Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Rød alarm blinker i menuen

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Rød alarm blinker i menuen

Indlæg af EJB » 28 okt 2016 20:35

Godaften til alle!

Ja, så er den gal igen. Fyret skal startes op for en ny vinterperiode, og de samme problemer som sidste år opstår. Fyret melder udbrændt og hver gang viser det sig at være aske der har lagt sig foran luxmåleren. Der stilles på luften og intet hjælper, bedst som man tror, at nu er problemet løst, så opstår det igen, selvfølgelig altid når det er mest ubelejligt.

Så idag efter en dejlig tur med hunden til stranden, kommer jeg hjem, og konen siger: "Jeg tør næsten ikke sige det, men fyret er gået ud. Jeg prøvede at starte det, men det virkede ikke". Derfor stod der heller ikke noget i displayet om hvilken fejl, men hun kunne da huske det var noget med røgsuger og 70%. OK, jeg starter op og kontrollere røgsugeren, den ser ud til at virke fint, fint. Som sædvanlig skal det ha' to forsøg for at starte, men starte det gør det så i andet forsøg.

Så er det jeg går ind i menuen, for at stille på røgsugeren, og her blinker rød alarm i øverste venstre hjørne, går tilbage til hoved-displayet, her ser alting ud til at køre, røgtemperatur, flowmåler osv. Alt ser ud til at være OK, men tilbage i menuen står den røde alarm stadig og blinker. Prøver at slå tilsluttede følere fra, som angivet i manualen, men det hjælper ikke. Fyret køre, men hver gang jeg går ind i menuen, står alarmen og blinker rødt.?

Hvorfor er den kun i menuen, den burde da, hvis der er alarm, stå og blinke i hovevinduet, men her ser alt ud til at være i orden. Har I nogen forslag?

Hvis der er en 1500 ejer, hvis fyr køre eksemplarisk, og befinder sig på Langeland eller Fyn, og gerne vil modtage besøg i sit fyrrum for en snak, vil jeg meget gerne kontaktes.


oako73
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 73
Tilmeldt: 26 aug 2010 20:05
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 260
Brændsel: RW piller endnu
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Geografisk sted: Vesthimmerland
Kontakt:

Re: Rød alarm blinker i menuen

Indlæg af oako73 » 28 okt 2016 21:16

Prøv at justere mængden af piller ned under askeplade rens som ligger i menuen under Rensning.

Bagefter stop fyret, og tag netstikket ud, vent 30 sek. og start fyret op igen. Det vil muligvis afhjælpe på alarmen
Ole Olsen
Vesthimmerland

nicki1986
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11 maj 2015 06:24

Re: Rød alarm blinker i menuen

Indlæg af nicki1986 » 29 okt 2016 10:24

jeg bor på Langeland.men er ikke hjemme før søndag aften

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Rød alarm blinker i menuen

Indlæg af EJB » 30 okt 2016 14:32

oako73 skrev:Prøv at justere mængden af piller ned under askeplade rens som ligger i menuen under Rensning.

Bagefter stop fyret, og tag netstikket ud, vent 30 sek. og start fyret op igen. Det vil muligvis afhjælpe på alarmen
Fyret gik i stå med alarm "udbrændt", så jeg rensede igen igen. Det fik den helt store tur med pilleafvejning og børstning af røgkanaler og skorstensrør.

Da jeg startede igen, var der ingen alarm, så jeg fik ikke afprøvet dit løsnings-forslag, men du skal ha' mange tak. Vil prøve det, hvis problemet opstår igen.

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Rød alarm blinker i menuen

Indlæg af EJB » 30 okt 2016 14:35

nicki1986 skrev:jeg bor på Langeland.men er ikke hjemme før søndag aften

Hej!

Min tanke var sådan set også bare at få en snak med en, der ikke har problemer med Ekoheat 1500, for jeg har aldrig været helt tilfreds med mit.

Hvis dit fyr kører tilfredsstillende vil jeg meget gerne ha' lov at kigge forbi.


oako73
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 73
Tilmeldt: 26 aug 2010 20:05
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 260
Brændsel: RW piller endnu
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Geografisk sted: Vesthimmerland
Kontakt:

Re: Rød alarm blinker i menuen

Indlæg af oako73 » 30 okt 2016 14:48

Du er velkommen, hvis du en dag kommer til det nordjyske. Send en pb hvis du kommer.
Ole Olsen
Vesthimmerland

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Rød alarm blinker i menuen

Indlæg af EJB » 30 okt 2016 17:05

oako73 skrev:Du er velkommen, hvis du en dag kommer til det nordjyske. Send en pb hvis du kommer.
Rigtig pænt af dig, og mange tak, men har ikke planer for det nordjyske, men jeg skriver det bag øret, hvis det bliver aktuelt.

nicki1986
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11 maj 2015 06:24

Re: Rød alarm blinker i menuen

Indlæg af nicki1986 » 31 okt 2016 19:07

Jeg har ikke en finger at sidde på mit fyr.. Det køre bare der ud af. Men du er velkommen til at kigge forbi. så kan vi da altid få e fyrrums øl ;)

Men gi mig et kald. 21785200

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Rød alarm blinker i menuen

Indlæg af EJB » 07 nov 2016 19:27

nicki1986 skrev:Jeg har ikke en finger at sidde på mit fyr.. Det køre bare der ud af. Men du er velkommen til at kigge forbi. så kan vi da altid få e fyrrums øl ;)

Men gi mig et kald. 21785200
Hej!
Mange tak skal du ha'.
Jeg har arbejdet meget med fyret de sidste par dage. Blandt andet afvejet piller.
Har i et par år kørt med en svingende vægt omkring 1500-1600. Nu er vægten pludselig 1010 gentagne gange.
Samtidig har jeg fjernet trækstabilisatoren og lukket hullet.
Fyret kører nu upåklageligt (krydser fingre), og før åd det 35 kg piller i døgnet, nu hvor det er blevet koldere kun 25 kg, så noget helt afgørende er sket.
Om det er pillernes vægt eller trækstabilisatoren, der er skyld i det vellykkede resultat, ved jeg ikke.
Nu vil jeg lige se tiden an.
Vil meget gerne ha' lov til at kontakte dig senere, hvis det bliver nødvendigt.


Besvar