Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Everbest Milano II - Eller andre

Alt om pilleovn og træpilleovn
Ecoteck, Calimax, MCZ osv
Morten84
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27 nov 2016 17:21

Re: Everbest Milano II - Eller andre

Indlæg af Morten84 » 28 nov 2016 17:08

Jeg kunne godt bruge hjælp til indstillingerne luft/piller
Jeg bruger 6mm og den kører ok men den kunne sagtens køre bedre så søger lidt erfaring fra andre. Og så har jeg ikke fået nogen brugsanvisning med fra ham jeg købte den af så sån en kunne også være helt perfekt.


Mulleklat
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 05 sep 2016 12:07
Modtaget likes: 1 gang

Re: Everbest Milano II - Eller andre

Indlæg af Mulleklat » 12 jan 2017 15:28

Så fik jeg mig endelig taget sammen. Og nu er der købt en Red Dalia som produceres af MCZ. Så nu håber jeg at kan få varme uden at skal høre på den larm som Everbest Milano har. (Snegl kører imod bundplade, rumblæser hyler) Det var en stor fejl at jeg faldt for det tilbud. De 11 KW som den skulle kunne yde er vist (K)ineser (W)att

pendec

Re: Everbest Milano II - Eller andre

Indlæg af pendec » 12 jan 2017 19:46

Mulleklat skrev:Så fik jeg mig endelig taget sammen. Og nu er der købt en Red Dalia som produceres af MCZ. Så nu håber jeg at kan få varme uden at skal høre på den larm som Everbest Milano har. (Snegl kører imod bundplade, rumblæser hyler) Det var en stor fejl at jeg faldt for det tilbud. De 11 KW som den skulle kunne yde er vist (K)ineser (W)att
Må jeg spørge hvorfor en økonomisk udgift (mener mange) bliver stående, som et oliefyr? Og at i ikke valgte at springe direkte over på et pillefyr?

Mulleklat
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 05 sep 2016 12:07
Modtaget likes: 1 gang

Re: Everbest Milano II - Eller andre

Indlæg af Mulleklat » 19 jan 2017 08:32

Grunden til at jeg ikke valgte et pillefyr er at det er som supplement til fjernvarmen. Og jeg skal love for at der er meget stor forskel på en pilleovn produceret i Italien, kontra en ovn der er produceret i Kina. Det gælder både effekt, larm, funktioner og betjening.

EVERBEST
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24 aug 2014 19:31

Re: Everbest Milano II - Eller andre

Indlæg af EVERBEST » 26 jun 2017 14:13

Kære alle

Der vil på 1 - 2% af alle pilleovne komme fejl under garantiperioden, dette gælder ALLE mærker ikke bare Everbest Milano 11kw.
Dette bevidner eksistensen og berettigelsen af denne portal stokerpro.dk om, som beskæftiger sig med netop disse forhold.
Der er derfor også ud over almindelige brugere, mange forhandlere og branchefolk med mange forskelige interesser på denne portal.

Med mere end 3,5 år og over 1000 pilleovne på markedet i Danmark, har vi derfor som alle andre mærker naturligtvis haft ca 20-30 pilleovne med fejl i garanti perioden. disse fejl er blevet udbedret prompte. Vi kan derfor roligt meddele at vi INGEN hængepartier har med kunder der ikke er taget hånd om ...tværtimod lægger vi en ære i at have en proffessionel og effektiv landsdækkende service

Vi justerer altid forbrændingen til i forbindelse med monteringen, så den passer til kundernes individuelle skorstensudstyr.
i meget sjældne tilfælde har kunden har haft problemer med vind i skorstenen og det har derfor været nødvendigt at efterjustere røggasblæseren for at øge luft til forbrændingen men det hører til undtagelserne.

Spindlen kører lydløst med forstærkede lejrer og brændeskålen på 1,5 kilo støbejern er opbygget med 65 hexadiagoinalt placerede luftintagshuller for en optimal forbrænding dertil også huller for indtag af sekundær luft for uderligere at optimere forbrændingen til at kunne godkendes til at bestå verdens skrappeste krav til OGC og Støv

Pilleovnen er derudover testet på Dansk Teknologisk Institut i Århus til at have en udnyttelsesgrad på intet mindre end 93%

Vores 3500 fans og følgere på facebook og deres udsagn og anmeldelser vidner om vores success på det danske marked
pilleovnen både køn , lydsvag og endog overordentlig driftsikker.
Vi har derudover et komplet T-600 godkendt skorstensprogram med 0,7 kenetykkelse og prisgaranti

og vi kan med stolthed meddele at kun 1 virksomhed i branchen med 162 års Historie
har flere fans og følgere end os nemlig Morsø ovne

Vi er altid klar ved telefonerne på 33 33 72 73 til at besvare spørgsmål og tage ordre


Alfivas
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 20 sep 2017 18:48
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Re: Everbest Milano II - Eller andre

Indlæg af Alfivas » 01 okt 2017 14:06

Køb IKKE en Everbest Milano,
Pilleovnen er måske ok, men servicen og forhandleren er i den grad ikke til at stole på. Det ovenstående indlæg af forhandler er ikke på noget punkt det vi har oplevet. Det er oveni købet skrevet på et tidspunkt hvor forhandler ved at vi har forsøgt at komme i kontakt med ham i et halvt år. Da vi købte den var der ingen problemer. Han opsatte den selv og så forholdnende her og både han og skortenssfejer godkendte dem. Der var to års garanti sagde han og jeg skulle bare ringe så kom de.
Vi fik den sat op i okstober 15. I februar 16 gik den i stykker. Jeg ringede og skrev til dem og bad om hjælp. Deres svar var, uden at se ovenen, for de kunne ikke komme, at der var træk i min skorsten og det måtte være motoren. Den kunne jeg selv skifte mente de, og sendte en. I øvrigt var garantien røget da der stod i deres papirer at hvis der var træk i skorstenen dækkede garantien ikke.
Det tog en måned fra jeg kontaktede dem til motoren kom. 1 måned! Da den blev sat i virkede den ikke, det var tydeligvis en anden ting der var galt. Jeg forsøgte igen at kontakte dem og fik at vide at når jeg selv havde sat motor i var garantien røget. Det var så 2. grund til at de ikke skulle opfylde deres forpligtelser. Nu kunne jeg ikke få fat i dem mere. Jeg skrev på facebook, på dba, til deres mobiler. Jeg ringede til deres fastnummer. Til sidst gav jeg op og det blev heldigvis sommer. Her i september prøvede jeg igen at få fat på dem. det lykkedes ikke i første omgang og jeg fik en vvs til at komme og kigge på den og skifte bøsninger på sneglen ( Bøsninger der var med i pakken da jeg fik motoren.) Dette hjalp dog ikke. Ovnen virkede stadig ikke. Til sidst fik jeg fat i David og vi aftalte at han skulle komme ugen efter hvor jeg kunne tage tidligt fri. Dette gjorde jeg, men David kom ikke. jeg talte med ham i telefon kl 14, hvor han sagde at han var blevet forsinket og igen begyndte at snakke om min skorsten og at han ville tage ovnen med når han kom for den skulle laves i hans værksted. Det var jeg lidt ked af, taget i betragtning at jeg ikke længere stolede på ham og jeg ikke ville have en kinamands chance for at vide hvad der blev lavet på den. udover det pointerede han jo gentagne gange at garantien var væk.Nu var det fordi en anden havde haft sneglen ude og det kunne have ødelagt den. Dette sagt af samme mand som halvandet år før havde solgt mig ovnen med garanti og med forsikringer om at den var så enksl at enhver kunne reparere den og det var jo det smarte. midt i dette gik forbindelsen og telefonsvareren gik herefter på hver gang jeg ringede. Min mand ringede så fra sin telefon og kom igennem. Herefter oplevede vi en voksende aggresivitet og vrede hos David som var skræmmende. Han råbte af min mand og skældte ham ud og løj om ting jeg skulle have sagt. Til sidst blev min mand og jeg enige om at skrive til David at vi ikke ønskede at han kom alligevel, hvilket vi gjorde omkring kl 19. Kl ca 21 stod han i min indkørsel. Min mand gik ud for at tale med ham og David virkede aggresiv og vred. Til sidst måtte min mand tale ham efter munden for at få ham til at køre.
Vi har nu talt med en del forhandlere af pilleovne der alle ryster på hovedet. De kender David og hans firma. jeg er ikke den første der kommer med den historie. Reaktionen er svingende fra "Du skulle have undersøgt tingene" til " Læg det fra dig, erkend at du har mistet dine penge og kom videre, der er desværre ikke meget at gøre. " Ifølge flere af dem jeg har talt med er det gængs at David siger at garantien ikke dækker, og at det er nærmest umuligt at få fat på ham. Nogle siger også at hans firma ind imellem er lukket eller gået konkurs for så at åbne igen. Det ved jeg ikke om passer. Min oplevelse er at det er en plattenslager og løgner . Jeg har mistet 17.000 kr fordi jeg ikke undersøgte tingene i forvejen. Ingen vil røre ved min ovn, ingen kan reparere den. Med til det hører at De ting man skriver på facebook eller DBA bliver slettet hvis de er kritiske og at man ikke kan anmelde firmaet på nettet. De mange flotte anmeldelser på facebook er sjove, mest fordi man ikke kan få fat i de mennesker der synes firmaet er så fantastisk :)
Har nogen herinde en everbest, ja så har jeg en stående man kan købe ret billigt til reservedele :) Det er en god ide, for forhandler kan man ikke regne med.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Everbest Milano II - Eller andre

Indlæg af Lintz » 01 okt 2017 14:45

Alfivas skrev: Har nogen herinde en everbest, ja så har jeg en stående man kan købe ret billigt til reservedele :) Det er en god ide, for forhandler kan man ikke regne med.
Hej "Alfivas" og velkommen til.
Trist læsning. Dog vil jeg hverken kommenterer på hverken det du har oplevet, ovnen eller forhandleren da jeg ikke kender til nogen af jer.

Vil bare sige at hvis du virkelig gerne vil sælge har vi et salgs-forum herinde hvor du meget gerne må sætte pågældende ovn til salg - Husk gerne at skrive i hvilken postnummer den befinder sig.

Lintz / Redaktør
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Hanefar76
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 178
Tilmeldt: 24 maj 2014 08:46
Mit fyr: Rtb 10 kw
Areal: 164
Brændsel: Træpiller lenova hp
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Dagligt forbrug: 15-22 kg
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: Everbest Milano II - Eller andre

Indlæg af Hanefar76 » 01 okt 2017 16:34

Alfivas skrev:Køb IKKE en Everbest Milano,
Pilleovnen er måske ok, men servicen og forhandleren er i den grad ikke til at stole på. Det ovenstående indlæg af forhandler er ikke på noget punkt det vi har oplevet. Det er oveni købet skrevet på et tidspunkt hvor forhandler ved at vi har forsøgt at komme i kontakt med ham i et halvt år. Da vi købte den var der ingen problemer. Han opsatte den selv og så forholdnende her og både han og skortenssfejer godkendte dem. Der var to års garanti sagde han og jeg skulle bare ringe så kom de.
Vi fik den sat op i okstober 15. I februar 16 gik den i stykker. Jeg ringede og skrev til dem og bad om hjælp. Deres svar var, uden at se ovenen, for de kunne ikke komme, at der var træk i min skorsten og det måtte være motoren. Den kunne jeg selv skifte mente de, og sendte en. I øvrigt var garantien røget da der stod i deres papirer at hvis der var træk i skorstenen dækkede garantien ikke.
Det tog en måned fra jeg kontaktede dem til motoren kom. 1 måned! Da den blev sat i virkede den ikke, det var tydeligvis en anden ting der var galt. Jeg forsøgte igen at kontakte dem og fik at vide at når jeg selv havde sat motor i var garantien røget. Det var så 2. grund til at de ikke skulle opfylde deres forpligtelser. Nu kunne jeg ikke få fat i dem mere. Jeg skrev på facebook, på dba, til deres mobiler. Jeg ringede til deres fastnummer. Til sidst gav jeg op og det blev heldigvis sommer. Her i september prøvede jeg igen at få fat på dem. det lykkedes ikke i første omgang og jeg fik en vvs til at komme og kigge på den og skifte bøsninger på sneglen ( Bøsninger der var med i pakken da jeg fik motoren.) Dette hjalp dog ikke. Ovnen virkede stadig ikke. Til sidst fik jeg fat i David og vi aftalte at han skulle komme ugen efter hvor jeg kunne tage tidligt fri. Dette gjorde jeg, men David kom ikke. jeg talte med ham i telefon kl 14, hvor han sagde at han var blevet forsinket og igen begyndte at snakke om min skorsten og at han ville tage ovnen med når han kom for den skulle laves i hans værksted. Det var jeg lidt ked af, taget i betragtning at jeg ikke længere stolede på ham og jeg ikke ville have en kinamands chance for at vide hvad der blev lavet på den. udover det pointerede han jo gentagne gange at garantien var væk.Nu var det fordi en anden havde haft sneglen ude og det kunne have ødelagt den. Dette sagt af samme mand som halvandet år før havde solgt mig ovnen med garanti og med forsikringer om at den var så enksl at enhver kunne reparere den og det var jo det smarte. midt i dette gik forbindelsen og telefonsvareren gik herefter på hver gang jeg ringede. Min mand ringede så fra sin telefon og kom igennem. Herefter oplevede vi en voksende aggresivitet og vrede hos David som var skræmmende. Han råbte af min mand og skældte ham ud og løj om ting jeg skulle have sagt. Til sidst blev min mand og jeg enige om at skrive til David at vi ikke ønskede at han kom alligevel, hvilket vi gjorde omkring kl 19. Kl ca 21 stod han i min indkørsel. Min mand gik ud for at tale med ham og David virkede aggresiv og vred. Til sidst måtte min mand tale ham efter munden for at få ham til at køre.
Vi har nu talt med en del forhandlere af pilleovne der alle ryster på hovedet. De kender David og hans firma. jeg er ikke den første der kommer med den historie. Reaktionen er svingende fra "Du skulle have undersøgt tingene" til " Læg det fra dig, erkend at du har mistet dine penge og kom videre, der er desværre ikke meget at gøre. " Ifølge flere af dem jeg har talt med er det gængs at David siger at garantien ikke dækker, og at det er nærmest umuligt at få fat på ham. Nogle siger også at hans firma ind imellem er lukket eller gået konkurs for så at åbne igen. Det ved jeg ikke om passer. Min oplevelse er at det er en plattenslager og løgner . Jeg har mistet 17.000 kr fordi jeg ikke undersøgte tingene i forvejen. Ingen vil røre ved min ovn, ingen kan reparere den. Med til det hører at De ting man skriver på facebook eller DBA bliver slettet hvis de er kritiske og at man ikke kan anmelde firmaet på nettet. De mange flotte anmeldelser på facebook er sjove, mest fordi man ikke kan få fat i de mennesker der synes firmaet er så fantastisk :)
Har nogen herinde en everbest, ja så har jeg en stående man kan købe ret billigt til reservedele :) Det er en god ide, for forhandler kan man ikke regne med.
Hvad skal du have for din ovn. ??

Mvh
Thomas

Alfivas
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 20 sep 2017 18:48
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Re: Everbest Milano II - Eller andre

Indlæg af Alfivas » 01 okt 2017 17:10

Hanefar76 skrev:Hvad skal du have for din ovn. ??

Mvh
Thomas
En brøkdel af hvad jeg har tabt på den :) Hvad mener du den er værd ....

Hanefar76
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 178
Tilmeldt: 24 maj 2014 08:46
Mit fyr: Rtb 10 kw
Areal: 164
Brændsel: Træpiller lenova hp
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Dagligt forbrug: 15-22 kg
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: Everbest Milano II - Eller andre

Indlæg af Hanefar76 » 01 okt 2017 17:16

Alfivas skrev:En brøkdel af hvad jeg har tabt på den :) Hvad mener du den er værd ....
Den kan ikke være meget værd,ud fra den salgstale du har lavet: :lol: :lol:
Kunne du ikke prøve at komme med en mindstepris, og så ser vi hvor det fører hen.:-)


Besvar