Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

nye priser på bioheat

Spørgsmål vedr. BioHeat samt det tilbehør der laves til BioHeat pillefyret
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

nye priser på bioheat

Indlæg af John Skov Jensen » 25 dec 2014 15:10

pendec skrev: Personligt er det nok lidt som dem, som mener en lampe, som siger at indikation af manglende sikkerhedssele, er lige meget for den husker man jo altid. Jeg mener derimod at det er den ene gang man glemmer noget, der kan være fatal.
Så med pillefyr og elektronisk overvågning afhængig af alarm, så kan den redde familie og hus fra en brand afhængig af skaden, som den ene gang jeg ikke ville alarmeres, være fatal for mennesker,hunde og værdier som jeg ikke kan få igen.

Så får jeg en alarm, så ville jeg gerne være ekstra opmærksom hvis muligt, så havde jeg ikke brandalarmer, elektronisk overvågning og sensorer , så ville jeg klart mene at være bagklog at komme bagefter og tude snot over det kunne havde hjulpet vil være forebyggende, være ligegyldig snak, når man skulle huske det inden, for det tager jo kun 1 gang, så er det slut!

At materielle ting kan sikres og dækkes af erstatninger og dyr kun er dyr, er for mange forskellige værdier. Men man betaler jo altid for hvad man vil have, og livet er også kun givet 1 gang, så valget er klart dit.

Så skal man skifte, så er elektronisk overvågning via mobil/internet og det man nu kan få, altid bedre end at man skal være hjemme og lytte/lugte og føle faren.
Med en alarm forstår jeg det således at man får en indikation (alarm) hvis fyret er gået ud, ikke vil tænde eller er løbet tør for piller. Jeg vil tro det er det som er tiltænkt når man snakker alarmer.


pendec

nye priser på bioheat

Indlæg af pendec » 25 dec 2014 15:17

John Skov Jensen skrev:
Med en alarm forstår jeg det således at man får en indikation (alarm) hvis fyret er gået ud, ikke vil tænde eller er løbet tør for piller. Jeg vil tro det er det som er tiltænkt når man snakker alarmer.
Det er helt sikkert en forebyggende del af det, der må stadig være "tilbagebrand" hvis nedfaldsrør fyldes. Det kan være eksplosions fare, som af ukendte årsager gør noget som ikke burde ske, Der er helt sikkert kompressor funktioner som kan gå itu og skabe problemer, overkogningsproblemer og nok andet jeg ikke lige overskuer. Enhver form for alarm er bedre end slet ingen.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5464
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 402 gange
Modtaget likes: 420 gange

nye priser på bioheat

Indlæg af triumph » 26 dec 2014 13:14

Tom_AT skrev:Der er nok ingen tvivl om at Bioheat'en på flere områder er mere uddateret end fx MGM Comfort er. Internetopkobling er ikke noget jeg lige umiddelbart har noget at bruge til.
Det var mere om det automatiske rensesystem i Bioheat'en er værd at betale det ekstra for? Og om det overhovedet er så meget bedre end på MGM Comfort.
Jeg skal ikke kloge mig på om en mgm er bedre end en bioheat, eller omvendt. Men mig bekendt er begge rensesystemer fuldautomatiske. Man skal bare hive aske ud.
På en mgm junior skal man jævnligt hive i et håndtag, men da både mgm, og bioheat har virkeligt små magasiner, så kommer man jo tit forbi for at fylde piller på. Så kan det jo heller ikke betyde noget om man skulle trække i et håndtag samtidigt

pjust5
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 10 jul 2012 21:57
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 2 gange

nye priser på bioheat

Indlæg af pjust5 » 02 jan 2015 17:14

Det ser ud til at Hedestoker også er gået med ned i pris nu! :) 36495,- når tilskuddet er trukket fra!! :great:
Det begynder at se rigtig interessant ud, synes jeg.......
Jeg er efterhånden ik' i tvivl om hvad jeg skal have, i stedet for den gamle oliebrænder der står og hopper i fyrrummet :wink: :D

http://www.hedestoker.dk/2698_bioheat_1 ... assat.html

nemocharley

nye priser på bioheat

Indlæg af nemocharley » 02 jan 2015 17:16

fantastisk - ja jeg er enig, nu er bioheaten ved at være i et godt prisleje.


nemocharley

nye priser på bioheat

Indlæg af nemocharley » 02 jan 2015 17:20

men du skal huske på at køber du uden tilskud og søger det andetsteds så kan det godt vise sig at det kan blive billigere endnu

vil du have solvarme til din bioheat?

pjust5
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 10 jul 2012 21:57
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 2 gange

nye priser på bioheat

Indlæg af pjust5 » 02 jan 2015 18:09

Det er jeg ikke helt afklaret med endnu.........
Jeg står overfor en totalrenovering af mit hus fra 1954, første skridt bliver et nyt tag. Det er meget tiltrængt, og skal efter planen gøres her i 2015.
Derefter bliver det næsten helt sikkert at få udskiftet fyret.
Hvornår jeg kommer dertil må tiden vise.

Men jeg overvejer at sætte en solvarmebeholder ind, (skal jo alligevel have en varmtvandsbeholder), så det er forberedt hvis jeg vil have solvarme.

nemocharley

nye priser på bioheat

Indlæg af nemocharley » 02 jan 2015 18:12

det er en god idé synes jeg, så er det jo bare lige at vælge den rette størrelse :)

pjust5
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 10 jul 2012 21:57
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 2 gange

nye priser på bioheat

Indlæg af pjust5 » 02 jan 2015 18:20

Hvis jeg køber uden tilskud??
Skal det forstås sådan at man evt får større tilskud hvis man søger det selv??
Mener at have set et sted, at tilskuddets størrelse beregnes ud fra hvor stor den reelle energi/miljømæssige besparelse skønnes at være.
Er det korrekt forstået? Men vil det skøn være forskellig om en forhandler søger det eller jeg selv gør?
Eller gafler forhandleren bare den del af tilskuddet der er større end de ca 3.500, hvis de skal ordne det?

nemocharley

nye priser på bioheat

Indlæg af nemocharley » 02 jan 2015 18:22

vi skal have fat i nogen af dem som rent faktisk arbejder med det - det er bestemt ikke usandsynligt at du kan få mere end 3500 men hvor meget aner jeg ikke

mener der var et firma som bistod med udregninger - kan bare ikke huske navnet

[tag]Ugelvig[/tag]


Besvar