Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pilleforbrug på Bioheat

Spørgsmål vedr. BioHeat samt det tilbehør der laves til BioHeat pillefyret
Besvar
nemocharley

Pilleforbrug på Bioheat

Indlæg af nemocharley » 08 jan 2013 09:57

Hejsa

Jeg er lidt nysgerrig på at høre lidt om erfaringer med, hvor tit i fylder piller på jeres Bioheat. Standard magasinet rækker kun til 90kg, fandt jeg ud af i mine undersøgelser. Det er altså ikke ret meget.

Så tre spørgsmål herfra:

1) Hvor tit fylder i på (husk venligst at beskrive det opvarmede areal, størrelse og isoleringsgrad)
2) Man kan tilkøbe et forhøjet brændselsmagasin - hvor mange ekstra kilo piller giver det?
3) Jeg besøgte en Bioheat ejer, som synes, at fyret var lige sulten nok i sommerdrift - er det et problem andre kan genkende? Og hvad kan man gøre ved det?

Nu er Bioheat jo ikke det mest aktive forum, så jeg må nok væbne mig med tålmodighed (jeg har haft en snak med producenten, men vil meget gerne høre brugererfaringer). Jeg gætter på det skyldes at Bioheat kører meget stabilt, og at der ikke er så mange af dem ude i det ganske danske land. new18 new1b mail.gif


ring
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 34
Tilmeldt: 08 apr 2012 13:04
Mit fyr: Passat Bioheat 149
Areal: 125 + fuld kælder
Brændsel: Træpilller
Fremviser gerne i postnummer: 4070
Årligt forbrug: vil tiden vise.....
Geografisk sted: Kirke Hyllinge

Pilleforbrug på Bioheat

Indlæg af ring » 02 feb 2013 14:38

Som du selv skriver, så aktiviteteten lille her i Bioheat verdenen.
Det er nok fordi at vores fyr bare kører og kører uden alle de besværligheder som andre oplever.
Jeg har nu haft glæden (og varmen) fra et Bioheat siden juli 2012 og mine 125 m2 x 2 plan, (hus fra 1939 og middel isoleret) bruger i sommerperioden mindre end 1 sæk (16kg) pr døgn. Det anser jeg ikke som et stort forbrug.
I øjeblikket hvor det er omkring frysepunkter fylder jeg magasinet ca hver 4-5.dag, hvilker bliver ca 23kg i døgnet
Jeg kunne også godt ønske et lidt større magasin, men det findes pt ikke, da magasinet er en integreret del af fyret. Alternativet er aut.påfyldning, men det koster!!
Mvh Jørgen

nemocharley

Pilleforbrug på Bioheat

Indlæg af nemocharley » 02 feb 2013 14:52

Tak for svar.

Det forhøjede pillemagasin adviseres der med i Brochuren for Bioheaten, da jeg besøgte fabrikken fik jeg bekræftet at der fandtes et sådant. Det skulle efter sigende (har jeg fundet ud af i mellemtiden) øge kapaciteten med 50kg. Men jeg har ikke set et i virkeligheden, og de forhandlere jeg har talt med, har heller ikke hørt om det.

mindre end 16kg pr døgn.... kan du være mere præcis?

ring
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 34
Tilmeldt: 08 apr 2012 13:04
Mit fyr: Passat Bioheat 149
Areal: 125 + fuld kælder
Brændsel: Træpilller
Fremviser gerne i postnummer: 4070
Årligt forbrug: vil tiden vise.....
Geografisk sted: Kirke Hyllinge

Pilleforbrug på Bioheat

Indlæg af ring » 02 feb 2013 15:14

Jeg har målt forbruget i en kort periode i sommer og der blev brugt 6-8 kg i døgnet når der ikke var større aktivitet i huset. Når vi var hjemme på kølige dage var forbruget på 9-11 kg i døgnet.
Grunden til at jeg skrev "mindre end 16kg pr døgn" er at mine sække er på 16kg og jeg tæller bare sække når jeg fylder på tanken

nemocharley

Pilleforbrug på Bioheat

Indlæg af nemocharley » 02 feb 2013 15:19

okay - tak for uddybning :)


Kjell13
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 10 mar 2013 17:58
Mit fyr: Bioheat 149
Areal: 300
Brændsel: 8 mm

Pilleforbrug på Bioheat

Indlæg af Kjell13 » 10 mar 2013 18:24

ring skrev:Jeg har målt forbruget i en kort periode i sommer og der blev brugt 6-8 kg i døgnet når der ikke var større aktivitet i huset. Når vi var hjemme på kølige dage var forbruget på 9-11 kg i døgnet.
Grunden til at jeg skrev "mindre end 16kg pr døgn" er at mine sække er på 16kg og jeg tæller bare sække når jeg fylder på tanken
Hej Ring
Hvis det Kirke Hyllinge du bor I/ved er på sjælland(bor selv i nordsjælland) vil jeg være meget interesseret i at se dit fyr i drift og høre lidt om installation, service osv.
Er det en mulighed?
Vh. Kjell13

ring
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 34
Tilmeldt: 08 apr 2012 13:04
Mit fyr: Passat Bioheat 149
Areal: 125 + fuld kælder
Brændsel: Træpilller
Fremviser gerne i postnummer: 4070
Årligt forbrug: vil tiden vise.....
Geografisk sted: Kirke Hyllinge

Pilleforbrug på Bioheat

Indlæg af ring » 14 mar 2013 17:36

Hej Kell13
Tak for besøget.
Jeg har sendt de ønskede oplysninger i en PB
Har du flere spørgsmål så kender du adressen :-)


Besvar