Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

nye priser på bioheat

Spørgsmål vedr. BioHeat samt det tilbehør der laves til BioHeat pillefyret
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

nye priser på bioheat

Indlæg af Tom_AT » 25 dec 2014 00:40

Der er nok ingen tvivl om at Bioheat'en på flere områder er mere uddateret end fx MGM Comfort er. Internetopkobling er ikke noget jeg lige umiddelbart har noget at bruge til.
Det var mere om det automatiske rensesystem i Bioheat'en er værd at betale det ekstra for? Og om det overhovedet er så meget bedre end på MGM Comfort.


nemocharley

nye priser på bioheat

Indlæg af nemocharley » 25 dec 2014 07:59

for at være helt ærlig så tror jeg det ikke - en mgm junior er stadig mere end 10k billigere end Bioheat 149. Og mgm skal ikke have en shunt ved installation. Og så ved jeg faktisk ikke om man skal betale ekstra for automatisk askeskrab til bioheaten. Deres askeskuffer er af sammenlignelig størrelse - mener at huske at bioheats var 12l.

mgm´s varmepistol virker også mere robust end bioheats eltænder. På servicenetværk-siden er passat jo nok stadig forrest.

udbredelse - svært at sige, mit indtryk er at der ikke er solgt så mange bioheat i dk, selvom den har været i handlen siden midt-nullerne så tror jeg ikke der er mange flere derude end mgm-versionerne.

Jens J
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 121
Tilmeldt: 20 okt 2014 21:29
Mit fyr: Passat bioheat
Areal: 180
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Nordvest jylland
Modtaget likes: 5 gange

nye priser på bioheat

Indlæg af Jens J » 25 dec 2014 08:03

Tænte lidt på hvad pointen med at fyret kan kobles på nettet, udover det er smart

nemocharley

nye priser på bioheat

Indlæg af nemocharley » 25 dec 2014 08:07

der er nogen som elsker at nørde, plus overvågning og styring over mobil.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

nye priser på bioheat

Indlæg af Landlyst » 25 dec 2014 09:38

Jens J skrev:Tænte lidt på hvad pointen med at fyret kan kobles på nettet, udover det er smart
Du kan få en mail hvis der er fejl/alarm på den... Du kan tænde og slukke den fra et andet sted... men alt er jo relativt... Men en scotte kan du næsten ældre alt på via nettet... Hvis man vil....


Jens J
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 121
Tilmeldt: 20 okt 2014 21:29
Mit fyr: Passat bioheat
Areal: 180
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Nordvest jylland
Modtaget likes: 5 gange

nye priser på bioheat

Indlæg af Jens J » 25 dec 2014 09:53

Man kan også få sms fra bioheat men om man kan tænde og slukke ved jeg ikke men det bude også være ligegyldigt og ændre på varmen vil jeg da mene

nemocharley

nye priser på bioheat

Indlæg af nemocharley » 25 dec 2014 10:06

det afhænger af personen - folk er forskellige og sætter pris på forskellige ting. Mit fyr kan ikke meget mere end at varme huset, men det er fint til mit temperament.

From
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

nye priser på bioheat

Indlæg af From » 25 dec 2014 10:18

Jens J skrev:Man kan også få sms fra bioheat men om man kan tænde og slukke ved jeg ikke men det bude også være ligegyldigt og ændre på varmen vil jeg da mene
Jeg bruger fjernstyringen af fyret til at slukke fyret når jeg tager på ferie - og så tænde for fyret inden jeg kommer hjem, så huset er varmt ved hjemkomst.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5470
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

nye priser på bioheat

Indlæg af triumph » 25 dec 2014 10:19

Jens J skrev:Tænte lidt på hvad pointen med at fyret kan kobles på nettet, udover det er smart
Jeg er ikke så meget inde i mgm styringen, men f.eks på en scotte kan man få diagrammer med dagsforbrug, sammenholdt med udetemp, og sammenligne med andre år. Der er indgange så man kan tilslutte energimåler, og dermed regne virkningsgrad ud. Man kan nørde med pid regulering ved hjælp af kurver på temp/ydelse. Man får alarm hvis der er fejl på fyret, osv.
Altså mest nørderi, men også en hjælp til optimering

pendec

nye priser på bioheat

Indlæg af pendec » 25 dec 2014 11:05

Jens J skrev:Tænte lidt på hvad pointen med at fyret kan kobles på nettet, udover det er smart
Personligt er det nok lidt som dem, som mener en lampe, som siger at indikation af manglende sikkerhedssele, er lige meget for den husker man jo altid. Jeg mener derimod at det er den ene gang man glemmer noget, der kan være fatal.
Så med pillefyr og elektronisk overvågning afhængig af alarm, så kan den redde familie og hus fra en brand afhængig af skaden, som den ene gang jeg ikke ville alarmeres, være fatal for mennesker,hunde og værdier som jeg ikke kan få igen.

Så får jeg en alarm, så ville jeg gerne være ekstra opmærksom hvis muligt, så havde jeg ikke brandalarmer, elektronisk overvågning og sensorer , så ville jeg klart mene at være bagklog at komme bagefter og tude snot over det kunne havde hjulpet vil være forebyggende, være ligegyldig snak, når man skulle huske det inden, for det tager jo kun 1 gang, så er det slut!

At materielle ting kan sikres og dækkes af erstatninger og dyr kun er dyr, er for mange forskellige værdier. Men man betaler jo altid for hvad man vil have, og livet er også kun givet 1 gang, så valget er klart dit.

Så skal man skifte, så er elektronisk overvågning via mobil/internet og det man nu kan få, altid bedre end at man skal være hjemme og lytte/lugte og føle faren.


Besvar