Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ecoteck Monika

Alt om pilleovn og træpilleovn
Ecoteck, Calimax, MCZ osv
Besvar
Per Pejling
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26 mar 2012 12:36

Ecoteck Monika

Indlæg af Per Pejling » 28 dec 2013 19:47

Hejsa
Jeg har en Ecoteck Monika. Den har kørt uden de store problemer i 7 til 8 år, skiftede en tænder sidste år ellers har der ikke været noget.
Men nu kommer jeg til problemet, nu starter den som normalt, kører men varmer ikke så meget som normalt. Den plejer at stå på 24 grader og stilling 2 på blæseren. Den plejer at regulere ned når den kommer til 24 grader og starter igen når der er 22 grader, nu kører den på samme måde med opstarten, men når den når 24 grader stopper blæseren og temperaturen stiger helt op til 27-28 grader, så går der længe og så starter den op igen som normalt. Før steg den op til 24 allerhøjest 25 grader og så syntes jeg at blæseren blev ved med at køre?
Er der nogen der har oplevet det samme? Og som måske kan give mig et hint?

Mvh Per


Per Pejling
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26 mar 2012 12:36

Ecoteck Monika

Indlæg af Per Pejling » 29 dec 2013 10:41

Hej igen
Nu har jeg så støvsuget hele ovnen og for en sikkerheds skyld tog jeg også lige skorstenen, det var der problemet sad. De sidste tre år har vi ikke været hjemme når skorstensfejeren har været forbi. Derfor er bøjningen indenfor ikke blevet renset, og den var næsten helt tæt. Efter en rensning kører ovnen som den plejer.
MVH Per

PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 1 gang

Ecoteck Monika

Indlæg af PeterMA » 29 dec 2013 12:02

Super at du fandt problemet:)
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE

nemocharley

Ecoteck Monika

Indlæg af nemocharley » 02 jan 2014 16:27

Per Pejling skrev:Hej igen
Nu har jeg så støvsuget hele ovnen og for en sikkerheds skyld tog jeg også lige skorstenen, det var der problemet sad. De sidste tre år har vi ikke været hjemme når skorstensfejeren har været forbi. Derfor er bøjningen indenfor ikke blevet renset, og den var næsten helt tæt. Efter en rensning kører ovnen som den plejer.
MVH Per
ja det er sgu vigtigt lige at huske røgrøret, godt du fik det løst :great:


Besvar