Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Røgvenderplade

Alt om pilleovn og træpilleovn
Ecoteck, Calimax, MCZ osv
Besvar
Marivos
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20 nov 2017 08:12

Røgvenderplade

Indlæg af Marivos » 20 nov 2017 08:29

Jeg har en BB14, som giver nogle problemer. Den går ud når jeg skruer ned , f.eks. om natten. Jeg har læst at man evetuelt kan fjerne en røgvenderplade. Men hvor sidder den, hvordan ser den ud? Når jeg skal rense røg rørene åbner jeg først den malede låg med kontrolmodulen. Nedunder er der en støbejernsplade ,sat fast med 4vingeskruer. Den er rund og dækker over det hele. Nedunder den er der en plade mere med et håndtag, som simpelthen kan løftes væk. Ogsåstøbejern. Den er rund men med to halvmåner sparet ud,lige overfor hinanden, så man kan "se ind under pladen" når den ligger påplads. Halvmånen bagerst: der går der desuden en lille rand,5cm, nedad, den står altså lodret på selve pladen, mens ved den anden halvmåne er der ikke sådan en kant.
Nedenunder igen ser man så åbninger af røgkanalerne,7 i hver siden. Pladen er så røgvenderpladen??Ligger den rigtig eller skulde kanten ligge ved forsiden, og altså ikke lige ved røgrørets afgang?? Kan jeg fjerne den og se om det kører bedre? Jeg håber at beskrivelse af pladen er forståeligt og at der er nogen der kan hjælpe mig. Un hilsen, mari


Besvar