Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Meddelse fra Ekopower ...

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Meddelse fra Ekopower ...

Indlæg af Skiveren » 10 feb 2013 16:14

@ skriveren hvad var dit skorstenstræk og hvad betalte du for målingen?
I vores gamle ca 7 meter muret skorsten med anki inderkerne Ø160 fra sidst i 70'erne, kunne fejeren måle 0,14.... Så vores skorsten overholder ikke kravet på 0,15 DENNE dag..(Sjovt nok kører vores eko 1500 udemærket, selvom den mangler 0,01 i træk :shock: )
Men det være det samme, da ens skorstenstræk er meget baseret på vejrformålene.... :?

Men fejeren måle også følgende:

Ved 50% drift:
O2: 14,1%
Røgtemp: 90 grader
C02: 6,6%
Virkningsgrad: 92%

Ved 100% drift:
O2: 12,4%
Røgtemp: 112 grader
C02: 8,3%
Virkningsgrad: 94%

Det skal bemærkes at jeg har kun 4 retardere i ud af 8... Så jeg kan udfra denne måling konkludere at virkningsgraden ikke er faldet mere end 1,5%... :P vel og mærke ved 100% og med fire retardere oppe..
Prisen ved skorstensfejer.... Den har jeg fået en special pris på, så der er ikke andet for at høre sin fejer efter at man kan få det lavet til...
Last edited by 1 on Skiveren; edited 10 times in total
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø


Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Meddelse fra Ekopower ...

Indlæg af kovas » 10 feb 2013 16:23

H.S skrev:Ellers kan man vel forvente at det personale som Ekopower sender har det udstyr med der skal bruges til lave den slags målinger
så må man jo bare håbe at alle forhold lige i det øjeblik er gode nok
Så hvis det var mig ville jeg helt sikkert lade dem stå for den måling under dette besøg

ellers er det ud i hobbyrummet ;-)
Tegning lavet af mhes.dk søgt op under billeder på google der er flere modeller

Billede

Just my 2cent :great:

Hej.
det er lidt interessant. Inde i mit kabinet på mærkepladen står der min træk i skorsten 0,1mb i det nye garantiblad står der :Ekopower kræver som min. et træk på 0,15 mbar i skorstenen, til et Ekoheat pillefyr.
Det vil sige at han har sat kravet op med 50% kan man bare det ? Hvem skal betale hvis det lever op til kravet i kabinettet, men ikke i det nye garantibevis?
Det der slange manometer har jeg prøvet for længe siden uden at få et brugbart resultat. Efter tegningen skulle der være 2mm afstand for at give de krævede 0.1mb, men bare overfladespændingen gjorde at det var stort set umuligt (for mig) at se noget brugbart.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Meddelse fra Ekopower ...

Indlæg af Ulrik » 10 feb 2013 17:03

Skiveren skrev:
I vores gamle ca 7 meter muret skorsten med anki inderkerne Ø160 fra sidst i 70'erne, kunne fejeren måle 0,14.... Så vores skorsten overholder ikke kravet på 0,15 DENNE dag..(Sjovt nok kører vores eko 1500 udemærket, selvom den mangler 0,01 i træk :shock: )
Men det være det samme, da ens skorstenstræk er meget baseret på vejrformålene.... :?

Men fejeren måle også følgende:

Ved 50% drift:
O2: 14,1%
Røgtemp: 90 grader
C02: 6,6%
Virkningsgrad: 92%

Ved 100% drift:
O2: 12,4%
Røgtemp: 112 grader
C02: 8,3%
Virkningsgrad: 94%

Det skal bemærkes at jeg har kun 4 retardere i ud af 8... Så jeg kan udfra denne måling konkludere at virkningsgraden ikke er faldet mere end 1,5%... :P vel og mærke ved 100% og med fire retardere oppe..
Prisen ved skorstensfejer.... Den har jeg fået en special pris på, så der er ikke andet for at høre sin fejer efter at man kan få det lavet til...
Ikke at jeg vil ødelægge din glæde.
Men den virkningsgrad dib skorstenfejer måler, er noget lavere end den TI måler sig frem.
Der er noget den kke tager højde for, kan ikke huske hvad det er. Men det må din skorstensfejer have styr på.
MvH Ulrik©

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Meddelse fra Ekopower ...

Indlæg af Skiveren » 10 feb 2013 17:08

Ulrik skrev:
Ikke at jeg vil ødelægge din glæde.
Men den virkningsgrad dib skorstenfejer måler, er noget lavere end den TI måler sig frem.
Der er noget den kke tager højde for, kan ikke huske hvad det er. Men det må din skorstensfejer have styr på.
Bare rolig Ulrik du ødelægger skam ikke min glæde.. icon_cheesygrin.gif Fejeren sag at det bare helt iorden, og det var nogle flotte tal.. :great: Nu er jeg heller ikke 100 meter mester i at kigge på på de tal, men jeg tager da fejeren ord for gode... icon_cheesygrin.gif
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Brugeravatar
nasty
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 709
Tilmeldt: 15 aug 2011 16:05
Mit fyr: Woody mini 10kw BS 1610
Areal: 133
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Dagligt forbrug: 18 kg
Årligt forbrug: 4,5 ton eller1800 m3
Geografisk sted: farsø egnen I Det Jyske land vester hornum
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 13 gange

Meddelse fra Ekopower ...

Indlæg af nasty » 10 feb 2013 20:13

kovas skrev:
Hej til I andre ekoheatejere som ikke selv har installeret Jeres fyr.
Jeg vil i hvert fald ikke skrive under på noget som helst eller udfylde nogen papirer. Har tænkt mig at sende en mail med navn adr. tlf. nr. og serienr på fyret. Da jeg ikke selv har sat det op kan jeg heller ikke skrive under på noget efterfølgende.
Det firma som solgte og opsatte fyret for mig har siden solgt sine vvs-aktiviteter fra til et andet firma. Jeg ved ikke helt hvordan det stiller mig, men hvis Ekopower efterfølgende vil ha registreret noget så må det blive på hans regning. Det firma som satte fyret op var på Ekopowers hjemmeside over forhandlere.
I øvrigt synes jeg at det er mærkeligt at vi ikke bliver kontyhaktet gennem vores forhandler. Der må da være mange som får et fyr stillet op og så derefter aldrig kommer her eller på Ekopowers hjemmeside. Så hvordan får de inf. om at Ekopower endelig har fundet ud af at noget er galt.
@ skriveren hvad var dit skorstenstræk og hvad betalte du for målingen?
Er du sikker på det nye firma har overtaget garantien? Og hvorfor mon de/han har solgt dette gul æg fra
Er da sikker på Dantørv har sat det op efter forskrifterne men nu ved jeg ikke hvormeget du har haft fat i dem men jeg ( vil nu ikke kalde dem særlige hjælpsomme )
Navnet er Allan
Nybagt woody mini 10 kw ejer med V7 styring og det er han glad for http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978
før den en Orange Fanta på fultid (problemer)
Før den naturgas


Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Meddelse fra Ekopower ...

Indlæg af MortenW » 10 feb 2013 20:38

Grevens skrev:Der er håb forude for ejere af Ekoheat pillefyr ...

Læs Link på deres hjemmeside ... http://www.ekopower.dk/images/stories/P ... dsbesg.pdf

- jeg glæder mig ihvertfald over at der nu kommer en ny "termosikring" på faldrøret der slår alarm ved 80grader istedet for de nuværende 130grader ...

... - gode konstruktive indlæg i denne tråd imødeses med glæde... - hvis du bare vil fylde spam og ligegyldige kommentarer ud i cyperspace må du gerne oprette din egen tråd ...
Grevens...hop i havnen...hvad bilder du dig ind din skide medløber :evil:

PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 1 gang

Meddelse fra Ekopower ...

Indlæg af PeterMA » 10 feb 2013 20:45

MortenW skrev:
Grevens...hop i havnen...hvad bilder du dig ind din skide medløber :evil:
Ved du hvad. Jeg tror at alle her på dette forum kender din holdning til denne producent.
Og jeg skal ikke kunne sige om du har ret eller ej, ? Men tag nu og hold din kæft.
Seriøst, nu prøver nogen brugere at komme med lidt lys for enden af tunlen.
Hvis du ikke har noget konstruktivt at bidrage med, så hold dig i ro..
Det er lidt trist at se at du hver gang fare ud og er efter andre brugere der bare prøver at hjælper.
Det klæder dig ikke:(
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Meddelse fra Ekopower ...

Indlæg af MortenW » 10 feb 2013 20:52

PeterMA skrev:
Ved du hvad. Jeg tror at alle her på dette forum kender din holdning til denne producent.
Og jeg skal ikke kunne sige om du har ret eller ej, ? Men tag nu og hold din kæft.
Seriøst, nu prøver nogen brugere at komme med lidt lys for enden af tunlen.
Hvis du ikke har noget konstruktivt at bidrage med, så hold dig i ro..
Det er lidt trist at se at du hver gang fare ud og er efter andre brugere der bare prøver at hjælper.
Det klæder dig ikke:(
Grevens han gemmer sig bag hans anonymitet. Han tør ikke engang underskrive din profil....hykler :oops:

mick n
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 206
Tilmeldt: 04 mar 2012 19:44
Mit fyr: scotte blackstar mini
Areal: 120+80 kælder
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Geografisk sted: 3100 hornbæk

Meddelse fra Ekopower ...

Indlæg af mick n » 10 feb 2013 21:30

kan vi alle ikke blive enige om at hvis ikke mortenw +flere havde gjort en stor indsats mod dan og ekopower havde dette ikke været sket så giv lige manden et klap på skulderen
jeg har haft ekoheat DET VIRKER IKKE kører nu med black star mini og det spiller 100 %

Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Givet likes: 26 gange
Modtaget likes: 44 gange
Kontakt:

Meddelse fra Ekopower ...

Indlæg af H.S » 10 feb 2013 21:33

Så er det vel op til den der har lavet den med de 10 pa at få fyret til at virke med 10 pa. eller betale for at dine forhold kan overholde nye krav der stilles det kan aldrig være dig som kunde :great:

Hvad med den CE der er lavet 7/2-13 er den gældende for produkter før denne dato
og er den gældende for dem der pga. alt mulig ikke får lavet ændringer med skakt temp osv.
og gælder den for den model der kun kræver 10 pa.

Hvad ligger til grundlag for denne CE i normale tilfælde vil det være den komplette EN 303-5 der ligger til grundlag
og den ikke er offentlig på dette fyr
og den der fra ekoheat henledes til fra TI er som det ser ud til i de svar der er kommet fra TI kun lavet vedr. forbrænding
så det kan ikke være den. BioClass er testet på TUV Nord måske det er dem der har lavet alle de andre test ting der skal til i en EN 303-5.
Man må vel gå ud fra at når en Spansk virksomhed skriver det er ok så er det vel ok. ?
og man må vel også forvente at når en virksomhed udsteder en CE uden serie nr mm. så er den gældende for hele forløbet.

/Henrik

Og helt ærlig jeg forstår sku godt at folk ikke sover godt hvis de har en fontane i baggangen
og at nogle bliver ved med at råbe så længe de kan se at der er skyggesider :shock:
Men det ser da ud til at der sker noget i den gode retning. Så må vi jo bare håbe at der noget bag
Det undre mig dog at Dan Ailas Ekopower ikke selv laver et indlæg med disse tiltag ?? :great:
kovas skrev:
Hej.
det er lidt interessant. Inde i mit kabinet på mærkepladen står der min træk i skorsten 0,1mb i det nye garantiblad står der :Ekopower kræver som min. et træk på 0,15 mbar i skorstenen, til et Ekoheat pillefyr.
Det vil sige at han har sat kravet op med 50% kan man bare det ? Hvem skal betale hvis det lever op til kravet i kabinettet, men ikke i det nye garantibevis?
Det der slange manometer har jeg prøvet for længe siden uden at få et brugbart resultat. Efter tegningen skulle der være 2mm afstand for at give de krævede 0.1mb, men bare overfladespændingen gjorde at det var stort set umuligt (for mig) at se noget brugbart.
Last edited by 1 on H.S; edited 10 times in total
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190


Besvar