Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Blæser omdrejninger som vinden blæser.

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Support Team
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 25 apr 2013 07:09

Blæser omdrejninger som vinden blæser.

Indlæg af Support Team » 15 jul 2013 12:08

Hej Kovas

Jeg formoder du har lavet dette indlæg, før du har modtaget vores svar på mail til dig. Som jeg skriver til dig, så er Support Team en samling "tosser", som har lavet en aftale med Ekopower om, at besvare alle spørgsmål bedst muligt.

Så når du skriver, at dette er nyt for os, så har du ret i den omfang, at det er nyt for Support Team, men ikke for Ekopower, som står bag fyret. Vi vil derfor naturligvis komme tilbage med en uddybning, når vi er blevet opdateret lidt bedre på hele dette punkt. (Der kan dog godt gå lidt tid, pga. ferie)

Vi skal dog gøre opmærksomt på, at kW ydelsen, som står på displayet er teoretisk beregnet og derfor ikke nøjagtig. Den opgives udelukkende på baggrund af den mængde træpiller man indføres via den eksterne snegl. Så hvis kalibreringen er afvigende, så vil kW ydelse også blive det. Du har selvfølgeligt ret i, at det er styringen, som afgøre hvor mange træpiller der burde bliv kørt ind, hvis kalibreringen passer.

Vi kan dog også lige præciserer, at det er denne software som er brugt under afprøvningen og her har der ikke været nogen kommentar til spændingsvariation med mere. Så at tale om at det er en fejl, kan vi ikke helt forstå.
Med venlig hilsen
Finn, Support Team
Ekopower


Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Blæser omdrejninger som vinden blæser.

Indlæg af kovas » 15 jul 2013 14:32

Support Team skrev:Hej Kovas

Jeg formoder du har lavet dette indlæg, før du har modtaget vores svar på mail til dig. Som jeg skriver til dig, så er Support Team en samling "tosser", som har lavet en aftale med Ekopower om, at besvare alle spørgsmål bedst muligt.

Så når du skriver, at dette er nyt for os, så har du ret i den omfang, at det er nyt for Support Team, men ikke for Ekopower, som står bag fyret. Vi vil derfor naturligvis komme tilbage med en uddybning, når vi er blevet opdateret lidt bedre på hele dette punkt. (Der kan dog godt gå lidt tid, pga. ferie)

Vi skal dog gøre opmærksomt på, at kW ydelsen, som står på displayet er teoretisk beregnet og derfor ikke nøjagtig. Den opgives udelukkende på baggrund af den mængde træpiller man indføres via den eksterne snegl. Så hvis kalibreringen er afvigende, så vil kW ydelse også blive det. Du har selvfølgeligt ret i, at det er styringen, som afgøre hvor mange træpiller der burde bliv kørt ind, hvis kalibreringen passer.

Vi kan dog også lige præciserer, at det er denne software som er brugt under afprøvningen og her har der ikke været nogen kommentar til spændingsvariation med mere. Så at tale om at det er en fejl, kan vi ikke helt forstå.
Hej ST.
Det første er rigtigt. men dem som følger med her kan jo ikke vide hvad I skriver til mig i en mail. Og ja jeg har indtil nu opfattet Jer som nogle af Ekopowers folk, Jeres formuleringer visse stedet har gjort at jeg faktisk har mistænkt at I var et nyt dæknavn (dunlop :lol: ) for den den bruger (Ekopower) der tidligere skrev her en sjælden gang.
Så at I først nu har fået kendskab til styringen er så self. ok. Men jeg forstår ikke at I ikke kan se den modsigelse der er i forklaringen.
Som jeg har forstået ideen bag en styring så: PID beregner hvor meget der skal skrues op eller ned for brændslet. Styringen har af mig fået at vide at den max brændselsmængde/ time er feks. 2,2kg og 200portioner fra sneglen siger 1630g. Hvis pid så beregner at der skal leveres 60% så skal der pinedød leveres 1320g/t,
Hvis sneglen ikke levere efter en linie hvorden kan styringen så vide hvor meget den der bliver hældt på.
Som jeg forstår Jeres forklaring så er det ok at røgsuger på 55% er lig med røgsuger på 87% for det ved styringen godt. Hvordan?

"Vi kan dog også lige præciserer, at det er denne software som er brugt under afprøvningen og her har der ikke været nogen kommentar til spændingsvariation med mere. Så at tale om at det er en fejl, kan vi ikke helt forstå.[/quote]"
Jeg forstår ikke dette. Den keddel jeg har er vel i sin tid afprøvet med en tidligere version softvare og af gode grunde ikke med den styring som sidder i mit fyr.
Når jeg skriver om spændingsvariationer, så er det fordi dels I dels TagMan har fremført at det kunne ha en indvirkning på sugeren. Så er det tilfældigvis sådan at vores solceller køre på en fase og når der er fuld prod ( op mod de maximale amp) så presser det faktisk spændingen op på 248-249v. På de andre faser er der ret fast 235-236 v Så er det sådan at fyret tilfældigvis er på den fase som til tider er høj spænding.Jeg håbede så self. at jeg ved at skifte fase kunne få en bedre performance af røgsugeren.
Ved 236v er feks 55% lig med 87% 0g 60 til 84% er mindre end 55%
ved 249v er feks 50% variere 1463-1510-1530- 1540omd 55% er så 1760 57% er 1727 så kommer 65% - 70% og ligger på 1440-1450- 1486omd
Man kan måske påstå at den er bedre ved de 236v men jeg synes at der er nogle helt u acceptable forskelligheder.
Her er hele målingen ved 236v.
25% 625-653, 45% 1262-1258 50% 1407-1462 51%1500 54% 1592 55%1700 59% 1680-173260% 1683 63% 1720 65% 1681-1570-1620 70% 1601 75%1608 79% 1626 80% 1530-1630 84% 1650 87%1725 90% 1814 92% 2045 94% 2348 95% 2439 97% 2571 100% 26-2698
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Support Team
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 25 apr 2013 07:09

Blæser omdrejninger som vinden blæser.

Indlæg af Support Team » 15 jul 2013 16:03

Support Team ER en del af Ekopower og vi skriver på vejene af dem, det skal der ikke herske tvivl om.
Når vi ikke ved alt, så er det fordi vi er kommet til senere og ikke har været med i udviklingen af kedlen, software, osv., vi er blot blevet ejere af en Ekoheat og er derfor blevet spurgt ad, om vi ville være med til at supporterer andre Ekoheat ejer.
Men at påstå at vi ikke kender styringen, gør os dog lidt ked af det :( . Ja, vi kan ikke umiddelbart svare tydeligt på dette, men lover tros alt at komme tilbage med et svar. icon_cheesygrin.gif
Med venlig hilsen
Finn, Support Team
Ekopower

levi

Blæser omdrejninger som vinden blæser.

Indlæg af levi » 15 jul 2013 16:12

Support Team skrev:Support Team ER en del af Ekopower og vi skriver på vejene af dem, det skal der ikke herske tvivl om.
Når vi ikke ved alt, så er det fordi vi er kommet til senere og ikke har været med i udviklingen af kedlen, software, osv., vi er blot blevet ejere af en Ekoheat og er derfor blevet spurgt ad, om vi ville være med til at supporterer andre Ekoheat ejer.
Men at påstå at vi ikke kender styringen, gør os dog lidt ked af det :( . Ja, vi kan ikke umiddelbart svare tydeligt på dette, men lover tros alt at komme tilbage med et svar. icon_cheesygrin.gif
Jeg syntes det er meget mystisk det her - fint man har et "support team" - hvor ingen af de "tilmeldte" kan stave korrekt - men skylder I ikke at fortælle jeres kunder hvem der sidder bag "dæknavnet" - "Support team" ? - sku da en mystisk måde at gemme sig bag et nick på ??....

Skulle vi andre forhandlere gøre det samme ?.......Nej det er sku for Suspekt!....

Fortæl da jeres kunder hvem der sidder bag dette såkaldte "support team".... - Alt andet er da dybt useiøst, - og er da kun tegn på at I gemmer jer så INGEN på nogen måde ved hvem de snakker med!

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Blæser omdrejninger som vinden blæser.

Indlæg af kovas » 15 jul 2013 22:40

Support Team skrev:Support Team ER en del af Ekopower og vi skriver på vejene af dem, det skal der ikke herske tvivl om.
Når vi ikke ved alt, så er det fordi vi er kommet til senere og ikke har været med i udviklingen af kedlen, software, osv., vi er blot blevet ejere af en Ekoheat og er derfor blevet spurgt ad, om vi ville være med til at supporterer andre Ekoheat ejer.
Men at påstå at vi ikke kender styringen, gør os dog lidt ked af det :( . Ja, vi kan ikke umiddelbart svare tydeligt på dette, men lover tros alt at komme tilbage med et svar. icon_cheesygrin.gif
Hej ST.
"så er Support Team en samling "tosser", som har lavet en aftale med"det her giver jo det indtryk at I ikke rigtig er med i Ekopower? det var sådan jeg forstod det.
"Så er vi her fra Support Team også blevet lidt klogere på vores styringer" Det her fik mig til at tro at I ikke kender Jeres styring så jeg har ikke påstået noget. Jeres forklaring gav mig yderligere det indtryk at Jeres viden var lidt mangelfuld.
Lover tros alt at komme tilbage med et svar. Trods hvad? Mig bekendt har jeg ikke skrevet noget som I skulle kunne blive fornærmet over?
Men hvor svært kan det være. I har selv et fyr. Så er det jo bare at måle omd. Er jeres ligesådan er det efter min mening en fejl ved styringerne. Er Jeres ikke som mit så er det bare mit fyr det er galt med.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Blæser omdrejninger som vinden blæser.

Indlæg af Ulrik » 18 jul 2013 15:32

Support Team skrev:Support Team ER en del af Ekopower og vi skriver på vejene af dem, det skal der ikke herske tvivl om.
Når vi ikke ved alt, så er det fordi vi er kommet til senere og ikke har været med i udviklingen af kedlen, software, osv., vi er blot blevet ejere af en Ekoheat og er derfor blevet spurgt ad, om vi ville være med til at supporterer andre Ekoheat ejer.
Men at påstå at vi ikke kender styringen, gør os dog lidt ked af det :( . Ja, vi kan ikke umiddelbart svare tydeligt på dette, men lover tros alt at komme tilbage med et svar. icon_cheesygrin.gif
Jeg vil gerne lige gøre opmærksom på en nylig ændring i reglerne.
I dette afsnit: rules.php#rule1b har vi tilføjet: "Brugerprofilen er personlig og må kun bruges af en og samme person."

Det vil sige at der skal oprettes en profil for hver bruger.
MvH Ulrik©

Ove Support Team
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 21 jul 2013 22:26

Blæser omdrejninger som vinden blæser.

Indlæg af Ove Support Team » 22 jul 2013 20:15

Hej Kovas m.fl.

Hmmm, det er vist her man bare skal rulle rundt og sige at du har ret. Se venligst bort fra det tidligere svar :oops:

Jeg har testet to blæsere, en ny og en gammel, og er kommet til næsten samme resultat som dig. Mellem 50-80% sker der næsten ikke noget, bortset fra et hop ved ca 60%.
Pt kan vi ikke sige hvad der sker, og det mest underlige er, at hvis vi sætter CO2 måleren på, så er forbrændingen fin nok, også i det "problematiske" område.

Jeg kan kun love at vi arbejder på sagen, og den får højeste priortet efter ferien. Vi skal bare have vores programmør hjem først 8)
Ove, Support Team
Ekopower

Support Team
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 25 apr 2013 07:09

Blæser omdrejninger som vinden blæser.

Indlæg af Support Team » 22 jul 2013 22:34

levi skrev:
Jeg syntes det er meget mystisk det her - fint man har et "support team" - hvor ingen af de "tilmeldte" kan stave korrekt - men skylder I ikke at fortælle jeres kunder hvem der sidder bag "dæknavnet" - "Support team" ? - sku da en mystisk måde at gemme sig bag et nick på ??....

Skulle vi andre forhandlere gøre det samme ?.......Nej det er sku for Suspekt!....

Fortæl da jeres kunder hvem der sidder bag dette såkaldte "support team".... - Alt andet er da dybt useiøst, - og er da kun tegn på at I gemmer jer så INGEN på nogen måde ved hvem de snakker med!
Ok, selvfølgelig opretter vi gerne en profil pr. medlem af Support team.

Men tænk at angribe en konkurrent for ikke at kunne stave. Hvor lavt....
Og nu vi er ved det Levi: Sgu, staves med g, og suspekt skrives ikke med stort :great:
Med venlig hilsen
Finn, Support Team
Ekopower

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Blæser omdrejninger som vinden blæser.

Indlæg af HR LUCCA » 22 jul 2013 23:01

Livet er for kort til at gå op i stavefejl :wink:

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Blæser omdrejninger som vinden blæser.

Indlæg af kovas » 10 aug 2013 15:08

Ove Support Team skrev:Hej Kovas m.fl.

Hmmm, det er vist her man bare skal rulle rundt og sige at du har ret. Se venligst bort fra det tidligere svar :oops:

Jeg har testet to blæsere, en ny og en gammel, og er kommet til næsten samme resultat som dig. Mellem 50-80% sker der næsten ikke noget, bortset fra et hop ved ca 60%.
Pt kan vi ikke sige hvad der sker, og det mest underlige er, at hvis vi sætter CO2 måleren på, så er forbrændingen fin nok, også i det "problematiske" område.

Jeg kan kun love at vi arbejder på sagen, og den får højeste priortet efter ferien. Vi skal bare have vores programmør hjem først 8)
Hej Support team.
Nu kunne jeg så godt li at vide hvem som sidder med de røde øre?
Først får vi af vide at det hele er lige meget for sneglen levere ikke efter en ret linie Og at ekopower godt ved at røgsugeren ikke køre ordentligt. Men det passer med den dårlie røgsuger.
Så får vi af vide at alle tidligere forklaringer er droppet.
Ved ekopower at røgsugeren ikke køre ok, men sælger fyret trods denne viden??? Hvad er det så man kan kalde det???
Kommer I bare med en sludder for en sladder for at ikke at indrømme at der er noget galt??
Hvordan kan vi regne med at Jeres påstand om at forbrændingen er ok selvom røgsugeren ikke køre med de rette omd. er rigtig? set i lyset af Jeres tidligere svar?
Levere sneglen efter en ret linie eller ej?
Hvorfor får jeg ikke et svar på den klage jeg sendte til post@ekopower.dk og til de@ekopower.dk for over en måned siden??
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


Besvar