Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

anbefal pilleovn

Alt om pilleovn og træpilleovn
Ecoteck, Calimax, MCZ osv
Besvar
ingolf01
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 17 okt 2016 09:03
Givet likes: 9 gange

anbefal pilleovn

Indlæg af ingolf01 » 22 okt 2016 23:19

Hvilken pille-ovn vil dette forum anbefale ?
Den skal være lydsvag . Der skal være reservedele i mindst 10 år. Den må ikke koste en formue.
Økonomisk i drift. Service-venlig etc.


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: anbefal p

Indlæg af Bigfoot » 23 okt 2016 08:17

Dit indlæg er flyttet til sit eget emne, hvor det hører hjemme.

- redaktørgruppen
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Ginge
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 102
Tilmeldt: 08 mar 2014 08:36
Mit fyr: BS1016 - 10kw
Areal: 168
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Modtaget likes: 2 gange

Re: anbefal pilleovn

Indlæg af Ginge » 23 okt 2016 22:54

Prøv at kigge nærmere på en thermorossi. Har solgt en 8-10 stykker med glade kunder til følge.

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: anbefal pilleovn

Indlæg af bennylar » 24 okt 2016 11:01

nå jeg vil så lige netop ikke anbefale en Thermorossi (ikke deres pillefyr i hvert fald) mine forældre købte desværre et og det er det ærgerligste lort nogensinde set på guds grønne jord... går i stykker med meget små mellemrum, men det er jo egentlig lidt godt for så er der da garanti på delene endnu....
ja det kan da også være skovlen der solgte/reparerer det der ikke kan finde ud af det...
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

skragelund
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 23 aug 2016 23:07

Re: anbefal pilleovn

Indlæg af skragelund » 27 okt 2016 03:54

Min kone og jeg har været rundt og se demonstreret mange forskellige pilleovne. Endte med at købe en MCZ Ego 2.0 comfort air. Kører helt fantastisk og er super støjsvag. Er ganske vist ikke i den billige ende, men som sagt en super ovn


veakis33
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 05 nov 2016 17:52
Modtaget likes: 1 gang

Re: anbefal pilleovn

Indlæg af veakis33 » 05 nov 2016 18:47

Jeg havde en thermorossi. 2000 i sommerhuset i 2 år.Vi var ikke tilfredse med den.Kørte stabil men skulle blæse sig kold hver 10.min. og dermed larmede meget.Den blev stjålet efter indbrud. Jeg satte mig temmelig grundigt i pilleovne og kiggede på dem alle sammen. Thermorossi , mcz, caminetti montegrapa ,den danske pilleovn fra vestjylland osv.osv. Vi købte en mcz musa 2 comfort air og vi blev rigtig glade og kaldte indbruddet " held i uheld".Røggasmotoren kører stille og rolig hele tiden og derfor ingen larmende "pusteri". Mcz vil jeg anbefale til enhver tid. Efter en mcz til sommerhuset, har vi nu også købt en til vores hus og dermed færdig med brænde og brændeovne. Jeg er yderst tilfreds. Vi har købt dem hos Pejs og Park i Brønderslev hos Arne. En hæderlig mand. Ham og hans montør var mere opsat på at alt skulle være iorden end jeg var, ( jeg er selv temmelig omhyggelig).

Mops
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 07 nov 2016 22:35
Modtaget likes: 1 gang

Re: anbefal pilleovn

Indlæg af Mops » 07 nov 2016 22:39

skragelund skrev:Min kone og jeg har været rundt og se demonstreret mange forskellige pilleovne. Endte med at købe en MCZ Ego 2.0 comfort air. Kører helt fantastisk og er super støjsvag. Er ganske vist ikke i den billige ende, men som sagt en super ovn
Vi har netop bestilt samme ovn men har et par spørgsmål. Bruger i varmefordelingen?
Hvor tæt tillader rørene ovnen kommer på skorstenen?


Besvar