Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

syntes min røgtempratur er for lav

Spørgsmål vedr. BioHeat samt det tilbehør der laves til BioHeat pillefyret
henbri
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 62
Tilmeldt: 21 dec 2006 15:48
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: lolland

syntes min røgtempratur er for lav

Indlæg af henbri » 19 feb 2007 16:23

hejsa har lige fået nyt fyr instaleret men syntes godt nok at røgtempraturen er meget lav den har max været oppe på 97 grader
syntes godt nok det er meget lavt ? :(
der forskrives godt nok i brugsforviringen at den max må komme op på 150 grader men skrives ikke en dyt om minimum tempratur er der nogle der ved noget om det.
kedlen ser fin og ren ud indvendigt. :D


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indlæg af thy » 19 feb 2007 17:08

vi mangler billder af dyret....
den kan være lavet til den lave røgtemp så må vi håbe skorsten kan klare det....
du kan med fordel isolere røgrørene det giver en højerskorstens temp...

den vil sikkert hæve noget i røgtemp når den bliver lidt beskidt hist og pist...
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

pinball
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 124
Tilmeldt: 10 jan 2007 19:00
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: vestsjælland

Indlæg af pinball » 19 feb 2007 20:40

Pil et par retardere op desvære kan du så ikke se den rigtige temparatur da føleren sidder hen over lågen og hvis du piller den retarder op under føleren får du en kunstig høj temparatur og hvis du piller en op væk fra lågen får du en temparatur der ca er den samme som du har nu men mit bud er 2-3 retardere skal op til kedlen har kørt 2-3 uger
Det jeg skriver er udfra at føler og røggaskøler er op bygget som c1-c4 modellerne.

henbri
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 62
Tilmeldt: 21 dec 2006 15:48
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: lolland

Indlæg af henbri » 19 feb 2007 21:01

pinball skrev:Pil et par retardere op desvære kan du så ikke se den rigtige temparatur da føleren sidder hen over lågen og hvis du piller den retarder op under føleren får du en kunstig høj temparatur og hvis du piller en op væk fra lågen får du en temparatur der ca er den samme som du har nu men mit bud er 2-3 retardere skal op til kedlen har kørt 2-3 uger
Det jeg skriver er udfra at føler og røggaskøler er op bygget som c1-c4 modellerne.
hvorfor kun tage 2-3 retarder ud i 2-3 uger og hvad så med auto rense system vil det så stadig virke?

johnny Møller
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 214
Tilmeldt: 02 jan 2007 22:25
Mit fyr: Twin-Heat CPI 12
Areal: 200 + 150 kvm.
Brændsel: træpiller div.
Årligt forbrug: Tja aner det ikke
Geografisk sted: Vemb Westjylland

Indlæg af johnny Møller » 19 feb 2007 22:18

Det må jeg sige det ser godt ud, jeg har søgt lidt rundt på nettet men jeg kan ikke finde noget om der er mulighed for at den kan fyre med korn
Mvh.
Johnny Møller

husk der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar....


henbri
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 62
Tilmeldt: 21 dec 2006 15:48
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: lolland

Indlæg af henbri » 19 feb 2007 22:59

johnny Møller skrev:Det må jeg sige det ser godt ud, jeg har søgt lidt rundt på nettet men jeg kan ikke finde noget om der er mulighed for at den kan fyre med korn

er heller ikke helt sikker på hvorvidt den kan bruges til andet brugsanvisning antyder korn under brændsler der kan bruges. men jeg tror den udlukket er bygget til brug af piller. :) men for mit vedkommende skal den heller ikke bruges til andet.
p.s skal måske lige prøve rapspiller. :idea:


hilsen henbri

Anonymous

Røgtemp. på Bioheat 149

Indlæg af Anonymous » 21 feb 2007 21:43

Hej Henbri
Er selv den stolte ejer af en Bioheat 149...
Min røgtemp. ligger og svinger mellem 85 til 100 grader
Ifølge manualen bør den ved "normal" drift ikke ligge under 90 grader - men hvad (og hvem) er normal... :roll:

Jeg har fået foret min gamle skorsten med KERANOVA keramisk rør fra Isokern og kan hente ca. 1/2 l vand ud af kondenspotten i døgnet...
Dvs. lav røgtemp. GIVER kondens i skorstenen, som igen kan give løbesod, så et godt råd må være at chekke skorstenen løbende for løbesod
Ingen løbesod => ingen problemer...

henbri
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 62
Tilmeldt: 21 dec 2006 15:48
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: lolland

Re: Røgtemp. på Bioheat 149

Indlæg af henbri » 21 feb 2007 22:18

Bøving skrev:Hej Henbri
Er selv den stolte ejer af en Bioheat 149...
Min røgtemp. ligger og svinger mellem 85 til 100 grader
Ifølge manualen bør den ved "normal" drift ikke ligge under 90 grader - men hvad (og hvem) er normal... :roll:

Jeg har fået foret min gamle skorsten med KERANOVA keramisk rør fra Isokern og kan hente ca. 1/2 l vand ud af kondenspotten i døgnet...
Dvs. lav røgtemp. GIVER kondens i skorstenen, som igen kan give løbesod, så et godt råd må være at chekke skorstenen løbende for løbesod
Ingen løbesod => ingen problemer...
oki det godt nok meget vand lyder lidt underligt har du prøvet at snakke med passat om det.

oki men jeg har ikke selv noget kondens men ligger lidt under de 90 grader men ok det er jo heller ikke meget den skal arbejde iøjeblikket.

men syntes sku det er lykke meget godt for passat denne gang havde først fået installeret en c1 men de gik sku ikke for meget pausefyring og en del røggas knald det ene så voldsomt at skorstens hætten blev sendt til himmels :shock: så passat gik til sidst med til at bytte til 149 :D men vil nok prøve at isolere afgangsrøret det giver da lidt til skorstenen.
og tak for dit svar rart med andres råd og erfaring.

p.s vi glæder os til at se dit fyrrum smid lidt billeder ind så vi kan se det :)
hilsen henbri

Anonymous

Indlæg af Anonymous » 22 feb 2007 19:26

Jeps,jeg skal nok få knipset et par billeder af fyrrummet, men det skal lige renoveres lidt først...Skal jo helst passe til fyret,ikk? :D

jeg har tidligere "nøvset" rundt i de andre pilleforumer, men er ikke stødt på andre (lykkelige) ejere af Bioheaten, så det er super at "møde" andre med samme gode smag, pø hø... :oops:

Hilsner fra det regnfulde syd...

Bøving

henbri
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 62
Tilmeldt: 21 dec 2006 15:48
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: lolland

Indlæg af henbri » 22 feb 2007 19:59

Bøving skrev:Jeps,jeg skal nok få knipset et par billeder af fyrrummet, men det skal lige renoveres lidt først...Skal jo helst passe til fyret,ikk? :D

jeg har tidligere "nøvset" rundt i de andre pilleforumer, men er ikke stødt på andre (lykkelige) ejere af Bioheaten, så det er super at "møde" andre med samme gode smag, pø hø... :oops:

Hilsner fra det regnfulde syd...

Bøving


lyder godt med lidt billeder :)
og nej det er ikke mange der har sådan en endnu.
håber der kommer flere men det er da rart der nu er en mere.
og jaa total god smag 8) 8) :D :D :D :D :D :D :D

og hilsen fra total regnfulde syd-øst :D


Besvar