Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

At besøge en bioheat ejer?

Spørgsmål vedr. BioHeat samt det tilbehør der laves til BioHeat pillefyret
Besvar
nemocharley

At besøge en bioheat ejer?

Indlæg af nemocharley » 15 nov 2012 15:59

Hej

Jeg bor i midten af Himmerland, og kunne godt tænke mig at se et installeret Bioheat 149 fyr. Er der nogen i nærheden (50-70km radius), der har et fyr, de vil vise frem?

mvh
nemocharley


nemocharley

At besøge en bioheat ejer?

Indlæg af nemocharley » 30 nov 2012 17:41

Har været ude og se et par stykker - dejligt pillefyr - er der nogen herinde der har deres bioheat kombineret med solvarme? Vil gerne høre erfaringer.

nemocharley

At besøge en bioheat ejer?

Indlæg af nemocharley » 17 mar 2013 08:21

http://www.vvs-eksperten.dk/index/bioheat-2120 - samme prisleje har jeg set ved Hedestoker.

46400dkr - prisen er godt nok faldet på Bioheaten. Jeg var klar til at købe ind, men det viser sig efter to tilbud, at prisen hurtigt kommer op over 80.000dkr (inkl. installation).

Jeg tømmer selv fyrrummet og gør det klar til det nye fyr og der er meget let adgang til fyr og rørføring. Skorstenen skal have ny foring, da isokernen pt. kun er 125mm, og så er den billige version af Bioheaten åbenbart så billig fordi den er blevet kanabaliseret - den mangler blandt andet en røgsuger!

Det er også en god idé med en mindre buffertank el lign. til mente begge installatører - hvilket er fint nok da jeg skal have solvarme alligevel.

Men det bliver altså ikke den - selvom det er et rigtigt godt pillefyr. Jeg synes simpelthen, det bliver for dyrt (især set i lyset af en indkøbspris på 46000dkr. Det kunne være rart med mere gennemsigtighed, sådan den reelle pris (minus installationsomkostninger) er til at få øje på (og hvad fyret rent faktisk består af). På Passats hjemmeside er den anbefalede pris stadig 55000 og det er før moms.

Et eller andet sted synes jeg at Passat skyder sig selv i fødderne ved at tillade den her praksis. Som kunde ville jeg da klart foretrække at vide, at Bioheat er det samme over hele linjen og at stykprisen er lige omkring x antal kroner. Det er lidt underligt, at jeg kan få en Biotech Toplight installeret til en lidt lavere pris, selvom startprisen på dette fyr lyder 72500dkr. Men sådan er det åbenbart.

Anyways pillefyret kan man ikke pege fingre ad (hvis man vel og mærke køber hele fyret :) ). Men det kunne være rart ikke at skulle bruge så meget tid på at finde ud af realiteterne.

Rassu
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 32
Tilmeldt: 05 mar 2012 21:10

At besøge en bioheat ejer?

Indlæg af Rassu » 21 mar 2013 19:28

Jeg har heller ikke monteret røgsuger og jeg tror du helt har misforstået noget. For kedlens pris er 46400kr og helt sikker du kan tilslut vand og røgrør, så køre du. Hvad din VVS vil have for at installer en bioheat, kan passat jo ikke gør for. Men jeg synes, at det er en god pris for et dansk produceret fyr.

nemocharley

At besøge en bioheat ejer?

Indlæg af nemocharley » 21 mar 2013 19:34

enig 46000 er en fin pris.


Besvar