Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Valg af pilleovn

Alt om pilleovn og træpilleovn
Ecoteck, Calimax, MCZ osv
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Valg af pilleovn

Indlæg af Zarge » 13 dec 2012 21:47

Er der ikke konveksblæser i "vandmodellserne" ?


MBKorn
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 28 nov 2012 10:27

Valg af pilleovn

Indlæg af MBKorn » 13 dec 2012 21:49

Ikke i alle ... og tror ikke der er i denne model ... har jeg i hvert fald ikke kunnet læse mig frem til

levi

Valg af pilleovn

Indlæg af levi » 13 dec 2012 21:49

MBKorn skrev:Ikke i alle ... og tror ikke der er i denne model ... har jeg i hvert fald ikke kunnet læse mig frem til
Jeg kender ikke den model - men jeg tror nu nok der er konvektionsblæser i, - jeg kan ikke forestille mig andet...

MBKorn
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 28 nov 2012 10:27

Valg af pilleovn

Indlæg af MBKorn » 13 dec 2012 21:51

Er der konveksion i Musa?

levi

Valg af pilleovn

Indlæg af levi » 13 dec 2012 21:52

MBKorn skrev:Er der konveksion i Musa?
Ring til Sune - http://www.smithholm.dk - han kan svare dig på alt om mcz ovnene!


MBKorn
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 28 nov 2012 10:27

Valg af pilleovn

Indlæg af MBKorn » 13 dec 2012 21:56

takker :-)
Hvad ville du råde til at jeg stiller op. Jeg har som sagt oliefyr, og ønkser at nedbringe mine udgifter hertil. Den skal dog fortsat være i drift som backup. Vi har længe haft en ide om at få en brændeovn, men i forhold til ønsket om at nedbringe vores olieforbrug og spare kroner på en let og forholdsvis enkel måde tænker jeg ikke dette er løsningen. Vi har gulvvarme i hele stueetagen og kan uden det store bøvl få ovnen koblet på varmeanlæget.

levi

Valg af pilleovn

Indlæg af levi » 13 dec 2012 21:59

MBKorn skrev:takker :-)
Hvad ville du råde til at jeg stiller op. Jeg har som sagt oliefyr, og ønkser at nedbringe mine udgifter hertil. Den skal dog fortsat være i drift som backup. Vi har længe haft en ide om at få en brændeovn, men i forhold til ønsket om at nedbringe vores olieforbrug og spare kroner på en let og forholdsvis enkel måde tænker jeg ikke dette er løsningen. Vi har gulvvarme i hele stueetagen og kan uden det store bøvl få ovnen koblet på varmeanlæget.
Jeg ville vælge en ren luft udgave, - der er ikke så meget teknik i dem, - og de giver en fantastisk hurtig varme fra sig :great:

Den model vi sælger flest af er MCZ EGO AIR - det er også den ovn jeg foretrækker, - og også den model vi har udstillet i butikkerne :great:

MBKorn
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 28 nov 2012 10:27

Valg af pilleovn

Indlæg af MBKorn » 13 dec 2012 22:00

... men er det ikke ærgeligt, når vi nu har gulvvarme i hele hytten og ønsker at spare på olien?

levi

Valg af pilleovn

Indlæg af levi » 13 dec 2012 22:01

MBKorn skrev:... men er det ikke ærgeligt, når vi nu har gulvvarme i hele hytten og ønsker at spare på olien?
Nej - hvis du varmer luften op, - så opfanger dine rumtermostater på gulvvarmen "tilskuddet" og drosler automatisk ned :great:

MBKorn
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 28 nov 2012 10:27

Valg af pilleovn

Indlæg af MBKorn » 13 dec 2012 22:03

ok. Så det er faktisk hip som hap om jeg vælger med vand eller uden, set i forhold til min oliebesparelse. Jeg håber selvf. at jeg slet ikke skal bruge olie i vinterhalvåret. Selvf. komme rjeg til at bruge olie på mit brugsvand, hvis jeg tager den uden vand (eller er der en løsning for dette?)


Besvar