Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

passat bioheat

Spørgsmål vedr. BioHeat samt det tilbehør der laves til BioHeat pillefyret
nemocharley

passat bioheat

Indlæg af nemocharley » 31 aug 2014 12:23

Hedestoker sælger Bioheat 149 m. tilskud til knap 46k. Det er en pris, de har kørt med noget tid efterhånden, har jeg lagt mærke til.


Jens1973
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 29 aug 2015 19:31
Mit fyr: Pellux 100.
Areal: 178
Brændsel: Varga træpiller.
Fremviser gerne i postnummer: 4750
Dagligt forbrug: Alt for meget.
Givet likes: 74 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: passat bioheat

Indlæg af Jens1973 » 02 sep 2015 13:56

Hej derude. Til jer der har haft passat/bioheaten 149 i et stykke tid. Kører den bare derud af, eller har der været problemer? Har læst der har været lidt med den der skubber asken væk! Har den varmtvandsprioritering? Den er nede under 37.000 med tilskud. Det virker som en god pris. Vi har set på et hus som har oliefyr og det er alt for dyrt.
MGM exclusiv ser også fint ud. Men disse to fyr har ikke så meget plads til piller. Og i det hus vi har set på er der ikke plads til kæmpe stor ekstra beholder. Kom med en masse positive input :-)
Mvh.
Jens.

nemocharley

Re: passat bioheat

Indlæg af nemocharley » 02 sep 2015 18:17

det er en rigtig fin pris - rent styringsmæssigt (medmindre de har fået en ny styring) så er pillefyr som MGM og RTB langt bedre kørende. RTB kan købes med 300kg magasin, et xtra magasin kan sættes på mgm (ved dog ikke om det gælder exclusiv-modellen)

jeg kan faktisk ikke huske om bioheaten har vvb-prio. Mit indtryk er at det er fint fyr alt i alt, og nu hvor prisen er nede på ca 37.000 så matcher prisen nok kvaliteten, da der jo trods alt kan læses om lidt fejl og reperationer i de forsk. tråde.

Jeg var selv ret lun på Bioheaten da jeg så på fyr for 2½år siden, men valgte istedet et meget simpelt pillefyr (men i solid kvalitet), da jeg ville have solvarme til. Det har jeg ikke fortrudt, selvom der havde været mere økonomi i at holde sig til et enkeltstående pillefyr med lidt flere styringsmuligheder. Jeg besøgte faktisk Passat som et led i mine undersøgelser, og så et par Bioheat, som var ved at blive skruet sammen - det gav mig en god mavefornemmelse, det virker til at være et godt sted at arbejde. Det samme gjorde jeg med Twinheat (deres labre Cpi12 stoker var et nærmere kig værd synes jeg) - også et fint sted, hvor jeg blev taget rigtig fint imod. Anyways - jeg prøver at komme frem til den pointe, at det kan svare sig at gå grundigt til værks i undersøgelsesfasen, du skulle jo helst leve med fyret i 20 år+.

alt efter hvilket hus du får købt kan det jo være at andre fyr vil vise sig mere interessante - måske, det var en idé at starte en tråd under Hvilket Pillefyr, så kan du få en meget bredere diskussion igang om de forskellige pillefyr, og hvorfor folk har valgt som de har valgt. Udfyld gerne din profil og hvor cirka i landet du befinder dig - det gør evt. fyrsparkaftaler lidt nemmere. At besøge private pillefyrs-ejere er en rigtig god idé, da snakken er lidt grundigere, + du kan bese fyret uden salgsgas.

bare mine two cents - pøjpøj med din videre færd.

Jens1973
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 29 aug 2015 19:31
Mit fyr: Pellux 100.
Areal: 178
Brændsel: Varga træpiller.
Fremviser gerne i postnummer: 4750
Dagligt forbrug: Alt for meget.
Givet likes: 74 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: passat bioheat

Indlæg af Jens1973 » 02 sep 2015 20:53

Tusind tak nemo :-) alt tages til efterretning. Jeg synes at have læst at rtb har styringsproblemer og eltændingsproblemer. Der sidder vist to! Er MGM gennemtestet? Alt har jo et opstartsproblem. Vi tænker også på at få et fyr hvor man kan gå i en lille uges tid uden at skulle fylde piller på. Og hvis der kun er plads til 90 kg. Så kan den jo hurtig gå tør :-)
Men du vil så vælge et MGM i stedet for passaten?

nemocharley

Re: passat bioheat

Indlæg af nemocharley » 02 sep 2015 21:12

I mit tilfælde skulle jeg vælge mellem MGM junior eller Passat, så ville jeg nok nappe junior da den er lidt billigere (selv med udvidet magasin) og den matcher husets behov næsten perfekt. Styringsmæssigt kan den det, jeg ville have behov for (timer og vv-prio).

men jeg valgte som sagt noget helt andet :)

Jeg læste i et produktblad fra Passat at Bioheat havde et udvidelsesmagasin som kunne få den op på 140kg, men da jeg var på fabrikken var det ikke noget nogen kendte noget til, så det var lidt mærkeligt. Men det var måske værd at undersøge? Og så kan jeg godt lide at Passat er et dansk produkt (sådan da - jeg ved ikke om elektronikken er dansk f.eks) - det har været på banen siden 2006, og set i det lys synes jeg ikke der er dukket meget brok op - uden jeg dog ved præcist hvor mange der er solgt i landet.


nemocharley

Re: passat bioheat

Indlæg af nemocharley » 02 sep 2015 21:13

Men ud og se dem i drift!!

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: passat bioheat

Indlæg af HR LUCCA » 02 sep 2015 21:26

Jens1973 skrev:Tusind tak nemo :-) alt tages til efterretning. Jeg synes at have læst at rtb har styringsproblemer og eltændingsproblemer. Der sidder vist to! Er MGM gennemtestet? Alt har jo et opstartsproblem. Vi tænker også på at få et fyr hvor man kan gå i en lille uges tid uden at skulle fylde piller på. Og hvis der kun er plads til 90 kg. Så kan den jo hurtig gå tør :-)
Men du vil så vælge et MGM i stedet for passaten?
Jeg tvivler på RTB har styringsproblemer , det er helt den samme styring som i Scotte eller Woody fyr , du kan sikkert finde nogle der har haft problemer med styringen , men der er også solgt rigtig mange af dem , med hensyn til eltænderen ser jeg ikke det store problem , den er ikke særlig dyr eller svær og skifte , det tager 5-10 minutter :wink: du kan se hvor svært det er her https://www.youtube.com/watch?v=WZ4GLHk-Mv4 icon_cheesygrin.gif

Jens1973
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 29 aug 2015 19:31
Mit fyr: Pellux 100.
Areal: 178
Brændsel: Varga træpiller.
Fremviser gerne i postnummer: 4750
Dagligt forbrug: Alt for meget.
Givet likes: 74 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: passat bioheat

Indlæg af Jens1973 » 02 sep 2015 22:01

Tusind tak hr Lucca. :-)
Der skulle sidde to på den?
Den skulle også have varmtvandsprioritering? Og den kan fås med 320 kg. Beholder. Den er måske ikke helt dum.
Du ville tage en rtb så?
Røgsuger, skorstenstræk, vvb prioritering, ser jeg som begynder som nødvendigt for at det hele spiller. Det skal jo lægges oveni prisen. Hvad ender den så cirka på? Den skal også installeres og nok en ny vvb beholder. Den der sidder i huset nu er næsten ny, men der er ikke eltilslutning.
Skal du have en rtb næste gang?
Mvh.
Jens.

Jens1973
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 29 aug 2015 19:31
Mit fyr: Pellux 100.
Areal: 178
Brændsel: Varga træpiller.
Fremviser gerne i postnummer: 4750
Dagligt forbrug: Alt for meget.
Givet likes: 74 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: passat bioheat

Indlæg af Jens1973 » 02 sep 2015 22:44

Tak igen nemo. Jeg vil lige gå igennem og se om der er nogen i området på sydsjælland :-)


Besvar