Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kondensator blæser

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Molsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 12 jan 2019 14:01

Kondensator blæser

Indlæg af Molsen » 12 jan 2019 14:11

Hej
Jeg er ny her, men har bruge forumet ofte da jeg bor i en ejendom med et ekoheat 1500.
For en halvtimestid siden gik strømmen og ja det var fyret. Efter lidt søgen herinde fandt jeg muligvis et svar.
Blæseren i toppen af fyret var brændvarm og et forslag kunne være at udskifte en kondensator
Den der sidder på fyret ser sådan ud se billed
så er do bare sådan at det er weekend og alt har lukket. Er der mon en venlig sjæl på Sjællandssiden der ligger inde med en jeg kan købe?
Vh Michael
Vedhæftede filer
kondensator.jpg


Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Kondensator blæser

Indlæg af kovas » 12 jan 2019 14:31

Hej.
Hvad mener du med at strømmen gik? var det udefra kommende eller en sikring eller hpfi relæet. Hvis det var hpfi så kan det være tænderen. Den har i hvertfald slået mit hpfi. Har aldrig hørt om at kondensatoren kunne få strømmen til at gå. Dem jeg har skiftet har været når motoren som de høre til holder op med at køre. Hvis sugeren er varm kan det skyldes at lejerne er færdige, eller at da strømmen gik så brænder pillerne i brænderen ud uden at sugeren køre og derfor bliver den varm.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Molsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 12 jan 2019 14:01

Re: Kondensator blæser

Indlæg af Molsen » 12 jan 2019 15:22

tjekkede tænderen, begyndte at fejlsøge efter ca 30 min. startede med at pille stikket til sneglen fra og tænde fyret, da fyret tændte tog jeg chancen og sattesneglen til igen så strøm på og vupti hfi sslog ikke fra. Der stod i displayet afventer temperatur fald og nu et par timer senere kører det igen???
Meget mærkeligt


Besvar