Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Mit fyr går ud

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Joshva
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 188
Tilmeldt: 27 sep 2012 18:40
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 170

Mit fyr går ud

Indlæg af Joshva » 16 mar 2013 17:37

Hejsa
Mit ekoheat 900 er begyndt at gå ud ret tit.

Den har ellers kørt stabil i flere måneder men de sidste par dage er den gået ud når jeg stopper op.

Står den er udbrændt

Jeg har tilført lidt mere brændsel men det virker som om at der er smulder i bunden af siloen. Jeg fylder som regel kun nogle enkelte sække i for at kunne følge hvor meget den bruger og jeg synes at det virker som om der hvor sneglen kommer ind i siloen er der meget smuldrer.

Jeg har læst at nogle kommer nogle spiseolie i men er der andre muligheder? Den står til standard indstillinger

Joshva


Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Mit fyr går ud

Indlæg af Skiveren » 16 mar 2013 17:49

Joshva skrev:Hejsa
Mit ekoheat 900 er begyndt at gå ud ret tit.

Den har ellers kørt stabil i flere måneder men de sidste par dage er den gået ud når jeg stopper op.

Står den er udbrændt

Jeg har tilført lidt mere brændsel men det virker som om at der er smulder i bunden af siloen. Jeg fylder som regel kun nogle enkelte sække i for at kunne følge hvor meget den bruger og jeg synes at det virker som om der hvor sneglen kommer ind i siloen er der meget smuldrer.

Jeg har læst at nogle kommer nogle spiseolie i men er der andre muligheder? Den står til standard indstillinger

Joshva
Det kan meget nemt være smuldet der gør det... Jeg har forsøgt at kører igennem i et år uden at hælde olie i, men måtte erfarer at den ikke gik.. :| En anden ting du bør kontrollere er om de huller i herden ikke er tilstoppet, især i bunden kan de være mere eller mindre stoppet til...
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Joshva
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 188
Tilmeldt: 27 sep 2012 18:40
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 170

Mit fyr går ud

Indlæg af Joshva » 16 mar 2013 18:08

Hullerne burde ikke være stoppet. Jeg plejer hver 14 dag at tømme skuffen også får den en tur med stålbørsten i herden.

Ang olien hvordan foregår det så? Er det helt almindelig spiseolie og så smide det ned i siloen omkring sneglen? Er det et par spiseskeer vi snakker om?

Joshva

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Mit fyr går ud

Indlæg af Bigfoot » 16 mar 2013 18:15

Joshva skrev:Hullerne burde ikke være stoppet. Jeg plejer hver 14 dag at tømme skuffen også får den en tur med stålbørsten i herden.

Ang olien hvordan foregår det så? Er det helt almindelig spiseolie og så smide det ned i siloen omkring sneglen? Er det et par spiseskeer vi snakker om?

Joshva
når du fylder tanken, så hælder du en deciliter eller to med i.... ikke mere. SLET IKKE MERE!!!
vi taler almindelig rapsolie til madlavning f.eks.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Mit fyr går ud

Indlæg af Skiveren » 16 mar 2013 18:19

Joshva skrev:Hullerne burde ikke være stoppet. Jeg plejer hver 14 dag at tømme skuffen også får den en tur med stålbørsten i herden.

Ang olien hvordan foregår det så? Er det helt almindelig spiseolie og så smide det ned i siloen omkring sneglen? Er det et par spiseskeer vi snakker om?

Joshva
Jeg er begyndt at hælde ca 2 dl af den olie konen har stående i køkkenet.. icon_cheesygrin.gif
Om det er spiseolie eller olivenolie har vist ikke så stor betyndning... :great:
Vedr de huller i herden, kan jeg kun sige at jeg havde herden afmonteret for ca 1,5 mdr siden, og jeg borede alle hullerne op igen, da de vil tilstoppe over tid, og en stålbørste kan desværre ikke alene gøre det... :wink:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø


Squashbuddy
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 223
Tilmeldt: 20 mar 2012 13:42
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 110
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7550
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 4,2
Geografisk sted: Holstebro
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Mit fyr går ud

Indlæg af Squashbuddy » 16 mar 2013 20:35

Syntes det er mærkeligt at nogle har brug for madolie, har kørt siden april sidste år uden at kan se noget som helst smulder i bunden af siloen. Med 3 forskellige pillemærker, men hvis der bliver brug for det en dag er det da fint at have i baghovedet :-)
Hvis du falder i søvn med en røv der klør, vågner du med en finger der lugter.

Brugeravatar
Ecobonde900
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 30
Tilmeldt: 24 okt 2012 14:37
Mit fyr: EcoHeat 900 450L (320kg) magasin
Areal: 115
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 5874
Dagligt forbrug: -
Årligt forbrug: 5-6 Ton
Givet likes: 1 gang

Mit fyr går ud

Indlæg af Ecobonde900 » 17 mar 2013 08:22

Der vil jo med tiden altid komme en del smulder i bunden, men jeg har endnu ikke haft nogle problemer, min snegle tager bare smuldet med op sammen med pillerne, så den klare det selv.

bugbrother
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 12 jan 2013 09:39
Mit fyr: PowerMatic EP3-360Lmagasin Ekoheat 900
Areal: 138
Brændsel: piller/spåner
Fremviser gerne i postnummer: 9330

Mit fyr går ud

Indlæg af bugbrother » 18 mar 2013 07:04

det er jo et kælent fyr så mon ikk at det helst skal være extra jomfru olivenolie med citronsmag ;)
nej spøg til side jeg har siden dag 1 altid hældt en lille kop olie ned over en fyldt tank og har ikke endnu døjet med smuld
en gang hver 14. dag får hærden en tur med stålbørste og en gang om måneden skiller jeg hovedet af støvsuger det og smører spindelen op med Berner keramisk fedt.


Besvar