Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Justering af minimal tilstand Zibro pilleovn

Alt om pilleovn og træpilleovn
Ecoteck, Calimax, MCZ osv
Besvar
Bupper1234
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21 okt 2018 22:53

Justering af minimal tilstand Zibro pilleovn

Indlæg af Bupper1234 » 21 okt 2018 23:01

Jeg har fået sådan en Zibro Aida pilleovn sat op i mit lille 60m2 værksted, og jeg har sat rumtemperaturen til at være omkring 15 grader, men den varmer stadig rummet op til 20 grader. Troede faktisk den ville skrue helt ned for blusset når den når rumtemperaturen, men det ser ikke helt sådan ud.
Tilførelse af piller kører med 5-7 sekunders mellemrum lyder det til, kan dette mon ændres?
Der er mulighed for 2 programmer i den, men det hjælper mig dog ikke meget, da det er meningen jeg skal have en konstant temperatur på omkring de 17 grader i værkstedet. Men uanset hvad jeg har gjort indtil videre så bliver den ved at varme op til 20 grader, enten så kan den ikke varme mindre end den gør, eller også må der være bedre isoleret end jeg regnede med herude.
Det kan selvfølgelig have noget at gøre med at der ikke er vildt koldt herude endnu.

Hvis der er nogen herinde der har god kendskab til Zibro Aida og indstilling heraf, så vil jeg se frem til lidt ekspertise til den bedst mulige opsætning.

Troede egentlig at den ville slukke helt for flammen når den varmer op, men det gør den ikke.

På forhånd tak for alt den hjælp der ydes. :)


Besvar