Ecoheat: Larmende motor til snegl og dårlig service

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
perkk
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12 feb 2013 10:09

Ecoheat: Larmende motor til snegl og dårlig service

Indlæg af perkk »

Vi købte i oktober et nyt Ecoheat 1500. Det står i bryggerset, og det kompakte design, energieffektiviteten og den lovede lille vedligeholdelse var udslagsgivende, da vi skulle vælge.
Vi er desværre blevet skuffede på flere punkter.
- Pilleforbruget er ikke meget anderledes end i vores gamle Woody monteret på en gammel brændekedel.
- Der er en del vedligeholdelse. Ikke mindst skal spindelen til askepladen tit smøres for ikke at hyle. Der skal ofte renses i brænderrøret
- Allermest irriterende er det, at motoren til pillesneglen er begyndt at larme.

I starten var den ret lydløs - men efterhånden støjer den rigtig meget.
Vi har reklameret over det flere gange, men Ecopower er meget træge. De mente motoren måske var overbelastet....... Det er jo en pillesnegl, og den har kun kørt med helt almindelige Neova træpiller. Det skal den formentlig kunne holde til.

Efter flere mundtlige aftaler og en email lykkedes det at få sendt en ny motor til sneglen. Jeg ville selv skifte, men ak - de havde sendt en forkert motor.
Jeg har nu bedt VVS installatøren om at klare det for mig. Han har også måttet rykke flere gange - og pt. er der stadig ikke leveret nogen motor.
Øv for en dårlig service.

Allan1575
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 460
Tilmeldt: 08 mar 2012 20:02
Mit fyr: Vølund Pellux 100 med Ilt-Styring
Areal: 180
Brændsel: BARLINEK 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Årligt forbrug: 5,5 ton
Geografisk sted: Hobro
Blevet takket: 9 gange

Ecoheat: Larmende motor til snegl og dårlig service

Indlæg af Allan1575 »

perkk skrev:Vi købte i oktober et nyt Ecoheat 1500. Det står i bryggerset, og det kompakte design, energieffektiviteten og den lovede lille vedligeholdelse var udslagsgivende, da vi skulle vælge.
Vi er desværre blevet skuffede på flere punkter.
- Pilleforbruget er ikke meget anderledes end i vores gamle Woody monteret på en gammel brændekedel.
- Der er en del vedligeholdelse. Ikke mindst skal spindelen til askepladen tit smøres for ikke at hyle. Der skal ofte renses i brænderrøret
- Allermest irriterende er det, at motoren til pillesneglen er begyndt at larme.

I starten var den ret lydløs - men efterhånden støjer den rigtig meget.
Vi har reklameret over det flere gange, men Ecopower er meget træge. De mente motoren måske var overbelastet....... Det er jo en pillesnegl, og den har kun kørt med helt almindelige Neova træpiller. Det skal den formentlig kunne holde til.

Efter flere mundtlige aftaler og en email lykkedes det at få sendt en ny motor til sneglen. Jeg ville selv skifte, men ak - de havde sendt en forkert motor.
Jeg har nu bedt VVS installatøren om at klare det for mig. Han har også måttet rykke flere gange - og pt. er der stadig ikke leveret nogen motor.
Øv for en dårlig service.
Jeg ved ikke om du har mod på det, men jeg havde samme problem da jeg havde et Ekoheat fyr, så jeg åbnede ind til gearet, og fyldt fedt i, for det var helt tør, og så var støjen væk, men igen det skulle jo ikke være nødvendig på et nyt produkt
Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
17
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Ecoheat: Larmende motor til snegl og dårlig service

Indlæg af Rene`larsen »

perkk skrev:Vi købte i oktober et nyt Ecoheat 1500. Det står i bryggerset, og det kompakte design, energieffektiviteten og den lovede lille vedligeholdelse var udslagsgivende, da vi skulle vælge.
Vi er desværre blevet skuffede på flere punkter.
- Pilleforbruget er ikke meget anderledes end i vores gamle Woody monteret på en gammel brændekedel.
- Der er en del vedligeholdelse. Ikke mindst skal spindelen til askepladen tit smøres for ikke at hyle. Der skal ofte renses i brænderrøret
- Allermest irriterende er det, at motoren til pillesneglen er begyndt at larme.

I starten var den ret lydløs - men efterhånden støjer den rigtig meget.
Vi har reklameret over det flere gange, men Ecopower er meget træge. De mente motoren måske var overbelastet....... Det er jo en pillesnegl, og den har kun kørt med helt almindelige Neova træpiller. Det skal den formentlig kunne holde til.

Efter flere mundtlige aftaler og en email lykkedes det at få sendt en ny motor til sneglen. Jeg ville selv skifte, men ak - de havde sendt en forkert motor.
Jeg har nu bedt VVS installatøren om at klare det for mig. Han har også måttet rykke flere gange - og pt. er der stadig ikke leveret nogen motor.
Øv for en dårlig service.



Du kan da få en ny motor af mig
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer
perkk
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12 feb 2013 10:09

Ecoheat: Larmende motor til snegl og dårlig service

Indlæg af perkk »

Hej Rene
Undskyld, men jeg havde ikke set, at du havde svaret. Tak for tilbud om ny motor. Jeg har dog fået den rigtige motor og fået den skiftet. Nu har jeg dog et nyt problem. Den skriver hele tiden "Alarm - askeplade". Jeg har prøvet at tage brænderhovedet ud - og pille lidt ved askepladen - men det hjalp kun indtil næste pausefyring.
perkk
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12 feb 2013 10:09

Ecoheat: Larmende motor til snegl

Indlæg af perkk »

Fremragende service fra Rene Larsen.
Som ovenfor beskrevet havde jeg et problem med askepladen. Det var gevindet i klodsen til spindlen som var slidt væk (efter 5 måneder!!!!)
Efter mit problem med askepladen ringede jeg til Rene Larsen, Søglimt, som er meget aktiv her på sitet. Det var langfredag - og vi havde ingen varme. Selvom han var på ferie i Jylland, var Rene fantastisk hjælpsom og sørgede for, at jeg kunne få den manglende klods ombyttet samme dag via hans familie. Kanon flot service.

dannidines

Ecoheat: Larmende motor til snegl

Indlæg af dannidines »

perkk skrev:Fremragende service fra Rene Larsen.
Som ovenfor beskrevet havde jeg et problem med askepladen. Det var gevindet i klodsen til spindlen som var slidt væk (efter 5 måneder!!!!)
Efter mit problem med askepladen ringede jeg til Rene Larsen, Søglimt, som er meget aktiv her på sitet. Det var langfredag - og vi havde ingen varme. Selvom han var på ferie i Jylland, var Rene fantastisk hjælpsom og sørgede for, at jeg kunne få den manglende klods ombyttet samme dag via hans familie. Kanon flot service.
Det er netop forskellen ved de store komercielle kæder (generelt... Ikke kun VVS) og så små selvstændige - fleksibilitet, service & ikke mindst - forstand på det de laver!

Og ja, René er en flinker fyr:-)

Besvar