Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Morsø P30 hjælp

Alt om pilleovn og træpilleovn
Ecoteck, Calimax, MCZ osv
Besvar
BLS
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 25 okt 2015 11:39

Morsø P30 hjælp

Indlæg af BLS » 25 okt 2015 11:44

Hej alle derude

jeg har anskaffet en Morsø P30 og bliver sat tilbage af den håbløse manual/betjeningsvejledning.
Jeg har behov for at vide noget om indstilling af snegl samt træk, og bliver overhovedet ikke klogere af vejledningen. Kan nogen hjælpe?

Samtidig plager det mig at sodet brænder fast på glasset efter kort tids brug (et par dage) og skal renses på den hårde måde hver gang. Der står jo i selvsamme vejledning at ovnen ved korrekt fyring ikke soder særlig meget (derfor første spørgsmål) og at glasset er selvrensende :? - hvilket helt sikkert ikke er tilfældet.

Nogle der har erfaringer på området?

Bo


BLS
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 25 okt 2015 11:39

Re: Morsø P30 hjælp

Indlæg af BLS » 28 okt 2015 20:32

..Har talt med en medarbejder fra Morsø som klarede problemerne!

Kapperman
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 04 maj 2016 14:02

Re: Morsø P30 hjælp

Indlæg af Kapperman » 15 maj 2016 08:07

Godt du fik hjælp fra morsø :)

Jeg kunne godt bruge lidt fif fra en anden morsøbruger, og har lidt spørgsmål til deres ovne. Har selv lige fået installeret en p50. Ville du have noget imod, hvis jeg kontaktede dig, og fik en lille sludre?
Dette forum virker lidt dødt, og ser ikke ud til at man skal forvente svar på spørgsmål.

Mvh
Kasper

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Morsø P30 hjælp

Indlæg af John Skov Jensen » 15 maj 2016 08:15

Kapperman skrev:Godt du fik hjælp fra morsø :)

Jeg kunne godt bruge lidt fif fra en anden morsøbruger, og har lidt spørgsmål til deres ovne. Har selv lige fået installeret en p50. Ville du have noget imod, hvis jeg kontaktede dig, og fik en lille sludre?
Dette forum virker lidt dødt, og ser ikke ud til at man skal forvente svar på spørgsmål.

Mvh
Kasper
God morgen Kasper
Velkommen til
Du syntes at dette forum virker lidt dødt???
Jeg tror den manglende respons i din tråd skyldes at der ikke er ret mange af vores mange brugere der har pilleovne.
Jeg sakser lige lidt statistikinfo om vores "lidt døde" forum


Indlæg 301.286 • Indlæg pr år 31.690 • Indlæg pr dag 87,46 • Indlæg pr emne 11,49 • Indlæg pr bruger 16,85
Emner 26.221 • Emner pr år 2.550 • Emner pr dag 7,61 • Emner pr bruger 1,47
11.503 • Filer pr år 1.093 • Filer pr dag 3,34 • Filer pr bruger 0,64
Brugere 17.878 • Slettede brugere 3.371 • Brugere pr år 1.821 • Brugere pr dag 5,19 • Senest tilmeldte bruger Morten D

Kapperman
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 04 maj 2016 14:02

Re: Morsø P30 hjælp

Indlæg af Kapperman » 17 maj 2016 21:11

Tak for velkomst :D
Ja du har selvfølgelig ret, mente ikke forummet generalt.
Det var nu kun dette underforum, med pilleovne. Og det giver selvfølgelig sig selv, når størstedelen af brugerne er på stoker/pillefyr.
Jeg bliver dog hængende her, og håber her kommer godt gang i den, i takt med flere hopper på pilleovnene :)


BLS
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 25 okt 2015 11:39

Re: Morsø P30 hjælp

Indlæg af BLS » 30 maj 2016 23:16

Hej Kapperman

Om dette forum er dødt eller ej er jeg bestemt ikke den rette til at besvare. Jeg købte en Morsø P30 og havde dermed en umiddelbar interesse i denne. Problemet jeg havde med den kunne kun løses ved opringningen til Morsø og en kontakt med en tekniker på området. Den løsning han lavede over telefonen kunne jeg ikke selv havde gjort alene, så ....

Interessen for disse ovne er hos mg temmelig begrænset. Jeg skiftede fra en gennem 34 år velfungerende Morsø kakkelovn og ville helst have en ny af denne slags, men de bliver jo ikke produceret mere, og da dåbsattesten fortæller mig et eller andet skulle jeg have noget nemmere håndterbart - og det blev så en P30, som jeg faktisk er blevet glad for. Men at tro jeg kan give dig gode råd/tips etc. i denne afdeling er absolut skudt ved siden af, så du må hellere søge hjælp andre steder.

mvh
Bo


Besvar