Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Mærkeligt problem

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Joshva
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 188
Tilmeldt: 27 sep 2012 18:40
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 170

Mærkeligt problem

Indlæg af Joshva » 07 okt 2013 20:40

Hejsa

Jeg har fået et meget mærkeligt problem med min Ecoheat 9009. Vi har i de sidste 3 måneder kørt på sommerdrift og det har bare fungeret. Det sidste læs piller har holdt i lidt over 3 måneder på den konto.

Så har jeg nu slået den til almindelig drift og nu holder den ca 2 dage hvorefter den brænder ud. Det jeg ikke forstår er at før vi gik over til sommerdrift kørte den upåklageligt og det er de samme indstillinger jeg bruger nu??

Jeg har nulstillet den inde under sommerdrift for om den evt "hang" i sommerdriften men det virker heller ikke til at være det.

Nogen der har en ide til hvad der kan være galt. Jeg kører med version 1.60 og vil egentlig ikke skifte da det som sagt har kørt upåklagelig med den version indtil nu.

Joshva


Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

Mærkeligt problem

Indlæg af bioservice » 08 okt 2013 06:57

det er højest sandsynligt din lavdrift der driller.... hvad går fyret ned på i driftsydelse...? hvis du tidligere har kørt med sommerdrift, så er der en god chance for at fyret er gået ud inden driftsydelsen er blevet lav...

prøv evt at sætte røgsugeren lidt ned i lavlast, eller minimere renseblæs og askerensning...,
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.

Joshva
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 188
Tilmeldt: 27 sep 2012 18:40
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 170

Mærkeligt problem

Indlæg af Joshva » 13 okt 2013 23:27

Det bliver endnu mærkelig nu. Siden jeg skrev indlægget har der ingen problemer været. Den har kørt som den skulle.
Lurer lidt på om det var indstillingerne der "hang"

Joshva


Besvar