carsten :)
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Fyrattest

Indlæg af Ulrik »

hensan skrev:Prøveattesten er ikke specifik på serie nummer men på anlæg type. Hvis du derfor har en attest kan du tage kopier til alle de andre tilsvarende anlæg.
Ja, men jeg er ikke sikker på at man skal reklamere med det.

Jeg mener at huske at Passat rejste krav mod Liagro fordi de brugte deres attester på Atmos når liagro solgte Atmos kedler.

Men jeg er ret sikker på at man som privatperson kan slippe afsted med det :)

Carsten -> Du har vel tænkt over hvad der sker hvis anlægget går i stykker?
Jeg tænker på reklamation.
MvH Ulrik©
cph5
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 3
Tilmeldt: 09 sep 2012 08:11

Fyrattest

Indlæg af cph5 »

Jo det er der tænkt på, men da det er et vølund produkt, finder jeg nok ud af noget.
H Carsten

Besvar