Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Varmeflytning...

Alt om pilleovn og træpilleovn
Ecoteck, Calimax, MCZ osv
snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

Re: Varmeflytning...

Indlæg af snubbi » 17 dec 2015 15:06

hej
jeg har lavet et varme flytnings anlæg hvor brændeovnen stod i den en ende af huset og det sidst værelse 10-12 meter væk .
anlægget var lavet i fast spirorør med en thermostat styret kanalventilator, 3 indblæsning udtag .den blev isoleret med 2 x30mm isolering.
aluflex giver for meget modstand hvis det langt stykke.plus det er svære at rengøre ,end hvis det lavet fast rør.
fastrør kan man skubbe en glasfiber stang med en børste på igemen rørene, hvor`s skorsten fejer har denne service


Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Varmeflytning...

Indlæg af kovas » 18 dec 2015 11:59

snubbi skrev:hej
jeg har lavet et varme flytnings anlæg hvor brændeovnen stod i den en ende af huset og det sidst værelse 10-12 meter væk .
anlægget var lavet i fast spirorør med en thermostat styret kanalventilator, 3 indblæsning udtag .den blev isoleret med 2 x30mm isolering.
aluflex giver for meget modstand hvis det langt stykke.plus det er svære at rengøre ,end hvis det lavet fast rør.
fastrør kan man skubbe en glasfiber stang med en børste på igemen rørene, hvor`s skorsten fejer har denne service
Hej snubbi.
Det er ikke fordi jeg vil til at lave varmeflytning, men er i gang med at tænke noget friskluft indblæsning. Og spørger derfor hvor stor er din blæser? hvad er det for et filter som du bruger?
På forhånd tak.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

akoll
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 06 jan 2015 21:25

Re: Varmeflytning...

Indlæg af akoll » 13 feb 2017 16:21

lidt info til denne tråd ..

Det system som brandsen omtaler er et system som jeg har lavet og efter lang tid ( år ) med skriverier med skorstensfejer laugets brandtekniske udvalg , dansk brandteknisk institut og teknologisk institut samt patent og varemærkestyrelsen har jeg fået rettighederne til dette system og skal til at udbrede systemet i Danmark . :) :)

Systemet er udviklet til at udnytte varmen fra brændeovn optimalt og bruges sammen med varmeflytnings systemer der er installeret i forvejen eller ved nymontering af disse , der er mange muligheder både som gør det selv projekt eller man kan få tilbud på at få det installeret .
OBS!!!!. Systemet skal monteres i henhold til beskrivelse lavet af dansk brandteknisk institut specielt til dette system !!!! og godkendes af din skorstensfejer !!!!!!!.



Mere info kommer snart ...
Er du interreseret i at vide mere så ring eller skriv gerne

hilsen anders

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Varmeflytning...

Indlæg af John Skov Jensen » 13 feb 2017 16:59

akoll skrev:lidt info til denne tråd ..

Det system som brandsen omtaler er et system som jeg har lavet og efter lang tid ( år ) med skriverier med skorstensfejer laugets brandtekniske udvalg , dansk brandteknisk institut og teknologisk institut samt patent og varemærkestyrelsen har jeg fået rettighederne til dette system og skal til at udbrede systemet i Danmark . :) :)

Systemet er udviklet til at udnytte varmen fra brændeovn optimalt og bruges sammen med varmeflytnings systemer der er installeret i forvejen eller ved nymontering af disse , der er mange muligheder både som gør det selv projekt eller man kan få tilbud på at få det installeret .
OBS!!!!. Systemet skal monteres i henhold til beskrivelse lavet af dansk brandteknisk institut specielt til dette system !!!! og godkendes af din skorstensfejer !!!!!!!.



Mere info kommer snart ...
Er du interreseret i at vide mere så ring eller skriv gerne

hilsen anders
Reklame spam undersøges af redaktør gruppen
Links fjernet

/John
Redaktør


Besvar