Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Artel Linea Easy S. Alarm No Fire

Alt om pilleovn og træpilleovn
Ecoteck, Calimax, MCZ osv
Besvar
Evigglad29
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 01 mar 2017 22:44

Artel Linea Easy S. Alarm No Fire

Indlæg af Evigglad29 » 01 mar 2017 22:58

Hey alle. Håber der er gode råd at hente her da vi ik får vejledning fra forhandleren.

Vores pilleovn er begyndt at skabe sig. Selvom der er fuld ild i den, så melder den Alarm No Fire og så skal man lukke den ned. Som det ser ud pt, så har jeg prøvet snart alt hvad jeg mener JEG kan gøre. Den er renset fra top til tå, både ude og inde. alt hvad jeg overhovedet kan finde. Der er piller på, sneglen kører fint helt frem til den melder alarm. Lige nu, fra ilden er startet i skålen og til den lukker ned, går der ca 24 min. og så skal den bruge 20 min på at køle af før jeg kan tænde den igen. Problemet er at dette er vores eneste varmekilde pt og vi har en lille dreng på 3 måneder også. så vi kan sgu ik undvære varmen . forhandler bliver ved at sige at det er i indstillingerne den er gal. men problemet er kommet ud af det blå. Jeg har ikke ændret noget. pillet i indstillinger eller noget. og jeg kan ikke se hvad de forskellige indstillinger gør. kan kun se tal. og det fatter forhandler ik åbenbart. så han er sgu ik til meget hjælp.

ville selv mene der måske var tale om en slags føler der er stået af. læser jeg i manualen så skulle den melde den alarm hvis der ik var piller i. men der er masser og sneglen kører også.

Håber nogen måske har en ide om hvad det kan være

M.v.h MN


Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Givet likes: 43 gange
Modtaget likes: 86 gange

Re: Artel Linea Easy S. Alarm No Fire

Indlæg af T-mek » 02 mar 2017 17:25

Evigglad29 skrev:Hey alle. Håber der er gode råd at hente her da vi ik får vejledning fra forhandleren.

Vores pilleovn er begyndt at skabe sig. Selvom der er fuld ild i den, så melder den Alarm No Fire og så skal man lukke den ned. Som det ser ud pt, så har jeg prøvet snart alt hvad jeg mener JEG kan gøre. Den er renset fra top til tå, både ude og inde. alt hvad jeg overhovedet kan finde. Der er piller på, sneglen kører fint helt frem til den melder alarm. Lige nu, fra ilden er startet i skålen og til den lukker ned, går der ca 24 min. og så skal den bruge 20 min på at køle af før jeg kan tænde den igen. Problemet er at dette er vores eneste varmekilde pt og vi har en lille dreng på 3 måneder også. så vi kan sgu ik undvære varmen . forhandler bliver ved at sige at det er i indstillingerne den er gal. men problemet er kommet ud af det blå. Jeg har ikke ændret noget. pillet i indstillinger eller noget. og jeg kan ikke se hvad de forskellige indstillinger gør. kan kun se tal. og det fatter forhandler ik åbenbart. så han er sgu ik til meget hjælp.

ville selv mene der måske var tale om en slags føler der er stået af. læser jeg i manualen så skulle den melde den alarm hvis der ik var piller i. men der er masser og sneglen kører også.

Håber nogen måske har en ide om hvad det kan være

M.v.h MN

Hej

Vil lige starte med at sige at jeg kender ikke den pågældende pilleovn.

Men en mulig årsag til at den tror at der ikke er nogen ild, kunne måske være fordi den ikke kan se nogen ild...
Der kunne et sted godt sidde en lysføler som fortæller styringen om der er ild.
Denne føler kunne være defekt eller bare sodet til, ved du eller kan du se om der er sådan en et sted ?

Hvor er det i landet ?
Er det her i nærheden vil jeg gerne taget et kig på den.
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.

Besvar