Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvilke piller til BioHeat

Spørgsmål vedr. BioHeat samt det tilbehør der laves til BioHeat pillefyret
Besvar
ring
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 34
Tilmeldt: 08 apr 2012 13:04
Mit fyr: Passat Bioheat 149
Areal: 125 + fuld kælder
Brændsel: Træpilller
Fremviser gerne i postnummer: 4070
Årligt forbrug: vil tiden vise.....
Geografisk sted: Kirke Hyllinge

Hvilke piller til BioHeat

Indlæg af ring » 12 jun 2012 17:56

Jeg har besluttet mig for et BioHeat 15 og får det installeret i begyndelsen af juli, men vil inden da lige høre jeres erfaringer om pilletype.
Skal jeg køre med 6 eller 8 mm og hvilke mærker kan i anbefale.

Jeg kan se at der er ikke ret mange indlæg om denne model, så jeg vil høre om der er interesse for at jeg laver en lille beretning om monteringen og indkøringen af vores nye pillefyr?


chopper
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 157
Tilmeldt: 28 apr 2011 21:31
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Hvilke piller til BioHeat

Indlæg af chopper » 12 jun 2012 18:09

Jeg køre med 8mm i min bioheat og syntes bare det køre. Ja det kunne da være sjovt og høre hvad din erfaring er.

Brugeravatar
ino
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 108
Tilmeldt: 08 maj 2010 10:02
Mit fyr: Passat Bioheat 149
Areal: 185
Brændsel: 8mm Piller
Årligt forbrug: 4,1 T
Geografisk sted: 2670 greve

Hvilke piller til BioHeat

Indlæg af ino » 12 jun 2012 21:24

ring » 12 Jun 2012, 17:56 skrev: Jeg kan se at der er ikke ret mange indlæg om denne model, så jeg vil høre om der er interesse for at jeg laver en lille beretning om monteringen og indkøringen af vores nye pillefyr?
Flere indlæg om bioheat ville være godt, men der er nok ikke så meget at skrive om. (bioheat har ikke ret mange fejl / problemer)

IvIr
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 09 apr 2012 10:33
Mit fyr: Passat Bioheat 149
Areal: 120
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8960
Geografisk sted: Assentoft / Randers

Hvilke piller til BioHeat

Indlæg af IvIr » 17 jun 2012 16:50

Bioheat 15. Det bliver du glad for.
Vi fik installeret et for 3 uger siden, det har kørt uden problemer. Skal dog have reklameret over noget resonans støj fra blæseren. Men det kan ikke være noget alvorligt. Ingen stop eller noget.
3 uger, det er ret begrænset vi har prøvet af piller. Men de første er fra Dlg 8 mm.
Denne grønne vinter med 22 grader i alle 135 m2 samt varmt vand kræver så 64kg om ugen.

MvH Ivan
Med venlig hilsen
Ivan Kallesøe

Rassu
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 32
Tilmeldt: 05 mar 2012 21:10

Hvilke piller til BioHeat

Indlæg af Rassu » 19 jun 2012 19:56

Jeg bruger DLG 8mm og det virker , de hverken slag eller afgiver ret meget aske.

Fik installeret min biohaet for omkring 4 måneder siden, og det er simpelhen den bedste invensering jeg har gjort, den køre ubeklagelig, og der er ganske lidt rengøring ved den. Jeg blev anbefalet at monter en motorstyret shunt. Hvilket virkelig også funger. Der er altid kun 5-10 grader forskel på fremløb og retur, hvilket er rigtigt godt for kedlens levetid.


Besvar