Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Bioheat pris

Spørgsmål vedr. BioHeat samt det tilbehør der laves til BioHeat pillefyret
Rassu
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 32
Tilmeldt: 05 mar 2012 21:10

Bioheat pris

Indlæg af Rassu » 20 mar 2013 19:17

Fandt lige dette link på VVS-ekspertens hjemmeside. Den er godt nok faldet i pris 46kg. Bare til dem som også kunne tænke sig, en rigtig gode varmekilde.
www.vvs-eksperten.dk/index/bioheat-2120


nemocharley

Bioheat pris

Indlæg af nemocharley » 21 mar 2013 07:12

Ja indkøbsprisen er ved at nå et mere rimeligt leje. Men gad vide hvad det kommer til at koste at få det færdiginstalleret?

Jeg fik et samlet tilbud på knap 80k. Jeg ville selv tage det gamle ud og forberede rørføring. Der er meget let adgang til mit fyrrum, og fyret kan stå lige ved siden af skorstenen. Men der skulle ny isokern i min skorsten, da den nuværende kun er 125mm, og en ny vvb på 300l (så solvarme kunne tilkøbes senere). Og noget med en ekstra shunt eller pumpe - jeg hørte ikke helt efter, da jeg havde svært ved at fordøje den samlede pris :(

Jeg kan tilføje at jeg fik et tilbud på en Biotech Toplight (72500dkr) som endte i 79500dkr samlet (minus 300l vvb) - og han tilbød at fjerne det gamle oliefyr tilmed.

Men det er et lækkert pillefyr, nemt at have med at gøre og så ser det jo helt pænt ud tilmed.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5464
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 402 gange
Modtaget likes: 420 gange

Bioheat pris

Indlæg af triumph » 21 mar 2013 07:31

jammen hvad er det der kommer oven i prisen ?
Er der ekstra udstyr der skal købes til ?

nemocharley

Bioheat pris

Indlæg af nemocharley » 21 mar 2013 07:40

Jeg opdagede blandt andet at der skulle tilkøbes en røgsuger til 5k+, denne er ellers standard. Men om det er tilfældet for vvs ekspertens 46400kr tilbud ved jeg ikke.

chopper
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 157
Tilmeldt: 28 apr 2011 21:31
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Bioheat pris

Indlæg af chopper » 21 mar 2013 15:47

Jeg har da ikke røgsuger på min bioheat og dem jeg kender har det heller ikke. Så tror du har misforstået noget.. det er ihvertfald ikke standart


Brugeravatar
ino
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 108
Tilmeldt: 08 maj 2010 10:02
Mit fyr: Passat Bioheat 149
Areal: 185
Brændsel: 8mm Piller
Årligt forbrug: 4,1 T
Geografisk sted: 2670 greve

Bioheat pris

Indlæg af ino » 21 mar 2013 15:50

nej min har heller ikke en røgsuger, kan det være pga for lidt træk i din skorsten?

nemocharley

Bioheat pris

Indlæg af nemocharley » 21 mar 2013 18:20

Jeg fik at vide af installatør at det var standard - MEN - det er ikke første gang, jeg har fået noget at vide af en vvsér, som ikke holdt vand ved nærmere undersøgelse. Desværre.

Rassu
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 32
Tilmeldt: 05 mar 2012 21:10

Bioheat pris

Indlæg af Rassu » 21 mar 2013 19:27

Jeg har heller ikke monteret røgsuger og jeg tror du helt har misforstået noget. For kedlens pris er 46400kr og helt sikker du kan tilslut vand og røgrør, så køre du. Hvad din VVS vil have for at installer en bioheat, kan passat jo ikke gør for. Men jeg synes, at det er en god pris for et dansk produceret fyr.

nemocharley

Bioheat pris

Indlæg af nemocharley » 21 mar 2013 19:46

altså jeg kan jo kun forholde mig til hvad fagmanden fortæller mig - og der var der ikke så meget at misforstå. Men det vil da glæde mig i fald jeg kan købe fyret som det er, slutte det til, og sætte en ny isokern i. For så har jeg nemlig råd til det.

udover at røgsuger var standard, fik jeg at vide at fyret fik den mest optimale drift ved en mindre akkutank på 2-300l. Og så var der et eller andet med en ekstra shunt eller pumpe, jeg hørte som sagt ikke ordentlig efter, da han nævnte dette - fordi jeg i mellemtiden havde fået prisen for det hele.

Men hvordan er jeres installationer?

Rassu
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 32
Tilmeldt: 05 mar 2012 21:10

Bioheat pris

Indlæg af Rassu » 21 mar 2013 20:00

Hvorfor køre du ikke op til passat og får en snak med dem. De ved da hvad der skal til.

Jeg har ikke nogle accu tank på. For hvis der ikke er nogle forbrug lukker den jo bare ned. Jeg har en 110 liters varmesvands beholder. Eller har jeg ikke noget.

Shunt skal du have for at sikker din retur temperatur er over 55 grader, og på den måde sikker du en lang leve tid på kedelen. (Men det er jo ikke et krav, det er jo ligesom en ny bil kan man jo også give pava for at sikker at den ikke ruster. Det er det samme med en shunt)


Besvar