Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Everbest

Alt om pilleovn og træpilleovn
Ecoteck, Calimax, MCZ osv
Besvar
Andreas Bertelsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 07 nov 2018 11:07

Everbest

Indlæg af Andreas Bertelsen » 07 nov 2018 11:25

Hey er ny herinde 😁
Jeg har et jordvarme anlæg fra Danfoss 👎 det er fra 2009 og indtil videre har jeg haft 80+ tusinde i rep, så vi har valgt at få en pilleovn (sammen med jordvarme) pilleovnen er uden vand, og mere tænkt på hvis jordvarme anlægget står af i de kolde måneder som det altid gør.
Vi har købt en Everbest Lucca 11 kw 👍
Vi er mega glade for den, vi har haft den i nogle måneder og den kører bare, fordelen er at jeg kan skrue noget ned for jordvarme anlægget og lade pillerne tage over.
Jeg har altid sværmet mere til jordvarme end til piller, men har skiftet mening efter jeg betalte 156 tusinde for anlægget og nu med mere end 80 tusinde i rep, det er sku tyveri ved højlys dag.
Anyway, vi fik alt monteret igennem Everbest og må tilstå at det kører max.
Har tænkt måske når jordvarme anlægget står af igen at skifte helt til stoker, måske noget Black Star eller hvad de hedder ved hedestoker, hvad er jeres holdning til disse kedler/stoker.
Vh. Andreas


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Everbest

Indlæg af Lintz » 07 nov 2018 11:45

Andreas Bertelsen skrev:
07 nov 2018 11:25
Hey er ny herinde 😁
Jeg har et jordvarme anlæg fra Danfoss 👎 det er fra 2009 og indtil videre har jeg haft 80+ tusinde i rep, så vi har valgt at få en pilleovn (sammen med jordvarme) pilleovnen er uden vand, og mere tænkt på hvis jordvarme anlægget står af i de kolde måneder som det altid gør.
Vi har købt en Everbest Lucca 11 kw 👍
Vi er mega glade for den, vi har haft den i nogle måneder og den kører bare, fordelen er at jeg kan skrue noget ned for jordvarme anlægget og lade pillerne tage over.
Jeg har altid sværmet mere til jordvarme end til piller, men har skiftet mening efter jeg betalte 156 tusinde for anlægget og nu med mere end 80 tusinde i rep, det er sku tyveri ved højlys dag.
Anyway, vi fik alt monteret igennem Everbest og må tilstå at det kører max.
Har tænkt måske når jordvarme anlægget står af igen at skifte helt til stoker, måske noget Black Star eller hvad de hedder ved hedestoker, hvad er jeres holdning til disse kedler/stoker.
Vh. Andreas
Velkommen til.

Allerførst skal du vælge hvilken løsning du vil have.
Stoker eller pillefyr.

En Black star er pillefyr - og kan udelukket kun fyre med piller. Et Stokerfyr kan fyre med næsten alt.

Så et Stokerfyr kan være billigere i varme men du skal regne med noget mere arbejde ude ved fyret.
Et pillefyr vil til gengæld være nemmere at have. De kan også fåes så de kan stå i et bryggers f.eks.

Jeg har kun erfaringer med Scotte med OPOP kedel og er godt tilfreds.
Der er rigtig mange gode mærker på markedet fra omkring 20 k op til vel 100 k. Black star og / eller RTB tror jeg ikke du går helt galt i byen med.

P.S. Skriv gerne dit postnummer under din Avatar. Det kunne jo være at du kunne komme ud og sparke til et fyr nær hvor du bor.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar